Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Re: Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

Berichtdoor Mr. J » 01 jun 2004 09:59

als je man/vriend vrouw/vriendin bekend een slippertje gemaakt te hebben?
Dat zou er maar net aan liggen hoe groot dat slippertje zou zijn, wanneer die gene nou bijvoorbeeld aangeschoten zou zijn, jah hmmm dat zou het wat verlichten misschien. Anders zou ik toch wel ff een diepe discussie aangaan waarschijnlijk.

als je man/vriend vrouw/vriendin al tijden een relatie blijkt te hebben met een ander?
Dr uitschoppen, geen pardon, zij doet dat toch??!! Daar heb ik geen vergiffenis voor!!

Als je verkering hebt of getrouwd bent en je voelt je erg aangetrokken tot een collega of andere vriend/vriendin en hij/zij tot jou?
Hele moeilijke questie!! Wanneer het verkering is, er heel nadrukkelijk over praten met je vriendin. Wanneer je getrouwd bent, idd proberen om een ander werkplek te krijgen, hoe moeilijk dat misschien ook is

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 10:06

*Aragorn is trouwens toen hij verkering had weleens verliefd geweest op iemand anders en z'n vriendin ook*

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jun 2004 10:45

Mijn man heeft wel eens een slippertje gemaakt, en daar was ik heel erg verdrietig over.(onder een slippertje versta ik geslachtsgemeenschap hebben) Drie weken kon ik het niet opbrengen om met hem naar bed te gaan, het heeft een behoorlijke dip in onze relatie gemaakt. Ik vertrouwde hem sindsdien niet meer, en nog niet helemaal, ook al is het heel lang geleden. Maar tegenwoordig wordt het de mensen ook wel erg makkelijk gemaakt. Het was op een personeelsuitje van zijn werk, 3 dagen in een hotel, de partners mochten niet mee, want dat was goed voor de collegialiteit. Nou, dat was zeker goed. Allemaal te veel gedronken, en een man van 35 jaar moet wel heel sterk in zijn schoenen staan als dan een mooi meisje van 19 zich aan hem aanbied, zorgeloos, en de eigen vrouw is zwanger.
Nee, ik heb wel wat borden en bekers door de kamer gesmeten, vooral omdat hij die meid nog dagelijks zag.
ik haat haar nog. En ik haat nog iedereen die Monique heet.

Als hij een relatie aangaat met een andere vrouw, kan hij opdonderen. Want ik zie het om me heen, en ik heb geen zin om ook in een inrichting te komen, of een moord te plegen (crimepassionel)

Ik heb mij wel eens aangetrokken gevoelt tot iemand, een meester van de school van een van de kinderen, die vond mij duidelijk ook leuk. Maar ik heb het aan niemand laten merken, en de verliefdheid is vanzelf over gegaan. Hij merkte het ook niet aan mij (denk ik)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

Berichtdoor Acire » 01 jun 2004 13:05

Kzou het echt vreselijk vinden, en er heel erg kapot van zijn, maar als hij echt spijt heeft zou ik het vergeven en weer verder gaan. (Maar jaco doet zoiets toch niet)

als je man/vriend vrouw/vriendin al tijden een relatie blijkt te hebben met een ander?
Verkering: Ik denk dat ik het uit zou maken, en alle contact verbreken. Mocht hij spijt van hebben, en weer terug willen komen, maggie wel heel lief zijn en het heel serieus menen. M'n vertrouwen zoud echt ver te zoeken zijn, maar kzou het wel weer proberen.
Als ik getrouwd zou zijn... tja... kan me niet indenken wat ik zou doen.

Als je verkering hebt of getrouwd bent en je voelt je erg aangetrokken tot een collega of andere vriend/vriendin en hij/zij tot jou?
Ik kan het me niet voorstellen. Kzou er alles aan doen om weer tot de conclusie te komen dat Jaco gewoon het leuks is. Kan me niet voorstellen dat ik daar veel moeite voor zou hoeven doen!!!

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jun 2004 14:33

Ik weet niet wat ik zou doen. Volgens mij is dit één van de dingen waarvan je niet weet wat je zou doen.
Allereerst omdat je het niet verwacht, dus het zal je overvallen.
En ten tweede omdat je niet weet in welke situatie en hoe het gegaan is.
Dus het blijft koffiedik kijken.
Maar ik weet dat mijn man nooit vreemd zal gaan, net zoals ik dat nooit zal doen.
En verliefd worden is alleen maar een bepaald gevoel wat vanzelf wel weer over gaat. Dus daar zou ik nooit moeilijk over doen.
Gewoon niets over zeggen en niets mee doen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 14:35

joepie schreef:En verliefd worden is alleen maar een bepaald gevoel wat vanzelf wel weer over gaat. Dus daar zou ik nooit moeilijk over doen.
Gewoon niets over zeggen en niets mee doen.

