Moderator: Moderafo's
meschianza schreef:Dat is ook het voorbeeld van de pottenbakker in de bijbel? Toch? (ik dacht het OT)
Een tijd lang, na dat God mij uit het (bijna letterlijke) duister heeft getrokken, dat ik echt veranderde. Ik ging anders naar mensen kijken, was milder in mijn oordeel, en keek nauwlijks meer naar een buitenkant van iemand.
Maar het laatste jaar is het weer anders. Ik ben scherp en soms behoorlijk arrogant, mijn eigen zaakje eerst.
Nu,, met pinksteren, het feest van de Heilige Geest, de grote Trooster, dacht ik daar heel bewust aan. De vruchten van deHeilige Geest is o.a. zachtmoedigheid en nederigheid. Ik ben alles behalve dat.
Het Weermannetje schreef:Ik denk alleen niet dat God jouw karakter veranderd, maar wel dat God jouw karakter gebruikt. Denk aan Petrus bijvoorbeeld.
Aragorn schreef:Het Weermannetje schreef:Ik denk alleen niet dat God jouw karakter veranderd, maar wel dat God jouw karakter gebruikt. Denk aan Petrus bijvoorbeeld.
Dat denk ik ook ja. (Whaha, Aragorn is het eens met weermannetje..)
Je karakter blijft opzich hetzelfde, maar je gaat er op een andere manier mee om, denk ik.
Het Weermannetje schreef:Hoe verklaar je dan dat Petrus dat oor van Malchus eraf sloeg?
Het Weermannetje schreef:Ow, en met Pinksteren dan? Wie nam er toen het woord? Dat was Petrus weer. Wie nam het woord bij Ananias en Safira? Dat was Petrus. En al die keren waren er meer apostelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten