Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

Berichtdoor meschianza » 31 mei 2004 17:53

Wat zou jij doen.....

als je man/vriend vrouw/vriendin bekend een slippertje gemaakt te hebben?
( ik zou het mijn man vergeven en een tweede kans geven als hij echt berouw heeft, mijn vriend zou ik het ook vergeven maar toch serieus nadenken of hij echt wel zoveel van mij houdt. )

als je man/vriend vrouw/vriendin al tijden een relatie blijkt te hebben met een ander?
(Ik zou het mijn man of vriend vergeven, maar vriendelijk doch beslist duidelijk maken dat ze mijn leven mogen verlaten, want dit doe je niet als je echt van iemand houdt en het lijkt sterk op met voorbedachte rade iemand bedonderen en ik zal niet met het idee kunnen leven dat hij aan een andere vrouw gefriemeld heeft)

Als je verkering hebt of getrouwd bent en je voelt je erg aangetrokken tot een collega of andere vriend/vriendin en hij/zij tot jou?
(Ik weet het niet. Als ik getrouwd was zorgen om op een andere werkplek te komen, als ik verkering heb toch eens diep nadenken over de relatie)

Waarom dit? Ik zit met steeds meer verbijstering te luisteren naar mijn klasgenoten die het steeds normaler lijken te vinden dat je een slippertje maakt. ''moet kunnen'' Sommigenvinden dat zelfs als je getrouwd bent niet te nauw moet kijken als je man het zo nu en dan eens met andere vrouwen ''doet''
Ik vind dat gewoon erg...je beloofd elkaar toch trouw? Helemaal als je het ook voor God trouw beloofd. Dus ook in de liefdes relatie al sis dat soms moeilijk. Je vecht voor elkaar. En als het een keer misgaat, vergeef je het elkaar, en vercht je ertegen dat het nog eens gebeurd: dat heet liefde. Maar zoiets is toch niet wat nu eenmaal een keer gebeurd en waar je maar niet te zwaar aan moet tillen?
Of ben ik nou gek.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2004 18:06

meschianza schreef:Wat zou jij doen.....

( ik zou het mijn man vergeven en een tweede kans geven als hij echt berouw heeft, mijn vriend zou ik het ook vergeven maar toch serieus nadenken of hij echt wel zoveel van mij houdt. )

Ik zou hetzelfde doen als jij, maar het lijkt me wel heel moeilijk om hem dan weer echt te vertrouwen. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat Borkdude zoiets zou doen.

meschianza schreef:als je man/vriend vrouw/vriendin al tijden een relatie blijkt te hebben met een ander?
(Ik zou het mijn man of vriend vergeven, maar vriendelijk doch beslist duidelijk maken dat ze mijn leven mogen verlaten, want dit doe je niet als je echt van iemand houdt en het lijkt sterk op met voorbedachte rade iemand bedonderen en ik zal niet met het idee kunnen leven dat hij aan een andere vrouw gefriemeld heeft)

Dan zou het inderdaad afgelopen zijn, maar ik zou het wel heeeeel moeilijk vinden :cry:

meschianza schreef:Als je verkering hebt of getrouwd bent en je voelt je erg aangetrokken tot een collega of andere vriend/vriendin en hij/zij tot jou?
(Ik weet het niet. Als ik getrouwd was zorgen om op een andere werkplek te komen, als ik verkering heb toch eens diep nadenken over de relatie)

Daar ben ik weleens bang voor. Ik zou er heel erg van balen. Maar ik merk wel dat ik veel minder open sta voor verliefdheid op een ander sinds ik Borkdude ken (tenminste dat denk ik). Maar het zou zomaar kunnen gebeuren. Ik zou heel hard gaan bidden en proberen die persoon te ontwijken als dat mogelijk is.
Wat ik van anderen wil weten: zou je het je partner vertellen?