Toen ik verliefd was op iemand anders heb ik het (achteraf) wel tegen m'n vriendin verteld en ze had het liever wel geweten dan niet. Als het toch gebeurd dan. En toen het bij haar zo was zij ze het op het moment zelf.

Waarom niets zeggen eigenlijk?

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jun 2004 14:37

Omdat ik er geen waarde aan hecht. Vindt het totaal onbelangrijk.
Gewoon omdat ik er niets mee zou doen en hij ook niet.
Dus gaat wel weer over. En alles te weten maakt niet gelukkig.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 01 jun 2004 14:40

henk77 schreef:zo bedoel ik het helemaal niet parkiet.
dat van ij is een flauwe opmerking. al sje iemand kent dan ga je niet vreemd. want je kent hem toch al?

blaat niet zo onbenullig

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jun 2004 14:48

( ik zou het mijn man vergeven en een tweede kans geven als hij echt berouw heeft, mijn vriend zou ik het ook vergeven maar toch serieus nadenken of hij echt wel zoveel van mij houdt. )

Bekennen is niet het sterkste punt van een mens, maar oké, er is een bekentenis, eerste reactie is rot maar op. Oprecht berouw? Daar geloof ik ook niet zo in. Maar als je van iemand hou dan denk je toch nog een keer na voor je een punt achter die relatie zet. En iedereen maakt fouten alleen ligt deze fout nogal gevoelig maar toch denk ik dat ik het zou vergeven.

(Ik zou het mijn man of vriend vergeven, maar vriendelijk doch beslist duidelijk maken dat ze mijn leven mogen verlaten, want dit doe je niet als je echt van iemand houdt en het lijkt sterk op met voorbedachte rade iemand bedonderen en ik zal niet met het idee kunnen leven dat hij aan een andere vrouw gefriemeld heeft)

Dat dacht ik dus ook, een punt erachter en klaar. Maar als er kinderen in het spel zijn dan ga je ook een afweging maken of je wel echt wilt stoppen. Kan je verder leven samen, mits er die relatie word beëindigt, met toch een domper die nooit helemaal weg wilt gaan? Wil je werken samen om het weer goed te krijgen? Wat is de reden eigenlijk waarom je partner een relatie is begonnen? Ligt de oorzaak bij jezelf? Dat is niet zo, maar toch denk je dat.
Na ruim een jaar tobben en telkens weer op je bek gaan kapte ik er toch mee en die fout van telkens opnieuw proberen zou ik dus niet meer maken. Ik heb mezelf voorgenomen om direct te kappen met de relatie/huwelijk als zou blijken dat mn partner een relatie met een ander er op na houd. Dat bespaart je heel veel ellende en getob.

(Ik weet het niet. Als ik getrouwd was zorgen om op een andere werkplek te komen, als ik verkering heb toch eens diep nadenken over de relatie)

Dat kan gebeuren, maar zet jezelf erover heen! Dat is mogelijk. Het gevaar is gewoon aanwezig dat het verkeerd kan gaan en je iets begint met diegene. Maar zit dat gevoel echt heel diep dan zou ik nadenken of ik nog wel goed bezig was met de relatie die ik heb en of ik wel echt van haar hou. Meestal is dat aangetrokken voelen tot een collega of wat dan ook van voorbijgaande aard en heeft meer met lustgevoelens te maken is mijn mening.

Waarom dit? Ik zit met steeds meer verbijstering te luisteren naar mijn klasgenoten die het steeds normaler lijken te vinden dat je een slippertje maakt. ''moet kunnen'' Sommigenvinden dat zelfs als je getrouwd bent niet te nauw moet kijken als je man het zo nu en dan eens met andere vrouwen ''doet''
Ik vind dat gewoon erg...je beloofd elkaar toch trouw? Helemaal als je het ook voor God trouw beloofd. Dus ook in de liefdes relatie al sis dat soms moeilijk. Je vecht voor elkaar. En als het een keer misgaat, vergeef je het elkaar, en vercht je ertegen dat het nog eens gebeurd: dat heet liefde. Maar zoiets is toch niet wat nu eenmaal een keer gebeurd en waar je maar niet te zwaar aan moet tillen?
Of ben ik nou gek.

