Optimatus schreef:"Wie zonder zonden is..."
Ik vind jouw oordeel over onze PKN ietwat nogal tamelijk heel erg overtrokken. Dat één Kuitert dergelijke zaken uitkraamt, betekent niet dat onze gehele PKN niet deugt. Ik ben blij dat onze PKN niet direct allerhande mensen de kerk uitsmijt omdat zij zaken verkondigen die niet in lijn van onze PKN zijn.
Wij hebben geen ban of inquisitie nodig om Christus te volgen, maar alleen Christus Zelf. En dat vind ik een heel geruststellende gedachte.
En Kuitert? Plat gezegd: laat maar wauwelen.
Hier wil ik ff op reageren.
@Optimatus:Die Kuitert, ik ken m niet, maar heeft ie een functie binnen de Pkn?Zoja dan vertolkt hij wel het algemene gedachtengoed waar de pkn voor staat.Je zegt ook nog dat de Pkn niet DIRECT allerhande mensen de kerk uitsmijt die dingen verkondigen die niet aan het pkn criterium voldoen.Idd niet.Ze doen het op een sluwere manier, indirect dus.Dat is nog veel beroerder.
Ben zelf ook jarenlang bij de Nh kerk gegaan, maar bij de pkn zien ze mij niet.Ze willen alles doen wat de wereld ook doet.Doe ik zelf ook graag btw, maar slecht voorbeeld doet slecht volgen.
Een losgeslagen zooitje is het.Alles moet maar kunnen en mogen, want ja, ze hebben graag zoveel mogelijk kerkgangers ws, en dan is dit toch het handigste zo.Gewoon alles toestaan wat de bijbel juist verbied.Zo nodig pas je de bijbel aan aan je eigen criteria en dan kun je weer een aantal jaren vooruit.
In het einde der tijden zullen er veel valse profeten en wolven in schaapskleren zijn.
Das mij inmiddels wel duidelijk nu

Zal door de pkn ook wel veranderd worden misschien.
Dr staat ook ergens dat in de eindtijd de ware kerk het moeilijk zal krijgen.
Wie hebben er op veel plaatsen problemen om diensten te organiseren omdat hun kerken zijn afgenomen?
Mensen die het niet zomaar overal mee eens zijn, omdat dat niet kan en mag, die krijgen het het moeilijkst.
Het lijkt mij duidelijk genoeg welke kant dat is..