Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 17:26

meschianza schreef:Want hoe dan ook: vertrouwen vind ik zo belangrijk, dat ik zou flippen van verdriet als dat geschaadt zou worden. Ik zou me doodeenzaam voelen.

Het probleem is idd ook dat je je daarna eenzaam kunt voelen terwijl je je voor je relatie helemaal niet eenzaam voelde.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 jun 2004 18:45

Als mijn partner vreemd zou gaan? Ik zou het niet verder proberen. Ik heb het al eens meegemaakt en ik denk best dat je op een ander verliefd kunt worden in je relatie, maar verliefdheid is nog geen liefde. en ook lichamelijke aantrekkingskracht is weer heel wat anders.

Toendertijd wou ik het wel proberen, ook al was ik enorm gekwetst, maar hij ging "op de oude voet' verder en had nog evenveel contact met haar. Ik kon daar toen absoluut niet tegen en het vertrouwen kwam niet terug. Hij zei dat hij voor mij ging, maar dat gebeurde niet. Hij bleef bellen, mailen, met haar werken (nee en dat werk was niet strict noodzakelijk). Dat deed zo'n pijn. Toen heb ik er een punt achter gezet. Was wel goed, want het voelde anders, op de 1 of andere manier was ik altijd op mijn hoede en moest ik overal bij na denken en dat is niet goed.
Ik heb het hem wel vergeven, we zien elkaar nog regelmatig en dat is best gezellig, maar ik ben blij dat ik geen relatie meer met hem heb.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 jun 2004 18:50

rosekapje schreef:Als mijn partner vreemd zou gaan? Ik zou het niet verder proberen. Ik heb het al eens meegemaakt en ik denk best dat je op een ander verliefd kunt worden in je relatie, maar verliefdheid is nog geen liefde. en ook lichamelijke aantrekkingskracht is weer heel wat anders.

Toendertijd wou ik het wel proberen, ook al was ik enorm gekwetst, maar hij ging "op de oude voet' verder en had nog evenveel contact met haar. Ik kon daar toen absoluut niet tegen en het vertrouwen kwam niet terug. Hij zei dat hij voor mij ging, maar dat gebeurde niet. Hij bleef bellen, mailen, met haar werken (nee en dat werk was niet strict noodzakelijk). Dat deed zo'n pijn. Toen heb ik er een punt achter gezet. Was wel goed, want het voelde anders, op de 1 of andere manier was ik altijd op mijn hoede en moest ik overal bij na denken en dat is niet goed.
Ik heb het hem wel vergeven, we zien elkaar nog regelmatig en dat is best gezellig, maar ik ben blij dat ik geen relatie meer met hem heb.

Vind ik heel moedig van je. Kijk, ik kan heel hard gillen dat ik iemand gelijk zal dumpen. Maar als je echt van iemand houdt, hoopt dat het goed komt, is het toch een ander verhaal. Dan sluit je misschien je ogen voor dingen.

Ik vind dat overigens ook wel moeilijk als goede vrienden verkering krijgen. Uiteraard zet je dan een stapje terug, je wilt zo'n nieuwe vriendin alle ruimte geven. maar als een vriend dan nog heel close met je om blijft gaan. Dat heb ik gehad toen een vriend een zomer lang verkering kreeg. Ik moest hem duidelijk maken dat hij dat niet kon maken, zo vaak met me bellen, vertrouwelijke gesprekken voeren, dat hij die aandacht aan zn vriendin moest geven. Hoewel ik weet dat hij het niet verkeerd bedoelde, en ik de gesprekken met hem best zou missen.
Maar hij begreep het niet, hij vond dat wel kunnen. Maar ik verplaatste me in dat meisje en weet dat ik er behoorlijk van zou balen als mijn vriend een hele close relatie heeft met een ander meisje, al is het maar een vriendin.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 01 jun 2004 19:43

Kijk, ik kan heel hard gillen dat ik iemand gelijk zal dumpen. Maar als je echt van iemand houdt, hoopt dat het goed komt, is het toch een ander verhaal. Dan sluit je misschien je ogen voor dingen.

Heeft dit niet veel met rationaliteit en eigenwaarde te maken? Ik zou niet heel hard gillen, maar 't zou zeker wel over zijn.

Het is voor mij misschien makkelijk praten omdat ik die situaties niet heb meegemaakt, maar als ik 'vroeger' bijv. iets met een meisje had en het ging over dan dwong ik mezelf er toch vooral niet mee te zitten, simpelweg omdat ik er alleen mezelf mee zou hebben. Ik kan zeg maar wel de knop omzetten, alles heel rationeel bekijken als het even tegenzit, dan kun je zeggen dat het allemaal minder erg is dan het lijkt, want dan is het toch niet de ware.. (die komt dan nog wel en zal alleen maar beter zijn). Het is namelijk niet tof als de ene partij meer van de ander houdt dan andersom..

Wat eigenwaarde betreft: ik zou me behoorlijk beledigd voelen. Zoiet van: zoiets flik je me niet, je verdient me niet, simpel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 20:08

Nouja, iedereen kan toch fouten maken? Er moet ook wel mogelijkheid tot vergeving en een nieuwe kans zijn, als het niet al te erg is.
Het zou voor mij iig niet per definitie over zijn, ligt helemaal aan de situatie.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 01 jun 2004 20:18

Aragorn schreef:Nouja, iedereen kan toch fouten maken? Er moet ook wel mogelijkheid tot vergeving en een nieuwe kans zijn, als het niet al te erg is.
Het zou voor mij iig niet per definitie over zijn, ligt helemaal aan de situatie.

Vergeving is 1, een nieuwe kans is 2. Natuurlijk ligt het ook aan de situatie, maar dat geef ik in een eerder bericht al aan.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 01 jun 2004 21:23

Weet je, ik zou in alle3 de situaties niet weten hoe ik zou reageren, gewoon omdat ik het (gelukkig) nog nooit heb mee gemaakt. Ik kan nu heel makkelijk zeggen:ik zou dit of dat doen, maar misschien zou ik wel heel anders reageren (vaag?)
Psalm 25:2 (ber.)

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 01 jun 2004 21:56

[quote="saartje]Weet je, ik zou in alle3 de situaties niet weten hoe ik zou reageren, gewoon omdat ik het (gelukkig) nog nooit heb mee gemaakt. Ik kan nu heel makkelijk zeggen:ik zou dit of dat doen, maar misschien zou ik wel heel anders reageren (vaag?)[/quote]"

Ik zou ook niet weten wat ik zou doen. Ik vind het niet vaag dat je in het echt anders zou reageren. Ik kan nu wel zeggen, als het gebeurd wil ik hem niet meer zien. Maar als je echt van iemand houd....Ik weet het niet of dat dan wel zo gemakkelijk gaat.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 21:58

Cybercurse schreef:
Aragorn schreef:Nouja, iedereen kan toch fouten maken? Er moet ook wel mogelijkheid tot vergeving en een nieuwe kans zijn, als het niet al te erg is.

Vergeving is 1, een nieuwe kans is 2. Natuurlijk ligt het ook aan de situatie, maar dat geef ik in een eerder bericht al aan.

Daar heb je gelijk in, het zijn twee verschillende dingen. Maar als je iemand kunt vergeven, en je houdt toch nog van diegene, ben je denk ik ook al redelijk snel geneigd om een nieuwe kans te geven.

En ik vind het zelf ook een groot verschil maken of het een 'slippertje' was, of dat je gewoon bewust een tijdje bedrogen wordt. Dat laatste zou ik denk ik niet accepteren, dan kun je nooit meer het vertrouwen opbrengen lijkt me.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 01 jun 2004 22:03

Nancie schreef:[quote="saartje]Weet je, ik zou in alle3 de situaties niet weten hoe ik zou reageren, gewoon omdat ik het (gelukkig) nog nooit heb mee gemaakt. Ik kan nu heel makkelijk zeggen:ik zou dit of dat doen, maar misschien zou ik wel heel anders reageren (vaag?)
"

Ik zou ook niet weten wat ik zou doen. Ik vind het niet vaag dat je in het echt anders zou reageren. Ik kan nu wel zeggen, als het gebeurd wil ik hem niet meer zien. Maar als je echt van iemand houd....Ik weet het niet of dat dan wel zo gemakkelijk gaat.[/quote]

Ja precies! en wat dacht je van: als je zelf veel aan een andere man of jongen denk? ik kan het nu heel makkelijk veroordelen, maar ik zit niet in die situatie. Ik wil het niet goed praten hoor, maar ik weet niet of ik zo sterk zou zijn om het contact dan te verbreken, ook al moet dat. Daarom hoop ik dat ik ooit (nu nog effies nie hor) een superlieve vriend krijg, waar ik zoveel van hou dat ik nie eens naar een andere man taal. :!:
Psalm 25:2 (ber.)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2004 22:35

meschianza schreef:Maar hij begreep het niet, hij vond dat wel kunnen. Maar ik verplaatste me in dat meisje en weet dat ik er behoorlijk van zou balen als mijn vriend een hele close relatie heeft met een ander meisje, al is het maar een vriendin.

Borkdude heeft daar soms ook wel moeite mee, dat ik mannelijke goede vrienden heb. Ik merk wel dat ik er nu anders mee omga dan toen ik nog geen vriend had, maar toch zijn ze me erg dierbaar en ik wil er ook voor hun zijn, ook al zijn ze jongens. Borkdude heeft dat tot op zekere hoogte van me te accepteren. Ik hou er wel rekening mee als hij niet wil dat ik ze knuffel (gewoon korte hug bedoel ik), ook al ben ik van nature best wel knuffelig met goede vrienden.
Soms is het juist fijn om aan een jongen te vragen hoe hij met bepaalde dingen in zijn relaties omgaat. Jongens denken nu eenmaal anders ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 22:48

In zekere zin kunne vrienden dan soms misschien wel 'veiliger' zijn dan vriendjes. Die kun je meer 'uithoren' op dat gebied zegmaar..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jun 2004 10:05

Toen ik het nog nooit had meegemaakt, toen dacht ik ook dat ik hem zou dumpen als het zou gebeuren. Maar wat doe je als je een kind van iemand hebt? Of meer kinderen.
Ik merk wel, dat ik, sinds het gebeurd is, jaloerser ben geworden.
En mensen die zeggen: dat doet mijn man niet.
Nou, ik zou daar niet zo zeker van zijn, of je moet dag en nacht bij hem zijn, maar ook al is een man geen versierder, er zijn altijd meisjes op de loer die het spannend vinden met een getrouwde man.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 02 jun 2004 11:29

Mee eens, met zulk soort opmerkingen moet je heel erg oppassen. Je hoort soms ook van die ouders: "Neej neej dat doet mijn kind niet!" Dat is dus echt gewoon bullshit, ieder kind is hetzelfde.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 02 jun 2004 11:31

Mariamagdalena schreef:.
En mensen die zeggen: dat doet mijn man niet.

geld ook voor vrouwen trouwens, maar dat zal wel duidelijk zijn.

je moet er altijd vanuit gaan dat je man/vrouw dat niet doet. anders heb je geen leven. ik had het ook altijd gedacht en gezegt dat het mij niet zou overkomen maar toch is het gebeurt.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”