Homos in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 31 mei 2004 11:36

maar ik geef ook onmiddellijk toe dat mijn mening een interpretatie is en ik presenteer het niet als feit. Ik zal misschien vinden dat ik betere redenen heb voor mijn interpretatie dan een ander, maar daar kan je over discussieren. Nu wordt gezegd dat het een feit is, en dat lijkt me niet de bedoeling.

En mariamagdalena, weet je dat onder getrouwde homosexuele stellen die trouwen het scheidingspercentage lager ligt dan onder heterosexuele stellen.
En je hebt het nu over de aard van de man, terwijl er ook homosexuele vrouwen zijn, dus vind dat je een beetje een rare redenering hebt

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 mei 2004 11:53

Bij homosexuele vrouwen heb ik alleen erg veel agrssie gezien. Je hebt hier een kroeg (So What) waar mannen en vrouwen komen, en ik ben er een aantal keren geweest, met een vriendin, omdat we niet naar een gewone kroeg wilden omdat we geen zin hadden in opdringerige mannen, en wat je daar zag, was dat er dan stelletjes binnenkwamen, en dan gingen ze elkaar uit lopen dagen, met zoenen en zo, en dan aan het eind van de avond gingen ze elkaar in hun gezicht slaan.
Toen zei een meisje daar tegen mij, dat mannen daar nooit problemen hebben, maar die vrouwtjes altijd jaloers op elkaar werden en aan het eind van de avond elkaar gingen slaan. Daar ga ik dus ook nooit meer heen.........
Maar het is algemeen bekend dat vrouwen jaloerser zijn dan mannen.......

Maar goed, een pot zou ik dus ook niet willen zijn, daar ben ik door die ervaring wel achter gekomen...............

HOJO
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor HOJO » 31 mei 2004 12:06

Er gebeurt een heleboel in de gayscene. Maar er gebeurt ook een heleboel niet in de gayscene!

Het beeld dat mensen over het algemeen van homo's hebben is dat ze met Jan en alleman het bed in duiken, met veren in hun reet op de Amsterdamse grachten varen en langs de snelweg stoppen om even een vluggertje te maken.

Met Jan en alleman: Natuurlijk gebeurt dat. Er zijn inderdaad een heleboel homo's die dat doen. En het is inderdaad zo dat het in dat wereldje allemaal een stuk gemakkelijker gaat. Maar... gelukkig zijn er ook nog een heleboel (en dat worden er steeds meer) mensen die dat juist niet doen. Vooral onder jongeren zie je dat gedrag steeds minder. Gelukkig maar, want ik hoef geen afgelikte boterham. En hoeveel hetero's zijn er niet die ook met verschillende mensen het bed in duiken.

Met veren in hun reet: Ook dit is weer een gedeelte dat dat doet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit naar zo een parade ben geweest; dat doet me nou echt niks. Maar omdat juist dat extreme beeld bij mensen blijft hangen worden alle homo's en lesbo's over één kam geschoren.

Langs de snelweg: Hier komen meer keurig getrouwde heteromannen dan homo's. Tuurlijk... ze komen er wel maar ook dat is maar een klein gedeelte. Lijkt me een vrij smerige bedoeling daar; moet er niet aan denken!

Wat ik hier maar mee wil zeggen is dat de extreme gevallen altijd worden onthouden, terwijl er zoveel homo's en lesbo's zijn die zich heel normaal gedragen net als jij en ik!!!!!!!!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 mei 2004 12:21

Wat je zegt over langs de snelweg, valt mij idd op, dat zoals bij ons (de Bosberg) zie je altijd van die stationcars staan, waaraan je duidelijk kunt zien dat het om "keurig" getrouwde mannen met kindertjes gaat (bv aan de plakkertjes op de achterruiten)
En dat valt mij dus op, ook bv in de Rosse buurt in Amsterdam bij de prostitiuees, dat het vaak zogenaamd nette huisvaders zijn die naar hoeren gaan (mannelijk of vrouwelijk, maakt niet uit)

