Loezje schreef:Aragorn schreef:Ja, tuurlijk was het de moordenaar die naar Jezus vluchtte. Hij zei toch: "gedenk mij enz."? En ja, daarna was het goed met hem, want Jezus antwoorde "heden zult gij met mij in het paradijs zijn".
En natuurlijk had die moordenaar nog wel hoop, waarom vroeg hij het anders aan Jezus? Weliswaar vroeg hij het wat bescheiden, maar als hij niet geloofde in Jezus en totaal geen hoop op een positief antwoord had zou hij toch ook niks gezegd hebben?
Hm... hierover verschillen wij dus duidelijk van mening... Ik lees hierin nl. dat de moordenaar echt geen kans meer zag voor zichzelf om daar te komen en daarom vroeg hij Jezus om aan hem te denken als Hij daar wèl zou zijn... En was dat vragen van die moordenaar niet hetzelfde als ons bidden? Als wij bidden om bekering gebeurt dat toch ook niet altijd?
O, maar ik zie er ook wel in dat de moordenaar vanuit zichzelf geen kans meer zag. Maar daarom vroeg hij het ook aan Jezus, want daarin zag hij wel mogelijkheden.
En ja, dat is idd hetzelfde als ons bidden, en bij de moordenaar gebeurde het toch ook?
Ohw... waarom gebeurt dat dan niet? Is Gods wil veranderlijk? Staan Gods besluiten niet meer vast? Als God dat toch wil, dan is dat voor Hem toch niet te moeilijk? Hij is almachtig...
Ik geloof niet dat Gods wil altijd gebeurt en als dat wel zo is pleit dat niet voor de integriteit van God.