Je trekt wel heel snel conclusies zonder dat je de persoon in kwestie kent. Er staat toch ook "nader tot God en Hij zal tot u naderen". Als het klopt wat spirit zegt (en dat lijkt me wel), heeft dit meisje absoluut geprobeerd te naderen tot God. Soms lijkt het alsof je in de knoop komt met de beloften uit de bijbel. Maar ik weet zeker dat God Zijn woord houdt, niet op ons moment, maar op Zijn moment. Wij hebben geen zicht op wat er precies is gebeurd, maar ik ben er wel zeker van dat God dezelfde God is die mij gered heeft en de beloften die Hij aan mij waar maakte ook aan haar waar zal maken.joepie schreef:thespiritisinsideus schreef:een vriendin van mij is heel lang op zoek geweest naar God, ze heeft veel in de bijbel gelezen en ze heeft gebeden, maar er is niks gekomen, ze heeft nog geen idee, lijkt me dus wel duidelijk dat het niet alleen uit jezelf komt, god had het blijkbaar druk, wel jammer, want nu is hij iig 1 potentieel schaapje kwijtgeraakt
Nee het is niet God die het druk had maar dat meisje!
Blijkbaar wil ze nog vast houden aan haar "oude" leven.
Net zoals de rijke jongeling die door Jezus naar huis gestuurd wordt met de woorden: gaat dan heen en verkoop alles wat je hebt en volg Mij!
Dat wil nu niet zeggen dat ze alles moet verkopen, maar alles wat je aan de wereld vast houdt, doe dat weg uit je leven en volg mij.
Dat zegt God.
En dat is niet makkelijk! Mensen die dat zeggen willen graag blijven liggen in hun oude leven. Want dat is pas makkelijk! Je hoefd geen keuze te maken tussen wat God nu wil of wat jij wil. Je kunt gewoon je leven leiden zoals je zelf denkt dat het wel goed is, je bent immers toch niet een bekeerde?
Leven als een bekeerde is niet makkelijk, dat is elke keer opnieuw struikelen en je zonden belijden. Dat is strijden tegen de zonde. Elke keer weer niet doen wat jij wil maar wat God wil!
Bekeren is letterlijk: omkeren!
Je oude leven weg doen en je nieuwe leven gaan leven. Met God!