Maar ff voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen homosexuele mensen, hoor, ik heb er diversen in onze vriendenkring (kan ook haast niet anders in de artiestenscene). Zo koopt een van onze vrienden "liefde" van Marokaanse jongetjes op het Centraal Station in Amsterdam.
Ik zal nooit mijn mening daarover geven.
Als Christen ben je anders, leef je anders. Ik ben wel in de wereld, maar niet van de wereld.
Ik doe niet aan al die dingen mee, maar word er door het werk wel mee geconfronteerd, dus veel is voor mij: horen, zien en zwijgen.
Zelf probeer ik zo zuiver mogelijk te leven en niet te oordelen.
Omgekeerd doen mensen dat tegen mij wel, als ze horen dat ik Christen ben, want daar word ik vaak voor gediscrimineert.
Ik laat hun in hun waarde, maar waarom laten ze mij niet in mijn waarde?
Dat ik Christen ben en op een andere manier in het leven sta?
Ik zal nooit mijn Christenzijn opdringen aan anderen, maar als ze er achter komen dat ik Christen ben, wordt ik wel vaak er op aangevallen......

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2004 14:12

Mariamagdalena schreef:Ik weet niet waar het staat, maar ik heb het door een dominee laten vertellen, misschien is het ook wel onzin en zat hij zelf met een probleem.

Volgens mij staat er juist in de bijbel dat je elkaar niet moet onthouden.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 31 mei 2004 14:17

om aan te sluiten bij MM en even terug te gaan op deintentie waarom Alim zijn reactie poste....
In deze, en in oeveloze discussies hiervoor blijkt dat christenen verschillend denken over het praktiseren van homofile gevoelens.
Welke mening j eook hebt, we leven in een vrij land, dus je hebt het recht om de mening te hebben. Ook de mening dat het praktiseren van homofelie volgens de bijbel niet goed is.

Anders is het als je op basis van deze mening
A: homofiele mensen beledigd of schoffeert (waar die RPF-man van beschuldigt werd)
B: homofiele mensen mishandeld
C: Homofile mensen, in de allerergste geval, met de dood bedreigd (zoals in dat islamitische boekje)

Dan is het terecht dat je daarvoor in opspraak komt. Want dergelijke zaken is niet te rechtvaardigen, ook niet op grond van de bijbel. (hoewel de profeet geschokt en pittig reageerd om de praktijken in de steden dat mannen hun lusten botvierden op elkaar zonder enige vorm van liefde) nergens wordt de lezer opgeroepen om homofiele mensen te vernederen of iets aan te doen.

Nu vind ik het erg jammer, nu een islamitisch boekje om deze reden in opspraak komt, moslims gelijk naar de christenen wijzen: maar in de bijbel staat....Ik vind dat oneerlijk. De RPF-man wees, na zijn beschuldiging, toch ook niet naar de Koran??
Als ik wordt bekeurd voor door rood rijden, zeg ik toch ook niet: maar mijn buurman reed gisteren te hard. Vooral niet , als de buurman dat geeneens heeft gedaan maar er alleen om bekend staat dat hij graag hard rijd. Snapt u?

Het is een beetje van de laatste tijd, toen bekend werd dat er moslimvrouwen zijn die niet mogen intergreren, werd er ook gelijk naar de ''SGPvrouwen'' gewezen. (die helemaal vrijwillig SGP stemmen)
Verantwoor je eigen zaakjes, denk ik dan.
Ik heb heel graag respect voor andere religies ook wissel ik graag van gedachte met anders-religieuzen. Maar door zulke dingen wordt het me erg moeilijk gemaakt.

Dus Alim? is dit een antwoord op je vraag? Of heb ik je intentie verkeerd begrepen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Bedankt

Berichtdoor Fly29 » 31 mei 2004 19:38

Bookman schreef:Fly 29 bedankt voor je reactie. Enne gaygames en roze zaterdag horen idd tot het zondige. Maar ik hoop niet dat je daar refo's tegengekomen bent. Ik probeer op te komen voor "de lieden die zuchten"niet voor degenen die zich klakkeloos overgeven aan hun sexuele begeerten. Goed stukkie van jou! :wink:

