Bookman schreef:Dus alle kerkverbanden, waar dominees niet altijd op 1 lijn zitten, zijn vreemd? Kom op zeg...........Dus komt het er dus weer op neer dat GGN het enige juiste kerkverband is, want daar zitten dominees op 1 lijn.
Op één lijn?? Ik geloof er nix van. Zo hecht is de club van Ome Frans nou ook weer niet. Waarom moet er anders in de Wachter Sions zo met klem gezegd worden dat ds. F. Mallan op het verzoek van Ds. J. Roos deze zal bevestigen in Barneveld. Het zou mijn inziens logischer zijn dat de consulent dat zou doen.
En fijn dat er bij stond dat dat in de kerk gebeurd waar ook Ds. J. Fraanje nog gepreekt heeft. Volgens mij hebben er sindsdien al heel wat andere dominees gestaan. En hoewel ik niet pro-Hogchem ben(ik zeg het eerlijk)vind ik het vreselijk gek dat de Nairacstraat binnen het kerkverband van de GGN nog altijd de kerk van Ds Fraanje genoemd wordt. Ik ben
benieuwd of Ds. Mallan het leuk zou vinden als hij in de Saambinder zou lezen dat er in Alblasserdam een nieuwe GG predikant bevestigd zou worden in de kerk van Ds. M. van de Ketterij.......( het kerkgebouw van de GGN dus)ik heb een donkerbruin vermoeden dat het dan vet oorlog is......................................

Ik snap de opmerking van Ds. Mallan niet helemaal, volgens mij
waren er ook verschil van inzichten tussen Dr. Steenblok(voorloper ger-gem in n.) en Ds. J. Fraanje
(bron Saambinder 10 juni 2004) over de algemene genade.
Is het dan noodzakelijk dat Ds. Mallan nog even in de Wachter Sions
aanhaalt dat de bevestiging plaats vind in de NU nog grootste kerk
van Barneveld.
Hij moet toch zeker weten het aantal rechtvaardigen (daar moet het toch om gaan) niet van de grote van een kerkgebouw is aftemeten!!
Uitwendig groeien is mooi maar de gemeentes kunnen beter in de diepte
groeien.