Berichtdoor meschianza » 31 mei 2004 14:17
om aan te sluiten bij MM en even terug te gaan op deintentie waarom Alim zijn reactie poste....
In deze, en in oeveloze discussies hiervoor blijkt dat christenen verschillend denken over het praktiseren van homofile gevoelens.
Welke mening j eook hebt, we leven in een vrij land, dus je hebt het recht om de mening te hebben. Ook de mening dat het praktiseren van homofelie volgens de bijbel niet goed is.
Anders is het als je op basis van deze mening
A: homofiele mensen beledigd of schoffeert (waar die RPF-man van beschuldigt werd)
B: homofiele mensen mishandeld
C: Homofile mensen, in de allerergste geval, met de dood bedreigd (zoals in dat islamitische boekje)
Dan is het terecht dat je daarvoor in opspraak komt. Want dergelijke zaken is niet te rechtvaardigen, ook niet op grond van de bijbel. (hoewel de profeet geschokt en pittig reageerd om de praktijken in de steden dat mannen hun lusten botvierden op elkaar zonder enige vorm van liefde) nergens wordt de lezer opgeroepen om homofiele mensen te vernederen of iets aan te doen.
Nu vind ik het erg jammer, nu een islamitisch boekje om deze reden in opspraak komt, moslims gelijk naar de christenen wijzen: maar in de bijbel staat....Ik vind dat oneerlijk. De RPF-man wees, na zijn beschuldiging, toch ook niet naar de Koran??
Als ik wordt bekeurd voor door rood rijden, zeg ik toch ook niet: maar mijn buurman reed gisteren te hard. Vooral niet , als de buurman dat geeneens heeft gedaan maar er alleen om bekend staat dat hij graag hard rijd. Snapt u?
Het is een beetje van de laatste tijd, toen bekend werd dat er moslimvrouwen zijn die niet mogen intergreren, werd er ook gelijk naar de ''SGPvrouwen'' gewezen. (die helemaal vrijwillig SGP stemmen)
Verantwoor je eigen zaakjes, denk ik dan.
Ik heb heel graag respect voor andere religies ook wissel ik graag van gedachte met anders-religieuzen. Maar door zulke dingen wordt het me erg moeilijk gemaakt.
Dus Alim? is dit een antwoord op je vraag? Of heb ik je intentie verkeerd begrepen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King