Waarom vind jij dat de GG niet met de GGinNed moet fuseren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 10 jun 2004 22:33

Bookman, begin je hier nu ook al weer een beetje vijandig te doen over de GGiN? Kun je het misschien ook nog van de positieve kant bekijken dat Ds. Roos bevestigt wil worden door Ds. Mallan? Misschien hebben die twee wel een erg goede band met elkaar (Ds. Mallan geeft de nieuwe dssen ook les, toch?) en Ds. Mallan is (als ik het goed heb) met emeritaat, dus... misschien heeft hij wel meer tijd om het te doen dan de anderen?

De strekking van je verhaal over namen van dominees in kerkgebouwen van bepaalde verbanden ontgaat me echt... Wat is je doel daarmee?
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 10 jun 2004 23:00

Loezje schreef:
Bookman, begin je hier nu ook al weer een beetje vijandig te doen over de GGiN? Kun je het misschien ook nog van de positieve kant bekijken dat Ds. Roos bevestigt wil worden door Ds. Mallan? Misschien hebben die twee wel een erg goede band met elkaar (Ds. Mallan geeft de nieuwe dssen ook les, toch?) en Ds. Mallan is (als ik het goed heb) met emeritaat, dus... misschien heeft hij wel meer tijd om het te doen dan de anderen?

De strekking van je verhaal over namen van dominees in kerkgebouwen van bepaalde verbanden ontgaat me echt... Wat is je doel daarmee?

Heeft nix met vijandigheid te maken. Het zijn feiten gehaald uit DWS.
Mag dat ook al niet meer? En ik vraag me bij die berichtgeving een heleboel dingen af. Het is achterlijk om nog altijd te praten over de kerk van Ds Fraanje terwijl dat die man al vanaf 1949 begraven is. En als je dan zo graag één wilt worden met de GG dan moet het kleine moeite zijn om de naam van de huidige predikant van Barneveld te noemen. En wat ik ermee aan wil tonen is dat beide partijen absoluut nog niet klaar zijn voor deze grote stap. Hoewel er vanuit de GG behoorlijk veel moeite gedaan wordt om de schuld van de scheuring geheel bij zichzelf te zoeken. Als je de Saambinders van de laatste weken leest, dan zijn daar van de hand van ds W. Visscher stukken in te vinden over Ds Harinck zijn laatste boek. Hoewel het allemaal zeer voorzichtig geschreven is,( zeer wijs overigens en diplomatiek om dat Visscher te laten doen) is duidelijk op te merken dat iedereen Dr Steenblok opeens een hele fijne kerel vindt. Nog even en we zetten een standbeeld voor de Boezemsingel. En wie is de pineut? Harinck natuurlijk. Nog te weinig onderzocht. En bij elk stuk neigen we meer naar de leer van Steenblok. Ik heb in de DWS nog geen rehabilitatie of schulderkenning gelezen. Daarom, zo lang de poging tot samenwerking van één kant komt, kun je dat SOW proces wel op je buik schrijven
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jun 2004 23:04

...en zolang er mensen als Bookman zijn ook.. :)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 10 jun 2004 23:05

Bookman schreef:Loezje schreef:

Mag dat ook al niet meer? En ik vraag me bij die berichtgeving een heleboel dingen af. Het is achterlijk om nog altijd te praten over de kerk van Ds Fraanje terwijl dat die man al vanaf 1949 begraven is. En als je dan zo graag één wilt worden met de GG dan moet het kleine moeite zijn om de naam van de huidige predikant van Barneveld te noemen. En wat ik ermee aan wil tonen is dat beide partijen absoluut nog niet klaar zijn voor deze grote stap. Hoewel er vanuit de GG behoorlijk veel moeite gedaan wordt om de schuld van de scheuring geheel bij zichzelf te zoeken. Als je de Saambinders van de laatste weken leest, dan zijn daar van de hand van ds W. Visscher stukken in te vinden over Ds Harinck zijn laatste boek. Hoewel het allemaal zeer voorzichtig geschreven is,( zeer wijs overigens en diplomatiek om dat Visscher te laten doen) is duidelijk op te merken dat iedereen Dr Steenblok opeens een hele fijne kerel vindt. Nog even en we zetten een standbeeld voor de Boezemsingel. En wie is de pineut? Harinck natuurlijk. Nog te weinig onderzocht. En bij elk stuk neigen we meer naar de leer van Steenblok. Ik heb in de DWS nog geen rehabilitatie of schulderkenning gelezen. Daarom, zo lang de poging tot samenwerking van één kant komt, kun je dat SOW proces wel op je buik schrijven

Is natuurlijk heel christelijk om de fout bij jezelf te zoeken, dus dat kan ik nog wel waarderen. Maar goed, fuseren met de GGN, nee laten we dat maar niet doen. Ze zullen dominees als Harinck, Vreugdenhil, enfin je kent het rijtje wel, toch NOOIT accepteren. Die preken Christus en dat is nou eenmaal niet de bedoeling........
Geen commentaar

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 10 jun 2004 23:05

Bookman schreef:Ik heb in de DWS nog geen rehabilitatie of schulderkenning gelezen. Daarom, zo lang de poging tot samenwerking van één kant komt, kun je dat SOW proces wel op je buik schrijven

Ehm... DWS... De Wachter Sions, moet dat dan zijn... Toch?