Hoi Bookman,

Bedankt.. Tja, ik houd er inderdaad niet van om alles klakkeloos over te nemen.. Voor mij moet het geloof leven en moet ik alles tegen het licht houden. Ik heb er een hekel aan om alles van 1 kant te zien. Het is soms gewaagt om je in sommige situaties te begeven. De kracht van de satan kan groot zijn. Maar het kan ook een breder inzicht geven in de leefwereld en op die manier een goed gefundeerde mening maken. En ik houd er van om iets goed te onderbouwen en zo weinig mogelijk maar wat te zeggen zonder dat je weet waar het eigelijk over gaat. Voor mij leeft het Woord en mag ik het gebruiken bij elke situatie. Ik ben daarom ook niet bang om zo regelmatig eens verder te kijken dan mijn neus lang is. Als de bijbel de waarheid is dan mag ik dat best toetsen. Het zal altijd blijk geven dat het gelijk heeft. En ik ben daarom ook niet bang dat de bijbel niet de waarheid zou kunnen zijn.

Heb je naaste lief is ook respect tonen naar de ander je ook willen verdiepen in de ander. Dat gebod heeft dus een diepere inhoud.

Met een vriendelijke groet,

Fly29

henk77

Berichtdoor henk77 » 31 mei 2004 19:41

ik ben niet verdre gekomen dan het 3e stukje, maar daar kan ik er niets over vnden . dus neem dan de moeite ook niet op verdre tegaan.
mijn mening is.
God heeft de mens daar niet voor geschapen,dus laten we het dan ook niet doen.zo wie het wel wil doen,draagd dan de verantwoordelijk zelf ook voor aan God als hij voor Zijn rechterstoel komt te verschijnen.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 31 mei 2004 20:29

ik wil graag nog wat zeggen over de verhouding tussen liefde en het afwijzen van de praktiserende homofilie.

Wanneer ik een klein kind achterop meeneem op de fiets in een fietsstoeltje dan zorg ik ervoor dat ik dat kind vastbind aan het stoeltje. Zodat het er niet uit kan vallen. Ik doe dat uit liefde omdat ik weet dat wanneer ik dat niet doe, dat kind eruit zal vallen. Evenzo wanneer een klein kind wat net kan lopen midden op straat loopt en er komt een auto aan, er dreigt gevaar, dan trek ik dat kind aan een armpje uit de gevarenzone. Dat kind huilt, maar is wel gered.

Met deze twee voorbeelden wil ik aangeven dat je uit liefde mensen soms pijn moet doen. Maar uiteindelijk moet het wel gaan om het behoud van de mensen. Niet alleen dat ze een zo rustig mogelijk leven hebben, maar bovenal en vooreerst dat ze eerlijk voor God leven.

We zijn immers alleen dan waar gelukkig wanneer we eerlijk voor God leven.

In de praktijk komt dat er voor mij op neer dat ik praktiserende homofilie afwijs, op grond van de Bijbel, zoals ik een hetero eveneens op zonde wijs die niet gedaan mogen worden. Hoeveel hetero's hebben niet te maken met veel strijd tegen allerlei zonden. We hebben allemaal een kruis en ik denk dat het goed is om elkaar altijd op de zonde te wijzen ern indien mogelijk elkaar ervan te weerhouden. Dat is ware liefde. Het gaat niet om het goedpraten omdat ze ook elkaar zo lief hebben en zo trouw zijn.

Voor mij heeft iemand met een homofiele aard een strijd te strijden, dat is geen gemakkelijke strijd. Maar ook deze mensen moeten als schepselen van God bezien worden, ze zijn in die zin ook door God gewild en God wil ook hen de zonden vergeven. Het blijven mijn naasten waarmee ik samen door het leven moet, hoe moeilijk dat misschien soms ook is.
The one thing you can give and still keep is your word.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 31 mei 2004 22:40

thespiritisinsideus schreef:excuus voor mijn typfout, ik bedoelde uiteraard rpf en niet lpf, chinese uitspraak ;)

en japijo, wat is nu precies je probleem? ik probeer te laten zien hoe liefdeloos er op veel plekken in christelijk nederland gereageerd wordt op homosexualiteit, ik vind dat een kwalijk iets en dat probeer ik dus aan de kaak te stellen. Als je niet tegen een beetje kritiek over je eigen clubje kan, dan ben je hier denk ik aan het verkeerde adres.

