Kerkscheuring en -leer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 11 jun 2004 19:07

Ik schrik een beetje van al deze reacties. Met name van de weerman. het gaat haast vormen van 'weerwolf" aannemen.
Voorstellen is slechts zo beperkt. dat is nog minder als een etalage. het is vergelijkbaar met kijken naar bij jullie de koningin. in rijkdom is zij gezeten, ik kan me vergapen aan haar fokker 70 PH KBX, aan haar auto's, mij verwonderen over de schoonheid van haar paleizen en de statie waarin ze de stad bereid in haar gouden kutz. maar... het is een mezelf voor de gek houden, want... ik zal nooit koningin worden in dit land. Denk je dat een zwerver (een zondaar) de illusie heeft om maar zelfs tot een van haar genodigden op het feest(de uitverkorenen) te worden. Mijn vergelijking is bijzonder zwak maar dat gevoel krijg ik als ik dit lees. Het evangelie moet gepredikt worden aan allen. De beloften moeten klinken op de straten en je moet roepen: Kom, want als je niet oppast, jij verminkte, dan dwing ik je te komen op het feest. zie Lukas 15. Dwing ze in te komen. Wie moeten er gedwongen worden: slechts de ordinierten? Neen, dreifach NEIN. Iedereen, de kreupelen, de verminkten, hen die de hele dag zitten te vloeken op misschien wel de koning. EEN IEDER,
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 11 jun 2004 20:02

Phranz,
hier zeg ik amen op. Ik zeg het met van Ruler: ultra gereformeerd is erger dan vrijzinnigheid. Al onze bedenkingen en voorwaarden, klinkt vroom, maar uiteindelijk willen wij niet capituleren.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 jun 2004 20:14

Van Ruler is een held :mrgreen:
Dat artikel is trouwens echt goed. Zou elke refo gelezen moeten hebben. Overigens weet ik dan nog niet of dat zou helpen :?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”