Mijn studiegenoten zijn allemaal nogal trouw, hebben dikke verkering en ik heb nog nooit van iemand gehoord dat diegene vreemd ging. Ik heb wel via-via van mensen gehoord die bedrogen zijn, ook van een jong stel, net een paar jaar getrouwd. Die jongen had al een hele tijd en relatie met een andere vrouw en ondertussen zat hij wel elke zondag braaf in de kerk. Ze zijn toen gescheiden. Als je zoiets hebt meegemaakt, lijkt het me zo moeilijk om een nieuwe vriend(in) weer te vertrouwen... Je maakt er iemand mee kapot.

Dus Meschianza, je hebt groot gelijk dat je je verbaast.
Ik verbaas me ook over de verhalen over 'open huwelijken' waarin beide partners hun gang mogen gaan en er andere sekspartners naast mogen hebben. Dat lijkt me echt verschrikkelijk.

henk77

Berichtdoor henk77 » 31 mei 2004 18:41

ik zou eerst eens goed kennis gaan maken.als je elkaar kent dan ga je ook niet vreemd. toch?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 31 mei 2004 19:16

henk77 schreef:ik zou eerst eens goed kennis gaan maken.als je elkaar kent dan ga je ook niet vreemd. toch?

blijkbaar helaas wel... tenminste, ik ga er vanuit dat als je 11 jaar met elkaar getrouwd bent je elkaar wel kent... maar toch gaan er dan nog mensen vreemd... trouwens, in zo'n situatie zou ik geen kennis meer willlen maken zoals jij dat zegt :?
1e vraag: ik zou het vergeven. maar ik denk dat het een ander verhaal word als het vaker zou gebeuren...
2e: Ik denk dat ik zou moeten vergeven maar het lijkt me onwijs moeilijk... verder met Meschianza eens...
3e heel hard gaan nadenken over de huidige relatie en die andere collega/vriend voorlopig ontwijken...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gast123

Berichtdoor Gast123 » 31 mei 2004 19:22

Ik ben al bijna 19 jaar getrouwd. Toen ik net was getrouwd had ik zo weinig zelfvertrouwen dat ik er serieus rekening mee hield dat hij wel eens vreemd zou kunnen gaan. En ik was vast van plan dat niet te pikken en hem meteen de deur uit te gooien.
Maar nu we al wat langer getrouwd zijn, we 3 kinderen hebben en ik er zo langzamerhand van overtuigd raak dat hij echt van mij houdt begin ik er toch anders over te denken. Enerzijds kan ik me nu niet meer voorstellen dat hij vreemd zou gaan. Anderzijds, mocht het toch gebeuren, dan ben ik niet van plan om ons huwelijk zo snel op te geven. Niet alleen voor de kinderen maar ook voor mezelf.

Over verliefd worden ben ik vrij nuchter. Het is mij echt wel eens overkomen dat ik me erg tot iemand anders aangetrokken voelde. Het is een kwestie van grenzen stellen. Als je het niet toelaat is het ook zo weer over.

Groetjes van Anny

henk77

Berichtdoor henk77 » 31 mei 2004 20:04

zo bedoel ik het helemaal niet parkiet.
dat van ij is een flauwe opmerking. al sje iemand kent dan ga je niet vreemd. want je kent hem toch al?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2004 21:05

Anny schreef:Over verliefd worden ben ik vrij nuchter. Het is mij echt wel eens overkomen dat ik me erg tot iemand anders aangetrokken voelde. Het is een kwestie van grenzen stellen. Als je het niet toelaat is het ook zo weer over.

Ja dat bedoelde ik ook ;)

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 31 mei 2004 21:20

Nee, Mezchainza, gek ben je zeker niet, zoals je het je afvroeg in de laatste zin van de topicopening.

Maar het lijkt de tijdgeest te zijn "dat alles moet kunnen en mogen". Langzamerhand komen de tijden van de hippies weer om de hoek kijken: "vrije sex met wie je maar wilt, niet van dat benauwde"

Laten we echter ook niet uit het oog verliezen dat "vreemdgaan" van álle tijden is, vanuit beide sexen.

Het is op zich niet goed te praten dat, als je elkaar trouw hebt beloofd (en ook nog eens ten overstaan van God hebt bevestigd), dat je elkaar belazerd.

Wordt je een keer verliefd op een ander, biecht het dan op vóór je te ver gaat. Want ook verliefd worden is van alle tijden.

