hijwel schreef:10 Maar ik bid u,22) broeders, door den Naam23) van onzen Heere Jezus Christus, dat gij allen hetzelfde spreekt24), en dat onder u geen scheuringen zijn,25) maar dat gij samengevoegd zijt in een zelfden zin, en in27) een zelfde gevoelen.
je geweten moet gevormt worden door God. het geweten van iedereen moet gevormt worden door God. We moeten 1 zijn.
Je moet een zijn ja. Een in geest en waarheid. niet een zijn ten koste van de waarheid. Als Gods woord heel duidelijk niet meer het onvoorwaardelijke gezag heeft in die gecreeerde eenheid, is het geen eenheid in geest en waarheid.
Is de bijbel er wel duidelijk over? God geeft geboden, de gemeente waar jij in zat (PKN) wou instemmen met het overtreden van deze geboden. Wat moet jij dan doen volgens God? er uitstappen of meegaan?
Je zegt dat Gods eer wordt aangetast, de vraag die bij mij naar boven rijst is: "zou je er dan niet wat aan gaan doen om die eer weer te herstellen?". Of moet je daar van God niks aan doen?
Het kan tegen je geweten ingaan... maar je geweten mag geen maatstaf Zijn. de wijsheid moet bij God vandaan komen. En jou keuze moet door God gewerkt worden.
Voor mij is het heel duidelijk. Gods woord zegt er wat mij betreft genoeg over. Leden van de PKN interpreteren het op een andere manier. Ik veroordeel ze niet. Ik kan me er helaas niet in vinden. De weg die ik nu ga is begaanbaar, en is voor mij de weg door God gewezen. Ik laat me hierbij leidden door Zijn woord. Gods woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.
Ik zit zelf niet in het schuitje, en vindt het heel vervelend allemaal. Zo heeft God iig de eenheid (die verdeelheid) niet bedoelt. Ik zeg niet dat iemand voor het ene of voor het andere moet kiezen hoor. Heb er eigenlijk helemaal geen mening over. Maare.. wat wil God?
Wat God wil! Bij beide partijen zul je een ander antwoord vinden. Ik geef hier dus geen antwoord op. Ik respecteer de andere partij, en begrijp hun beweegredenen. Helaas zijn er ook mensen die uit pure frustatie schelden en spotten met alles wat bezwaard is. Ik ben dankbaar dat op dit forum die haat niet te vinden is. Laat ons, al is het in de kerk niet meer mogelijk, een zijn in God.
Ik begrijp je vragen. Ze gaan echter heel diep. Het is een persoonlijke zaak, die je in het gebed met God bespreekt.