Nee je bent niet gek :wink: , een slippertje maken kan gewoon niet, het gebeurt alleen helaas. ik vind het een stuk egoïsme want er word totaal geen rekening gehouden met de pijn en het verdriet die je veroorzaakt bij je partner. En het misbruik maken van vertrouwen dat je partner in je heeft is ook super kwetsend. Vertrouwen dat stuk gemaakt word maakt mensen onzeker en het kan lang duren voordat in een evt nieuwe relatie dat vertrouwen weer hersteld is.
Het is jammer dat (tegenwoordig?) beloftes van trouw niet zwaar meer wegen. Er word makkelijk een belofte gedaan maar zodra lustgevoelens de kop opsteken zijn ze die woorden snel vergeten.

maar wat je er ook van vind, het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van de situatie waar je zich dan in bevind. wat je nu denkt ,hoe je zou reageren kan in die situatie totaal anders zijn. er is geen geschreven regel voor...
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 14:57

joepie schreef:Omdat ik er geen waarde aan hecht. Vindt het totaal onbelangrijk.
Gewoon omdat ik er niets mee zou doen en hij ook niet.
Dus gaat wel weer over. En alles te weten maakt niet gelukkig.

Ik had er geen prettig gevoel bij dat zij het niet wist. Ook vanuit het oogpunt dat je alles tegen elkaar moet kunnen zeggen, dan lijkt het net alsof je iets te verbergen hebt (voor je eigen gevoel dan).

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 01 jun 2004 16:57

*Denkt er hetzelfde over dan Columbus ongeveer*

Maar ik zou er gelijk mee kappen ook al zou t alleen maar bij zoenen zijn gebleven.

Als je echt van iemand houd heb je geen behoefte aan een ander.Gebeurd het wel, vreemdgaan dus, zit er iets niet goed iig, en is voor mij reden om er gelijk mee te stoppen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 16:59

Markie schreef:*Denkt er hetzelfde over dan Columbus ongeveer*

Maar ik zou er gelijk mee kappen ook al zou t alleen maar bij zoenen zijn gebleven.

Als je echt van iemand houd heb je geen behoefte aan een ander.Gebeurd het wel, vreemdgaan dus, zit er iets niet goed iig, en is voor mij reden om er gelijk mee te stoppen.

Er kunnen natuurlijk nog zat andere factoren meespelen. En als er iets niet goed zit, kun je het toch ook nog rechtzetten?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 jun 2004 17:18

columbus schreef:[
maar wat je er ook van vind, het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van de situatie waar je zich dan in bevind. wat je nu denkt ,hoe je zou reageren kan in die situatie totaal anders zijn. er is geen geschreven regel voor...

Ja, dat is idd zo. Ik heb nu wel een grote mond en ik zal er ook alles aan doen om een zelfstandig eigen leven te hebben, dat ik mezelf kan rooien als ik alleen komt te staan. Ik ben bepaald niet aanhankelijk, maar er kunnen situaties komen dat je man de deur wijzen niet zo'n strak plan is. Je zou maar een aantal kinderen hebben, of een gehandicapt kind wat veel aandahct vraagt. Kan je het hen aandoen?
Maar anderzijds: worden de kinderen gelukkiger op, die hebben dondersgoed door als het tussen de ouders niet meer is zoals het was.

Want hoe dan ook: vertrouwen vind ik zo belangrijk, dat ik zou flippen van verdriet als dat geschaadt zou worden. Ik zou me doodeenzaam voelen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jun 2004 17:19

Aragorn schreef:
Markie schreef:*Denkt er hetzelfde over dan Columbus ongeveer*

Er kunnen natuurlijk nog zat andere factoren meespelen. En als er iets niet goed zit, kun je het toch ook nog rechtzetten?

er is gewoon geen standaard procedure in die gevallen, het hangt idd van verschillende factoren af.
je weet pas hoe je reactie is als het je overkomt, verder is het alleen maar speculeren.

wat Markie schreef, als je echt van iemand houd heb je geen behoefte aan een ander...
dat ben ik wel met je eens, maar dat geld blijkbaar niet voor iedereen. soms zijn lustgevoelens sterker dan het gezonde verstand waardoor lust wint van het verstand.

ik heb eens het verslag van een onderzoek gelezen waarin stond dat als iemand die getrouwd is of een vaste relatie heeft en vreemd gaat, dat de relatie niet meer te redden is. ook al blijven mensen toch bij elkaar, het is nooit meer zoals het was en zijn er andere redenen dan alleen liefde om bij elkaar te blijven. je kan het dan toch goed hebben samen maar niet meer zoals het ooit was.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jun 2004 17:22

meschianza schreef:
Want hoe dan ook: vertrouwen vind ik zo belangrijk, dat ik zou flippen van verdriet als dat geschaadt zou worden. Ik zou me doodeenzaam voelen.

dat geschade vertrouwen is inderdaad het ergste, erger dan de daad die gepleegt is. ook de leugens die erbij horen, maar dat heeft ook met dat vertrouwen te maken.
vertrouwen dat geschaadt word is volgens mij één van de ergste geestelijke pijntjes die je kan hebben

Terug naar “Archief”