Uit- en Opkomen voor je kerkverband...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 01 jun 2004 12:12

Ha Motormuis,

Ja ik vond het ook knap van die ds. dat hij dat durfde.
Enne zo trots ben ik nu ook weer niet op de GG hoor........dat valt best mee. Maar ik snap je goed.
Bye
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 01 jun 2004 12:38

Had het ook niet specifiek tegen jou, meer in het algemeen op de stelling ingaand. Prima als je je thuisvoelt in een bepaalde kerk, maar maak het niet te exclusief. Kans op sektarische uitwassen wordt dan groot......

Genoeg van gezien. Ongelooflijk hoe sommige mensen durven te beweren dat hun kerk toch wel de beste zou zijn. En ja, die kom je overal tegen. Van OGG tot vrijgemaakt. De een wat sterker dan de ander. Volgens mij zijn dat mensen die een nogal beperkte kijk op het leven hebben. Kun je ze ook niet helemaal kwalijk nemen. Ze missen volgens mij een stukje hersens :mrgreen:
Geen commentaar

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 14:41

Bookman schreef:Ha Motormuis,

Enne zo trots ben ik nu ook weer niet op de GG hoor........dat valt best mee. Maar ik snap je goed.
Bye

Sorry, maar wat begrijp ik nu even niet? Waarom is die dominee (wie iegenlijk?) zo knap dat hij motor durft te rijden?

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 01 jun 2004 14:47

Aragorn schreef:

Bye

Sorry, maar wat begrijp ik nu even niet? Waarom is die dominee (wie iegenlijk?) zo knap dat hij motor durft te rijden?

Nou ja, knap, knap..... Weet niet in hoeverre jij de GG kent, maar je hebt lef als je als dominee op je motor gaat preken. Begrijp me goed, het is idd eigenlijk triest dat we dit "lef" vinden, het zou geen issue mogen zijn. Maar dat is het helaas voor sommige mensen in de GG wel.... :roll:
Geen commentaar

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 15:03

Aragorn schreef:

Bye

Ds van der Net is dat. Hij staat nu in Houten. Heeft daarvoor in Apeldoorn gestaan. Het is een van de bekendste dominees van de Gereformeerde gemeenten. Ik ben er geen lid van, maar dit weet ik nog wel.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 01 jun 2004 15:32

japijo schreef:
Aragorn schreef:

Bye

Ds van der Net is dat. Hij staat nu in Houten. Heeft daarvoor in Apeldoorn gestaan. Het is een van de bekendste dominees van de Gereformeerde gemeenten. Ik ben er geen lid van, maar dit weet ik nog wel.

"Motormuis is onder de indruk dat een Ger.Gem. outsider zo op de hoogte is"
Geen commentaar

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 15:45

Motormuis schreef:
Aragorn schreef:

Bye

Nou ja, knap, knap..... Weet niet in hoeverre jij de GG kent, maar je hebt lef als je als dominee op je motor gaat preken. Begrijp me goed, het is idd eigenlijk triest dat we dit "lef" vinden, het zou geen issue mogen zijn. Maar dat is het helaas voor sommige mensen in de GG wel.... :roll:

O, ik dacht dat hij alleen in z'n vrije tijd op een motor reed, excuse me.

Waarom deed hij het op z'n motor dan? Een beetje zoals de CMA (Christian Motorcyclist Association)?

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 01 jun 2004 15:49

ZoNET hadden we het over van der NET.
Het zou niet NETjes zijn om hier over door te gaan.
vanderNet rijdt niet meer als MM over het wegenNET.
Dus gaan wij NETjes ontopic verder, toch?????? :lol:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 01 jun 2004 16:04

Ik snap dr helemaal niks meer van :(

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 jun 2004 16:05

ik zie geen reden waarom ik trots zou moeten zijn op mn kerkverband.
grootste gedeelte van mn jeugd was ik ogg en sinds 12 jaar chr ger.
waar moet je voor opkomen? ik denk niet dat ze alleen bij 'ons' de waarheid verkondigen, er zijn meer kerken waar dat gebeurd en waar moet je trots op zijn? 'bezoekersaantallen'? of de manier waarop ze zich profileren? ik kan echt niets bedenken. het is gewoon de chr ger.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 16:30

Dank je

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 01 jun 2004 17:51

Ook ik ben gergemmer. De kerk moet toch een naam hebben. Ik voel mij thuis bij veel mensen die de Heere Jezus als hun Zaligmaker hebben leren kennen en dan niet alleen gergemmers. Mensen die niet oordelen over anderen, maar aan zichzelf genoeg hebben omdat ze genoeg fouten bij zichzelf hebben ontdekt. Ook in de Ger.gem zie ik goede dingen evenals fouten dingen, die ik ook bij andere kerkgenootschappen heb geconstateerd. Ik heb genoeg "geshopt" om tot de conclusie te komen, dat ik op deze aarde de volmaakte kerk niet tegen zal komen. Het is onze taak om in eigen omgeving eigen ogen en oren open te houden en een eigen mening te hebben over onderwerpen en niet klakkeloos achter voorgangers aan te lopen. De Bijbel moet het richtsnoer zijn in je leven.

Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 02 jun 2004 07:59

Adriana schreef:Ook ik ben gergemmer. De kerk moet toch een naam hebben. Ik voel mij thuis bij veel mensen die de Heere Jezus als hun Zaligmaker hebben leren kennen en dan niet alleen gergemmers. Mensen die niet oordelen over anderen, maar aan zichzelf genoeg hebben omdat ze genoeg fouten bij zichzelf hebben ontdekt. Ook in de Ger.gem zie ik goede dingen evenals fouten dingen, die ik ook bij andere kerkgenootschappen heb geconstateerd. Ik heb genoeg "geshopt" om tot de conclusie te komen, dat ik op deze aarde de volmaakte kerk niet tegen zal komen. Het is onze taak om in eigen omgeving eigen ogen en oren open te houden en een eigen mening te hebben over onderwerpen en niet klakkeloos achter voorgangers aan te lopen. De Bijbel moet het richtsnoer zijn in je leven.

Helemaal eens met je. Overal fouten, overal mensen, maar overal werkt God!
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 02 jun 2004 08:00

japijo schreef:

Dank je

Graag gedaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 02 jun 2004 10:56

Adriana schreef:Ook ik ben gergemmer. De kerk moet toch een naam hebben. Ik voel mij thuis bij veel mensen die de Heere Jezus als hun Zaligmaker hebben leren kennen en dan niet alleen gergemmers. Mensen die niet oordelen over anderen, maar aan zichzelf genoeg hebben omdat ze genoeg fouten bij zichzelf hebben ontdekt. Ook in de Ger.gem zie ik goede dingen evenals fouten dingen, die ik ook bij andere kerkgenootschappen heb geconstateerd. Ik heb genoeg "geshopt" om tot de conclusie te komen, dat ik op deze aarde de volmaakte kerk niet tegen zal komen. Het is onze taak om in eigen omgeving eigen ogen en oren open te houden en een eigen mening te hebben over onderwerpen en niet klakkeloos achter voorgangers aan te lopen. De Bijbel moet het richtsnoer zijn in je leven.

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn.
wow

Terug naar “Archief”