Optimatus schreef:Ik heb geen problemen met mensen die in dit opzicht een andere mening zijn toegedaan dan ik. Ik ben zelf een voorstander van onze PKN, ik hoop dat de Chr. Geref. Kerken hun overwegingen eveneens op termijn mee te gaan niet laten verwateren.
Bij mijn weten wordt er in de CGK niet overwogen om zich bij de PKN aan te sluiten. Er is ook geen enkele reden voor. Alle bezwaren die wij hadden tegen de NHK en GKN, die hebben we ook tegen de PKN.
Liefdeloos? Ge hebt waarschijnlijk nooit met een gedeelde kerkenraad (Geref. Bond en Midden-Orthodox) te maken gehad. Dat werkt ook niet altijd even lekker, vooral niet omdat wij (Mid.Ort. en de grootste groep) wel vrouwen in het ambt hebben. De bonders zijn daar op tegen, terwijl zij ongeveer 1/4 van het gehele ledenbestand vormen. Dat noem ik pas liefdeloos.
Waarom liefdeloos? Geen vrouw in het ambt is bijbels. Waarom noem jij broeders die vast willen houden aan de bijbel liefdeloos? Het invoeren van veranderingen die mensen in gewetensnood brengen, dat is pas liefdeloos.