rosekapje schreef:Als mijn partner vreemd zou gaan? Ik zou het niet verder proberen. Ik heb het al eens meegemaakt en ik denk best dat je op een ander verliefd kunt worden in je relatie, maar verliefdheid is nog geen liefde. en ook lichamelijke aantrekkingskracht is weer heel wat anders.
Toendertijd wou ik het wel proberen, ook al was ik enorm gekwetst, maar hij ging "op de oude voet' verder en had nog evenveel contact met haar. Ik kon daar toen absoluut niet tegen en het vertrouwen kwam niet terug. Hij zei dat hij voor mij ging, maar dat gebeurde niet. Hij bleef bellen, mailen, met haar werken (nee en dat werk was niet strict noodzakelijk). Dat deed zo'n pijn. Toen heb ik er een punt achter gezet. Was wel goed, want het voelde anders, op de 1 of andere manier was ik altijd op mijn hoede en moest ik overal bij na denken en dat is niet goed.
Ik heb het hem wel vergeven, we zien elkaar nog regelmatig en dat is best gezellig, maar ik ben blij dat ik geen relatie meer met hem heb.
Vind ik heel moedig van je. Kijk, ik kan heel hard gillen dat ik iemand gelijk zal dumpen. Maar als je echt van iemand houdt, hoopt dat het goed komt, is het toch een ander verhaal. Dan sluit je misschien je ogen voor dingen.
Ik vind dat overigens ook wel moeilijk als goede vrienden verkering krijgen. Uiteraard zet je dan een stapje terug, je wilt zo'n nieuwe vriendin alle ruimte geven. maar als een vriend dan nog heel close met je om blijft gaan. Dat heb ik gehad toen een vriend een zomer lang verkering kreeg. Ik moest hem duidelijk maken dat hij dat niet kon maken, zo vaak met me bellen, vertrouwelijke gesprekken voeren, dat hij die aandacht aan zn vriendin moest geven. Hoewel ik weet dat hij het niet verkeerd bedoelde, en ik de gesprekken met hem best zou missen.
Maar hij begreep het niet, hij vond dat wel kunnen. Maar ik verplaatste me in dat meisje en weet dat ik er behoorlijk van zou balen als mijn vriend een hele close relatie heeft met een ander meisje, al is het maar een vriendin.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King