Wat bedoel je met mijn eigen clubje?
Wie ben jij trouwens om mij het adres te wijzen op het forum?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2004 22:43

Ik heb de laatste 3 pagina's even doorgelezen en een paar opmerkingen:

- Dat homoseksuele mannen meer polygaam zijn en minder jaloers zit hem denk ik puur in het feit dat het mannen zijn. Zo zijn mannen ook in heteroseksuele relaties, alleen daar wordt dat (uiteraard) niet door de ander geaccepteerd.

- Seks om de kinderen ipv de lust vind ik een belachelijk standpunt. Ik kan niet eens argumenten bedenken om het tegendeel te bewijzen omdat het zo vanzelfsprekend is. Als er argumenten voor zijn wil ik die wel horen.

- Ik haat de term 'afgelikte boterham'. Een mens is geen boterham, en wat zou er dan afgelikt moeten zijn?

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 31 mei 2004 22:47

het eigen clubje bedoel ik de hele christelijke goegemeente mee

en wat ik bedoel met afvragen of je wel op je plek bent, leek me evident, maar goed
Als je niet tegen een beetje kritiek over je eigen clubje kan, dan ben je hier denk ik aan het verkeerde adres.

volgens mij kan het geen kwaad om op het christelijke clubje kritiek te leveren denk ik, in de hoop dat er iets verandert

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 31 mei 2004 22:57

thespiritisinsideus schreef:het eigen clubje bedoel ik de hele christelijke goegemeente mee

en wat ik bedoel met afvragen of je wel op je plek bent, leek me evident, maar goed
Als je niet tegen een beetje kritiek over je eigen clubje kan, dan ben je hier denk ik aan het verkeerde adres.

volgens mij kan het geen kwaad om op het christelijke clubje kritiek te leveren denk ik, in de hoop dat er iets verandert

Ik kan prima tegen een beetje kritiek, alleen moet het wel terecht zijn. Jij hebt kritiek op de ?????goegemeente?????? terwijl de mening vanmezelf is en niet van mijn Christelijke gemeente. Mischien dat die er net zo over denken, maar deze mening is van mij.
Ik hoor hier prima thuis op het forum. als je het daar niet mee eens ben, hoepel je zelf maar op!!!

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 01 jun 2004 01:57

japijo, maak je niet zo vreselijk druk, ik begon helemaal niet met jou veroordelen, maar ik maakte een kritische opmerking over het christelijke wereldje in het algemeen. als je daar dan op ingaat dan ga ik er vanuit dat je het christelijke wereldje verdedigt en niet jezelf, maar goed dat is dus wel gebeurd en daardoor zijn er wat dingen door elkaar gaan lopen

goed, je wil wel terechte kritiek, waarom was mijn kritiek niet terecht dan?

Ik hoor hier prima thuis op het forum. als je het daar niet mee eens ben, hoepel je zelf maar op!!!

als je het daar niet mee eens benT

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 jun 2004 05:52

[
- Seks om de kinderen ipv de lust vind ik een belachelijk standpunt. Ik kan niet eens argumenten bedenken om het tegendeel te bewijzen omdat het zo vanzelfsprekend is. Als er argumenten voor zijn wil ik die wel horen.

hmm die laatste twee zinnen zijn je eigen interpretatie. :|

Ik geloof inderdaad niet dat seks alleen gegeven is om kinderen te krijgen. Dat speelt wel mee, maar is niet de hoofdzaak. In de eerste plaats de intimiteit tussen man en vrouw, dus de lust. (als het kan zuiver)
God is almachtig dus als Hij de seks alleen om kinderen te krijgen bedoelt had, had Hij ook wel kinderen vanzelf kunnen laten groeien in de buik van een getrouwde moeder.
Maar ik zie niet in waarom een ouderpaar dat geen kinderen meer kan krijgen en seks heeft met elkaar omdat ze elkaar liefhebben dat een zonde zou zijn. Dan had dat wel expliciet in de Bijbel moeten staan.

Terug naar “Archief”