Maar waarom zou je een SOWproces tussen GG en GGiN in gang gaan zetten? Komt toch weer een nieuwe scheuring van; anders was de vorige er nooit gekomen... Volgens mij kunnen we heel wat leren van het nog-steeds-niet-afgeronde-SOWproces van PKN...

Maar goed... wie van de geschiedenis niet leert... is gedoemd haar over te doen, las ik ooit ergens...
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 10 jun 2004 23:09

Loezje schreef:
Maar waarom zou je een SOWproces tussen GG en GGiN in gang gaan zetten? Komt toch weer een nieuwe scheuring van; anders was de vorige er nooit gekomen... Volgens mij kunnen we heel wat leren van het nog-steeds-niet-afgeronde-SOWproces van PKN...

Ik zet geen SOW proces in gang................ :roll:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 10 jun 2004 23:11

Loezje schreef: Maar waarom zou je een SOWproces tussen GG en GGiN in gang gaan zetten?

Volgens mij wil Bookman dat ook helemaal niet......
Geen commentaar

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 11 jun 2004 10:11

Bookman schreef:
Dus alle kerkverbanden, waar dominees niet altijd op 1 lijn zitten, zijn vreemd? Kom op zeg...........Dus komt het er dus weer op neer dat GGN het enige juiste kerkverband is, want daar zitten dominees op 1 lijn.

Op één lijn?? Ik geloof er nix van. Zo hecht is de club van Ome Frans nou ook weer niet. Waarom moet er anders in de Wachter Sions zo met klem gezegd worden dat ds. F. Mallan op het verzoek van Ds. J. Roos deze zal bevestigen in Barneveld. Het zou mijn inziens logischer zijn dat de consulent dat zou doen. :mrgreen:
En fijn dat er bij stond dat dat in de kerk gebeurd waar ook Ds. J. Fraanje nog gepreekt heeft. Volgens mij hebben er sindsdien al heel wat andere dominees gestaan. En hoewel ik niet pro-Hogchem ben(ik zeg het eerlijk)vind ik het vreselijk gek dat de Nairacstraat binnen het kerkverband van de GGN nog altijd de kerk van Ds Fraanje genoemd wordt. Ik ben
benieuwd of Ds. Mallan het leuk zou vinden als hij in de Saambinder zou lezen dat er in Alblasserdam een nieuwe GG predikant bevestigd zou worden in de kerk van Ds. M. van de Ketterij.......( het kerkgebouw van de GGN dus)ik heb een donkerbruin vermoeden dat het dan vet oorlog is...................................... :wink: :mrgreen: :mrgreen:

Ik snap de opmerking van Ds. Mallan niet helemaal, volgens mij
waren er ook verschil van inzichten tussen Dr. Steenblok(voorloper ger-gem in n.) en Ds. J. Fraanje
(bron Saambinder 10 juni 2004) over de algemene genade.

Is het dan noodzakelijk dat Ds. Mallan nog even in de Wachter Sions
aanhaalt dat de bevestiging plaats vind in de NU nog grootste kerk
van Barneveld.

Hij moet toch zeker weten het aantal rechtvaardigen (daar moet het toch om gaan) niet van de grote van een kerkgebouw is aftemeten!!
Uitwendig groeien is mooi maar de gemeentes kunnen beter in de diepte
groeien. :!: :!:

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 11 jun 2004 20:02

Ook ik als "rasechte" gergemmer ben volstrekt tegen samengaan met GGiN. al vraag ik me af of ik dan tegenwoordig nog wel Rasechte GGmer mag heten. :|
De leer vind ik verschrikkelijk onbijbels. Allen wordt veranderd in allerlei. Enfin daar is al ee topic over.
Helaas, sorry, ken ik maar 1 GGiN netter die me na aan het hart ligt. ik kan in de regel niet zo goed met hen door een deur. Vanwege het duzzz gehalte in hun discussies.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jun 2004 22:23

Zeg, als er nog een naam gezocht wordt voor een eventuele fusie, dan heb ik hier nog wel een mooie: Protestantse Gemeenten in Nederland.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 12 jun 2004 09:04

Ha, ha

Misschien wordt ik dan wel lid van de Gereformeerde gemeente (in hersteld verband) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 12 jun 2004 18:52

Hein schreef:
Misschien wordt ik dan wel lid van de Gereformeerde gemeente (in hersteld verband)

:lol: :lol: :lol: Nog meer banden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 jun 2004 10:13

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Jammer, dat je die ene tekst niet kan weerleggen....

Jammer dat jij dat bij de rest niet kunt... :wink:

Het begint erop te lijken dat we er geen dichtgetimmerde leer van kunnen maken, maar slechts hebben te accepteren wat er in de bijbel staat en daarnaar te handelen. En dat is opzich duidelijk genoeg, lijkt me zo..

HEb ik al lang gedaan volgens mij... :wink:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 jun 2004 10:18

Bookman schreef:Loezje schreef:

Zullen we ook met de GG beginnen? Ik vind jou een beetje eenzijdig Bookman. Heel toevallig heeft bij jou altijd de GGiN het gedaan. En als ik dit zeg staat in de volgende reactie van jou dat je de GG ook niet alles vindt. Nee, natuurlijk anders lijkt het wel alsof je het alleen op de GGiN hebt zitten...... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Net of dat niet zo is.... :roll:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 10:46

WM schreef:
Zullen we ook met de GG beginnen?

Doe dat!

Terug naar “Archief”