Bidden voor elkaar.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 27 mei 2004 09:45

Bidden voor een gezin bij ons in de gemeente bij wie al weer iemand is overleden.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 mei 2004 10:52

Bidden voor de GGiN, waar binnenkort ook het curatorium zal vergaderen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 27 mei 2004 10:58

Bidden voor de gehele kerk

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 27 mei 2004 14:37

Christa schreef:We moeten bidden voor het curatorium van de GG. Dit jaar is er slechts 1 persoon toegelaten tot de Theologische School. Laten we God smeken of er volgend jaar velen aangenomen mogen worden, want de oogst is zo groot en de arbeiders zijn weinigen. De meeste dominees worden ouder en gaan met emeritaat. Ook een stukje pastorale zorg is nodig in de gemeenten, en dat wordt niet gegeven door een predikant die met emeritaat is.

Waarom nemen ze er niet gewoon gelijk een aantal aan dan?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 mei 2004 12:29

Bedankt voor jullie gebeden!

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 31 mei 2004 13:10

Christa schreef:

Dat getuigd van geloof Christa! Dat je nog voor curatoren kan bidden. Als ik de uitkomst zie bij ons (GG), dan beneemt het de moed. En je krijgt er beetje idee van, dat ze niet willen wat de Heere wil. En ja dan kun je lang bidden...... :|
But......good luck :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 mei 2004 13:15

Bookman schreef:Christa schreef:

Dat getuigd van geloof Christa! Dat je nog voor curatoren kan bidden. Als ik de uitkomst zie bij ons (GG), dan beneemt het de moed. En je krijgt er beetje idee van, dat ze niet willen wat de Heere wil. En ja dan kun je lang bidden...... :|
But......good luck :wink:

ik geloof best dat de Heere hele grote dingen kan doen op het gebed! Maar je gebed moet eigenlijk zijn.

Heere wilt u er wat aan doen, en als u mij er bij nodig hebt hoor ik dat graag!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 31 mei 2004 13:20

Zeer zeker wil de Heere grote dingen doen op het gebed. Maar Hij gebruikt mensen om die uit te voeren. En als die mensen ondanks alles het verroesten om ze uit te voeren, dan houdt alles op.
Hopelijk gaat de Heere weer eens buiten het curatorium om werken.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 mei 2004 13:26

Bookman schreef:Zeer zeker wil de Heere grote dingen doen op het gebed. Maar Hij gebruikt mensen om die uit te voeren. En als die mensen ondanks alles het verroesten om ze uit te voeren, dan houdt alles op.
Hopelijk gaat de Heere weer eens buiten het curatorium om werken.

hoe weet jij dat het bij God al opgehouden is? Ik geloof vast dat als er iemand bom vol van de liefde van Jezus Christus bij het curatorium komt dat hij aangenomen wordt, hoeveel dingen hij ook anders ziet!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 31 mei 2004 13:36

Het zal wel. Ik heb 0,0000000000000 vertrouwen in deze van mensen ingestelde vergadering.
En het is te hopen dat je gelijk hebt. Maar de studenten die ik hier hoor op een goede uitzondering na, zitten zelfs niet vol van de liefde van Christus. :cry:
Dus wat ze dan wel verteld hebben? Ik weet het niet. Of hebben ze vol gezeten en is hun liefdesuiting richting Christus getemperd door Moerkerken en consorten?? :mrgreen:
In elk geval hadden we pas een student en die presteerde het om éénmaal de naam van Christus te noemen. Aan het eind van de preek zei hij: "Om Christus wil, amen".
Zucht.....................en dat staat dan aan het begin van een lange loopbaan.
Verder kunnen we deze topic misschien beter gebruiken om mensen te laten vertellen dat ze voor iets gaan bidden dat buiten de menselijke invloeden ligt..... :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 jun 2004 15:54

japijo schreef:
trijntjejohanna schreef:willen jullie bidden voor een gezin uit onze gemeente, waarvan de vrouw gister een ernstige hersenbloeding en hartstilstand heeft gehad!! ze is nog maar 48........ ze ligt nu op de intensive care en de situatie is zeer zorgelijk!! willen jullie bidden voor kracht!!

Dit heeft idd wel het gebed nodig ja.
Ik zal voor ze bidden!!

GOD HEEFT VERHOORD!!! Er is een groot wonder gebeurt...!!!!

de artsen hadden haar eignelijk al opgegeven.. de ambulancebroeder had al tegen de dochter gezegd dat haar moeder ws niet meer zou leven als ze in het ziekenhuis waren... het zag er erg slecht uit!! MAAR GOD HEEFT WILLEN VERHOREN!!! ZE MOCHT PERIODES UIT COMA ONTWAKEN, Het is mogelijk geworden om geopereert te worden... ze kan haar armen en benen weer bewegen, ze herkent iedereen... O, dit had niemand verwacht!!!! WAT EEN WONDER!!!!!!

LATEN WE GOD NU OOK DANKEN DAT HIJ DIT MOGELIJK HEEFT GEMAAKT!!

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 16:54

trijntjejohanna schreef:
japijo schreef:
trijntjejohanna schreef:willen jullie bidden voor een gezin uit onze gemeente, waarvan de vrouw gister een ernstige hersenbloeding en hartstilstand heeft gehad!! ze is nog maar 48........ ze ligt nu op de intensive care en de situatie is zeer zorgelijk!! willen jullie bidden voor kracht!!

Dit heeft idd wel het gebed nodig ja.
Ik zal voor ze bidden!!

GOD HEEFT VERHOORD!!! Er is een groot wonder gebeurt...!!!!

de artsen hadden haar eignelijk al opgegeven.. de ambulancebroeder had al tegen de dochter gezegd dat haar moeder ws niet meer zou leven als ze in het ziekenhuis waren... het zag er erg slecht uit!! MAAR GOD HEEFT WILLEN VERHOREN!!! ZE MOCHT PERIODES UIT COMA ONTWAKEN, Het is mogelijk geworden om geopereert te worden... ze kan haar armen en benen weer bewegen, ze herkent iedereen... O, dit had niemand verwacht!!!! WAT EEN WONDER!!!!!!

LATEN WE GOD NU OOK DANKEN DAT HIJ DIT MOGELIJK HEEFT GEMAAKT!!

Dat is mooi. Soms verwacht je het niet meer en gebeurt het toch nog. Als je er dan voor gebeden hebt ben je erg blij dat je er ook voor kunt danken!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 jun 2004 18:43

hum misschien zijn de curators van onze GG wel te streng in hun selectie (ja Gods selectie), maar ik geloof echt dat als iemand bij het curatorium is... ook wel bekeerd is, en wat dan nog? onbekeerde mensen kunnen ook op de goede weg wijzen!

Bid voor mensen die God niet goed kunnen zien als hun middelaar omdat zij ruzie met God hebben door het verliezen van iemand...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 01 jun 2004 19:44

Raido schreef:hum misschien zijn de curators van onze GG wel te streng in hun selectie (ja Gods selectie), maar ik geloof echt dat als iemand bij het curatorium is... ook wel bekeerd is, en wat dan nog? onbekeerde mensen kunnen ook op de goede weg wijzen!

Bid voor mensen die God niet goed kunnen zien als hun middelaar omdat zij ruzie met God hebben door het verliezen van iemand...

zal ik doen! :idea:
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2004 16:16

Zouden jullie willen bidden voor mijn tante die is gecatheteriseerd, maar het schijnt heel ernstig te zijn. Dotteren kon al niet meer.... en ik hoop dat ze toch nog na (de) operatie weer mag herstellen.

Terug naar “Archief”