Het Weermannetje schreef:Wat ik ermee bedoel? Dat ik vanuit mijn historisch geloof weet dat er een eis tot bekering ligt.
oke... maar jij bent dus nog niet bekeert? hoe weet je dat zo zeker?
Moderator: Moderafo's
trijntjejohanna schreef:Het Weermannetje schreef:Wat ik ermee bedoel? Dat ik vanuit mijn historisch geloof weet dat er een eis tot bekering ligt.
Het Weermannetje schreef:trijntjejohanna schreef:Het Weermannetje schreef:Wat ik ermee bedoel? Dat ik vanuit mijn historisch geloof weet dat er een eis tot bekering ligt.
Er is geen lust tot het leven naar Gods geboden.
trijntjejohanna schreef:wat doe je anders dan? concreet? eerder leef je niet naar zijn wil?
@tlantis schreef:Hmmmm.... gij zult niet oordelen enzo...Het Weermannetje schreef:Historisch geloof...
Volgens mij heeft Jezus (of enige apostel) het nooit gehad over een historisch geloof... hoe kom je eigenlijk bij dat woord? Uit de cathechismus ofzo?
Lalage schreef:Verder voor Spirit en Kurtyo: Hebben jullie geen behoefte aan contact met christenen? Of haal je dat gewoon ergens anders vandaan?
Ik heb op het moment bijvoorbeeld meer met mijn studentenvereniging dan met een of andere kerk. Later als ik groot ben wil ik wel weer actief worden in een kerk.
wh schreef:[Verder: altijd dat gezeik over bekering word ik gek van! Ik vind het triest als je passief gaat zitten afwachten tot God je bekeert. Hij is al naar jou toegekomen, nu hoef jij alleen ja te zeggen en dan gaat Hij in je werken. Snap je wat ik bedoel?]
Tuurlijk alleen ja zeggen, en als iemand een andere overtuiging heeft is dit natuurlijk gezeik.
Lalage schreef:wh schreef:[Verder: altijd dat gezeik over bekering word ik gek van! Ik vind het triest als je passief gaat zitten afwachten tot God je bekeert. Hij is al naar jou toegekomen, nu hoef jij alleen ja te zeggen en dan gaat Hij in je werken. Snap je wat ik bedoel?]
Tuurlijk alleen ja zeggen, en als iemand een andere overtuiging heeft is dit natuurlijk gezeik.
Nou zo wil ik niet overkomen. Maar ik vind het zo passief als je maar afwacht tot er iets bijzonders gebeurt ofzo. Ik weet ook niet wat mensen zich daarbij precies voorstellen, maar ik denk dat God Zijn werk al gedaan heeft en dat je alleen zelf nog dat moet accepteren. Misschien snap ik gewoon niet wat mensen met bekering bedoelen, leg het me dan maar nog een keertje uit *zucht*
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten