als je man/vriend vrouw/vriendin bekend een slippertje gemaakt te hebben?
( ik zou het mijn man vergeven en een tweede kans geven als hij echt berouw heeft, mijn vriend zou ik het ook vergeven maar toch serieus nadenken of hij echt wel zoveel van mij houdt. )
Bekennen is niet het sterkste punt van een mens, maar oké, er is een bekentenis, eerste reactie is rot maar op. Oprecht berouw? Daar geloof ik ook niet zo in. Maar als je van iemand hou dan denk je toch nog een keer na voor je een punt achter die relatie zet. En iedereen maakt fouten alleen ligt deze fout nogal gevoelig maar toch denk ik dat ik het zou vergeven.
als je man/vriend vrouw/vriendin al tijden een relatie blijkt te hebben met een ander?
(Ik zou het mijn man of vriend vergeven, maar vriendelijk doch beslist duidelijk maken dat ze mijn leven mogen verlaten, want dit doe je niet als je echt van iemand houdt en het lijkt sterk op met voorbedachte rade iemand bedonderen en ik zal niet met het idee kunnen leven dat hij aan een andere vrouw gefriemeld heeft)
Dat dacht ik dus ook, een punt erachter en klaar. Maar als er kinderen in het spel zijn dan ga je ook een afweging maken of je wel echt wilt stoppen. Kan je verder leven samen, mits er die relatie word beëindigt, met toch een domper die nooit helemaal weg wilt gaan? Wil je werken samen om het weer goed te krijgen? Wat is de reden eigenlijk waarom je partner een relatie is begonnen? Ligt de oorzaak bij jezelf? Dat is niet zo, maar toch denk je dat.
Na ruim een jaar tobben en telkens weer op je bek gaan kapte ik er toch mee en die fout van telkens opnieuw proberen zou ik dus niet meer maken. Ik heb mezelf voorgenomen om direct te kappen met de relatie/huwelijk als zou blijken dat mn partner een relatie met een ander er op na houd. Dat bespaart je heel veel ellende en getob.
Als je verkering hebt of getrouwd bent en je voelt je erg aangetrokken tot een collega of andere vriend/vriendin en hij/zij tot jou?
(Ik weet het niet. Als ik getrouwd was zorgen om op een andere werkplek te komen, als ik verkering heb toch eens diep nadenken over de relatie)
Dat kan gebeuren, maar zet jezelf erover heen! Dat is mogelijk. Het gevaar is gewoon aanwezig dat het verkeerd kan gaan en je iets begint met diegene. Maar zit dat gevoel echt heel diep dan zou ik nadenken of ik nog wel goed bezig was met de relatie die ik heb en of ik wel echt van haar hou. Meestal is dat aangetrokken voelen tot een collega of wat dan ook van voorbijgaande aard en heeft meer met lustgevoelens te maken is mijn mening.
Waarom dit? Ik zit met steeds meer verbijstering te luisteren naar mijn klasgenoten die het steeds normaler lijken te vinden dat je een slippertje maakt. ''moet kunnen'' Sommigenvinden dat zelfs als je getrouwd bent niet te nauw moet kijken als je man het zo nu en dan eens met andere vrouwen ''doet''
Ik vind dat gewoon erg...je beloofd elkaar toch trouw? Helemaal als je het ook voor God trouw beloofd. Dus ook in de liefdes relatie al sis dat soms moeilijk. Je vecht voor elkaar. En als het een keer misgaat, vergeef je het elkaar, en vercht je ertegen dat het nog eens gebeurd: dat heet liefde. Maar zoiets is toch niet wat nu eenmaal een keer gebeurd en waar je maar niet te zwaar aan moet tillen?
Of ben ik nou gek.
Nee je bent niet gek

, een slippertje maken kan gewoon niet, het gebeurt alleen helaas. ik vind het een stuk egoïsme want er word totaal geen rekening gehouden met de pijn en het verdriet die je veroorzaakt bij je partner. En het misbruik maken van vertrouwen dat je partner in je heeft is ook super kwetsend. Vertrouwen dat stuk gemaakt word maakt mensen onzeker en het kan lang duren voordat in een evt nieuwe relatie dat vertrouwen weer hersteld is.
Het is jammer dat (tegenwoordig?) beloftes van trouw niet zwaar meer wegen. Er word makkelijk een belofte gedaan maar zodra lustgevoelens de kop opsteken zijn ze die woorden snel vergeten.
maar wat je er ook van vind, het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van de situatie waar je zich dan in bevind. wat je nu denkt ,hoe je zou reageren kan in die situatie totaal anders zijn. er is geen geschreven regel voor...
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.