Reveille, Gods Woord in sociale politiek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 08 jun 2004 09:47

@tlantis,

je kunt niet verwachten dat in een kort bestek van een posting op veel dingen diep wordt ingegaan. Dat is een onhaalbare zaak.

maar ja, als je een kernpuntenprogram ziet, ook van de gevestigde partijen, zie je alleen een slogan zonder dieper op de inhoud daarvan in te gaan.

daarvoor zul je het geheel van het program moeten lezen, dus ook van Reveille.

Over het algemeen worden er soms best wel harde noten gekraakt, zonder het individu tussen wal en schip te laten komen.

Rens
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 08 jun 2004 10:13

Bigboss schreef:@tlantis,

je kunt niet verwachten dat in een kort bestek van een posting op veel dingen diep wordt ingegaan. Dat is een onhaalbare zaak.

maar ja, als je een kernpuntenprogram ziet, ook van de gevestigde partijen, zie je alleen een slogan zonder dieper op de inhoud daarvan in te gaan.

Over het algemeen worden er soms best wel harde noten gekraakt, zonder het individu tussen wal en schip te laten komen.

Rens
Ik denk dat je in 10 regeltjes een heel wat meer duidelijkheid kan geven...
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jun 2004 11:19

@tlantis schreef:
Bigboss schreef:@tlantis,

Rens
Ik denk dat je in 10 regeltjes een heel wat meer duidelijkheid kan geven...

Precies, nu noem je wel de onderwerpen maar niet wat je er eigenlijk van vind.

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 08 jun 2004 21:38

Binnenkort opent de website van reveille, kun je je hart ophalen.

Ik pretendeer echt niet dat een en ander volledig zal zijn, want ik ben inmiddels met een formulering bezig omtrent lidmaatschap en deelname aan het politieke gebeuren op partij en vertegnwoordigend niveau.

kort gezegd: de vrouw heeft het recht om lid te worden, en mee te spreken in vergaderingen, ook intern partijstemrecht. Maar geen plaats op een kandidatenlijst of deelname in vertegenwoordigende functies in de openbare ambten.

Andere formuleringen over tal van zaken die in eerste instantie niet aan bod zijn gekomen, zullen nog volgen.

Rens

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 08 jun 2004 22:41

pff, tja, en waarom niet dan, of gaat het nu te diep om over je standpunten te discussieren?

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 08 jun 2004 23:10

thespiritisinsideus schreef:pff, tja, en waarom niet dan, of gaat het nu te diep om over je standpunten te discussieren?

Ja, halloooooo, ik heb ook nog m'n handen vol aan de stichtingen hoor!

Er wordt wat geschreven, gebeld en geouweho**d om zaken recht te krijgen die krom waren, en dat door het hele land heen..............mag ik dan wat rustig aan doen, of wil je me zo zeer opjutten dat ik uitspraken ga doen die ik naderhand moet terugnemen of herdefiniëren. Lijkt me niet echt handig.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 09 jun 2004 07:57

Bigboss schreef:Er wordt wat geschreven, gebeld en geouweho**d om zaken recht te krijgen die krom waren, en dat door het hele land heen..............mag ik dan wat rustig aan doen, of wil je me zo zeer opjutten dat ik uitspraken ga doen die ik naderhand moet terugnemen of herdefiniëren. Lijkt me niet echt handig.
Welkom in de wereld die politiek heet :mrgreen:
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 09 jun 2004 08:20

@tlantis schreef:
Bigboss schreef:Er wordt wat geschreven, gebeld en geouweho**d om zaken recht te krijgen die krom waren, en dat door het hele land heen..............mag ik dan wat rustig aan doen, of wil je me zo zeer opjutten dat ik uitspraken ga doen die ik naderhand moet terugnemen of herdefiniëren. Lijkt me niet echt handig.
Welkom in de wereld die politiek heet :mrgreen:

"Welkom in de wereld die politiek heet" ????????

Ik ben in die wereld al sinds 1966 ruim actief op diverse fronten van laag tot hoog, lokaal tot internationaal.............dus ik weet zo ongeveer hoe het klappen van de zweep gaat.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 09 jun 2004 11:20

het te diep gaan wat ik zei was geen cynisme, maar dus een serieuze vraag, omdat ik me kan voorstellen hoe druk je het hebt met het puntjes op de i zetten e.d., dan wacht ik met discussieren tot ik het definitieve program in de bus heb

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 09 jun 2004 14:59

Spirit, niet zozeer met het puntjes zetten, als wel het stichtingswerk slokt enorm veel tijd en energie op.

we zijn nu bezig, na het schrijven, met de productie van een notitie voor de vaste 2e kamercommissie voor VWS inzake een nieuwe op stapel staande wet, en waar wij zo een hele hoop bedenkingen bij hebben.

daarna naar Den Haag voor aanbieding daarvan, en het overleg met een aantal fracties over deze nieuwe wet.

en zo tussen het ademhalen door probeer ik nog IETS aan Reveille te doen.

Groetjes, Rens

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 09 jun 2004 22:26

nobel! ik heb een weekvulling aan last-minute plakacties, folderen en tribunes rondracen pfffff

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 09 jun 2004 22:30

thespiritisinsideus schreef:nobel! ik heb een weekvulling aan last-minute plakacties, folderen en tribunes rondracen pfffff

Ik lees het SP-nieuws wel online om bij te blijven mbt acties en andere voor ons noodzakelijke wetenswaardigheden.

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 10 jun 2004 08:30

De vrouw heeft stem- en spreekrecht op vergaderingen, maar mag niet op de kandidatenlijst voor een vertegenwoordigend lichaam.

Welke Bijbelteksten funderen deze opvatting?

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 10 jun 2004 09:39

ja, vind ik ook wel interessant. Ik ken de redenering erachter wel, maar ik denk dat je dan moet kijken naar de cultuur waarin die teksten werden geschreven. Vrouwen genoten geen onderwijs en waren slechts huisvrouwen en moeders, dan snap ik dat je ze niet zomaar laat meepraten over belangrijke zaken, maar ondertussen ruim 2000 jaar later worden de universiteiten bevolkt met vrouwen, ondertussen meer dan mannen en dan lijkt het argument om vrouwen niet een vertegenwoordigende functie te laten innemen te vervallen

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 10 jun 2004 10:32

Ho, ho!

Laat je niet wijsmaken dat het om cultuurgebonden teksten gaat. Dat valt absoluut niet te onderbouwen. Zouden Bijbelteksten niet per definitie cultuuroverstijgend zijn?

De zwijgteksten van Paulus baseert hij in elk geval niet op de cultuur, maar op schepping en zondeval.

Overigens bestaat de valkuil de toenmalige cultuur te onderschatten.

Maar misschien is dit wel off topic, en moet dit verhuizen naar een religie-rubriek.

Terug naar “Archief”