Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 09 jun 2004 22:02

Motormuis schreef:
Maar goed, wat maken we ons weer druk. En om nou iemand gelijk naar de GGN in Zuid Afrika te sturen, vind ik ook ver gaan. Bookman is nogal heftig in z'n veroordelingen. Hoe vaak heb je hem gehoord dan?

Jij gaat flippen als Vreugdenhil of Kattenberg worden afgezeikt, en terecht. Maar je doet nu met de rechtse rakkers precies hetzelfde!

Is ook niet fair, toch? Geef ze eerst een kans, misschien komen ze als dominee pas goed los

Enne trouwens, het is geen straf om naar Zuid Afrika verbannen te worden. Ek het 'n halwe jaar geswot in Suid Afrika en ek het dit baie geniet. Dis rerig baie lekker om in daie land te bly.....

Loskomen???????????? Moet dat echt? Ik vond het wel al welletjes. En wat dat vaak horen betreft, die kans heeft hij verkeken. Ben zelfs 's middags al niet meer geweest. Ik voel me vanuit Gods Woord niet verplicht om naar preken te luisteren waar de naam van Christus niet in genoemd wordt. Ja één keer, aan het eind. En Oostburg heeft geen GGN meer. Dus is Bookman niet bereid dat te veranderen. Want GG Oostburg is wel vacant, maar dan word hij consulent over Terneuzen en dan gaat Bookman pendelen op zondag tussen Terneuzen en Vlissingen.
Ikke 21 schreef:
Bookman is inderdaad heeeeel veroordelend!! Volgens mij is dat niet zoals God het bedoeld in Zijn woord!!
Ik hoop dat hij nu eens zn normale nuchtere verstand gaat gebruiken!!

Verbeter de wereld en begin bij jezelf :wink:

Niemand schijnt hier te begrijpen dat Bookman de naam van Christus hoger acht dan mensennamen. En jullie moeten eerlijk zeggen dat Bookman het ook zegt als die naam wél gepredikt wordt. En als ik dat niet hoor bij iemand die meent geroepen te zijn, dan heeft die persoon afgedaan. En dan heb ik het nog niet eens over de zeer grote oneerbiedigheid in het preken, en in het bidden. Bah! Ze staan te praten over de Heere of Hij een mens is. Er is niet de minste eerbied. Je moet eens opletten hoe eerbiedig bijvoorbeeld Ds. Moens is. Dat is wel even anders dan dat. En dat is beroepbaar.................. :roll:
Maar goed on-topic maar weer.......
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 11 jun 2004 16:46

[
Bookman schreef:
. En als ik dat niet hoor bij iemand die meent geroepen te zijn, dan heeft die persoon afgedaan.

wh schrijft:
Zet jij nu ??? bij zijn roeping.
Dus jij kan in 1 dienst merken of iemand van God geroepen is???
Misschien moeten ze je dan maar een plaatsje geven in het Curatorium :!:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 11 jun 2004 20:38

Dus jij kan in 1 dienst merken of iemand van God geroepen is???
Misschien moeten ze je dan maar een plaatsje geven in het Curatorium

Slaat nergens op, want daar worden de mensen al afgeschoten voordat ze ooit gepreekt hebben :?
En wat doet iemand op de kansel die voorgeeft geroepen te zijn zonder dat hij de naam van Christus noemt? Nix toch? Dus? O komt dat nog?, nou dan wachten we nog even met emigreren, er is nog hoop. :wink:
Laatst gewijzigd door Bookman op 14 jun 2004 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

cootje
Verkenner
Verkenner

Re: Beroepingswerk binnen Refoland.

Berichtdoor cootje » 13 jun 2004 20:27

Bookman schreef:Gaat je ds. weg? Ben je vacant? Ga je beroepen?

Vandaag hoorde ik tot mijn grote schrik dat onze dominee een beroep heeft gehad. (PKN HERV .b a)Ik heb voor ik in deze gemeente kwam, nog nooit in een kerk gekerkt met een eigen dominee, dit is voor het eerst dat ik dit meemaak. En ik hoop dat hij het niet hoeft aan te nemen. Ik zou het erg vinden als hij weg gaat. In de tijd dat hij onze predikant is, dat is dus ongeveer zolang als ik in deze gemeente kerk, heb ik zoveel zegen ontvangen onder zijn prediking,meer als bij andere dominees...ik heb zoveel geleerd over God en de bijbel!
Maar ja, misschien zit de vragende gemeente wel te springen om een dominee...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 jun 2004 11:47

het gaat niet om wat wij willen met een dominee, maar wat God met een dominee wil.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 17 jun 2004 09:59

Vandaag staat in het RD dat er 4 kandidaten van de Th. School in R'dam komen en beroepbaar zullen zijn. Spannend!

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 17 jun 2004 10:53

Bookman schreef:Vandaag staat in het RD dat er 4 kandidaten van de Th. School in R'dam komen en beroepbaar zullen zijn. Spannend!
Geref. Gemeenten stellen studenten beroepbaar
Kerkredactie Geplaatst: 17-6-2004

ROTTERDAM - Het curatorium van de Theologische School van de Gereformeerde Gemeenten heeft na gehouden examens vier kandidaten beroepbaar gesteld.
.
Het zijn E. Bakker te Opheusden, G. Beens te Genemuiden, J. M. D. de Heer te Ugchelen en L. Terlouw te Barendrecht. Ze zijn met ingang van maandag 21 juni beroepbaar.
.
Student G. van Manen is bevorderd tot het vierde leerjaar. Student J. van Belzen is bevorderd tot het derde leerjaar. Hij mag nu naast zijn studie in de gemeenten proponeren.
.
De studenten G. Heijkamp, M. Joosse en A. J. de Waard zijn bevorderd naar het tweede leerjaar.
.
De examens zijn dinsdag en woensdag gehouden.
~~Soli Deo Gloria~~

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 17 jun 2004 19:11

Welke Ger-Gem lid heeft al een keuze gemaakt welke kandidaat hij
gaat stemmen op de ledenvergadering :?: :?:

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 17 jun 2004 19:15

wh schreef:Welke Ger-Gem lid heeft al een keuze gemaakt welke kandidaat hij

De meesten zullen moeten stemmen over een tweetal, niet over een viertal. Welk tweetal de kerkenraad stelt, zal al veelzeggend zijn...
~~Soli Deo Gloria~~

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 17 jun 2004 19:24

Gisteren hoorde ik dat hier Terlouw en de Heer op tweetal zullen staan.
Wordt het dus de Heer, de Ughelse meneer :lol:
Had het wel eerlijker gevonden dat ze een viertal gesteld hadden.
Ook naar de studenten toe. Begrijp me goed hoor, het is een prima tweetal, en ik had niet anders gewild, maar of het helemaal klopt is een tweede.
Evengoed kandidaat de Heer is van harte welkom in onze gemeente!
En als het Kandidaat Terlouw wordt, die uiteraard ook. Maar ik denk de eerste.

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 17 jun 2004 19:32

SDG schreef:
wh schreef:Welke Ger-Gem lid heeft al een keuze gemaakt welke kandidaat hij

De meesten zullen moeten stemmen over een tweetal, niet over een viertal. Welk tweetal de kerkenraad stelt, zal al veelzeggend zijn...

Er zijn al verschillende gemeentes waar een 4 tal gesteld is.
Lijkt me in deze situatie ook niet verkeerd.
Moet er alleen in veel gevallen 2x gestemd worden.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 17 jun 2004 21:09

Bookman schreef:Gisteren hoorde ik dat hier Terlouw en de Heer op tweetal zullen staan.

Wanneer is de ledenvergadering bij jullie, Bookman? Vrijdag kan niet, dan was er toch een zangavond?
~~Soli Deo Gloria~~

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 17 jun 2004 21:12

SDG schreef:
Bookman schreef:Gisteren hoorde ik dat hier Terlouw en de Heer op tweetal zullen staan.

Wanneer is de ledenvergadering bij jullie, Bookman? Vrijdag kan niet, dan was er toch een zangavond?

Haha, ja dat klopt, hoe weet jij dat nu weer??? Enfin. D.V. maandag is er bij ons ledenvergadering.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 17 jun 2004 21:56

Bookman schreef:
SDG schreef:

Haha, ja dat klopt, hoe weet jij dat nu weer??? Enfin. D.V. maandag is er bij ons ledenvergadering.

Gewoon, de krant lezen :lol: :lol: :lol:
~~Soli Deo Gloria~~

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 18 jun 2004 08:41

Bookman schreef

Code: Selecteer alles

Had het wel eerlijker gevonden dat ze een viertal gesteld hadden.
Ook naar de studenten toe. Begrijp me goed hoor, het is een prima tweetal, en ik had niet anders gewild, maar of het helemaal klopt is een tweede.

Wat heeft dit met eerlijk en met kloppen te maken??? er is
1. Geen enkele bepaling die zegt dat je studenten moet kandideren.
2. geen enkele bepaling die zegt dat je alle studenten moet kandideren.
3. Een grote verantwoordelijkheid van een kerkraad voor een gemeente om te kandideren. logisch dat ze niet altijd allemaal erop zetten.

Ik vind dit echt onzin hoor. er zijn vorig jaar meerdere gemeenten geweest die geen student op 2tal hadden. Ik kan er zo een aantal (3)noemen. (doe ik alleen niet).

wij gaan (denk ik) ook beroepen. Ik hoop van harte dat (als hij op ?tal staat) Terlouw gekozen wordt. Die andere 3 (ik zeg er niets over hoor) zijn niet helemaal van mijn bloedgroep. (sorry ik weet het heel subjectief, maar je eigen bloedgroep kies je ook niet zelf)
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Terug naar “Archief”