Maar als je het opbiecht voor het fout gaat, dan kan al heel veel ellende worden voorkomen (denk ik).

Ook ik ben wel eens het hoofd op hol gebracht door een leuke vrouw, maar heb haar meteen duidelijk gemaakt dat mijn eigen vrouw nummer 1 is in deze wereld, en dat ik haar nooit zou kúnnen bedriegen met een ander.

Groet, Rens
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2004 22:16

Ik ben het geloof ik wel met alle antwoorden van meschianza eens. (Ja, echt! :mrgreen: )

Ik denk trouwens wel dat ik het m'n vriendin sneller zou vergeven dan mezelf.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

Berichtdoor Cybercurse » 31 mei 2004 22:37

Het hangt er een beetje vanaf wat er zoal is gebeurd. Als ze iemand in z'n kont zou knijpen dan zou ik daar geen probleem mee hebben als het maar geen gewoonte wordt, maar echt zoenen of verder dat kan niet.
Dat doet ze niet en anders is het over (die goser zou een onwijs pak slaag krijgen en haar hoef ik dan niet meer te zien, gelukkig zal het niet gebeuren).

als je man/vriend vrouw/vriendin al tijden een relatie blijkt te hebben met een ander?
Dan is het helemaal over, ik ben bang dat er dan ook een slachtoffer zou vallen ;) (die goser welteverstaan) Ik acht de kans trouwens helemaal uitgesloten.

Als je verkering hebt of getrouwd bent en je voelt je erg aangetrokken tot een collega of andere vriend/vriendin en hij/zij tot jou?
Lastig, ik zou niet zo 123 weten wat ik zou doen. Als je getrouwd bent heb je een belofte gedaan die je hebt te respecteren, simpel, daar zou ik me zeker aan houden.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 31 mei 2004 22:51

ik heb hele duidelijke afspraken met mijn vriendin, we weten allebei dat als we vreemdgaan, en tja, laten we zeggen, als we met een ander zoenen of alles wat daarna komt, dat het dan afgelopen is. No doubt, einde verhaal, hoeveel pijn het ook zou doen, ik zou elke keer als ik met haar zoen moeten denken aan de keer dat zij dat tijdens onze relatie met een ander deed en dat zou ondraaglijk zijn denk ik.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2004 23:10

@Cybercurse: waarom zou je die goser in elkaar slaan dan? Ik vind dat hem niets te verwijten valt, misschien weet hij wel helemaal niet dat zij al 'bezet' is.

Zo'n reactie komt mi. meer voort uit primitieve rivaliteitsgevoelens.. :wink:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 31 mei 2004 23:43

Aragorn schreef:@Cybercurse: waarom zou je die goser in elkaar slaan dan? Ik vind dat hem niets te verwijten valt, misschien weet hij wel helemaal niet dat zij al 'bezet' is.

Heel simpel, dat zou ik doen om m'n agressie af te reageren. Als hij het wist simpelweg omdat 'ie het wist, en anders omdat ik hem niet zou mogen en m'n agressie kwijt moet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2004 23:44

Cybercurse schreef:
Aragorn schreef:@Cybercurse: waarom zou je die goser in elkaar slaan dan? Ik vind dat hem niets te verwijten valt, misschien weet hij wel helemaal niet dat zij al 'bezet' is.

Heel simpel, dat zou ik doen om m'n agressie af te reageren. Als hij het wist simpelweg omdat 'ie het wist, en anders omdat ik hem niet zou mogen en m'n agressie kwijt moet.

Haha, oke, had ik het toch goed ingeschat.. 8)

Enrique
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Enrique » 01 jun 2004 09:24

Cybercurse schreef:

Eigenlijk zou je heel veel begrip voor zo'n persoon moeten hebben, dat hij jouw vriendin leuk vindt. Jullie hebben dat dezelfde gevoelens bij een bepaald persoon, dan zou je het misschien wel goed met elkaar kunnen vinden :wink: Nee dat is gekheid, je hebt er idd in zoverre wat aan, dat je je agressie op hem afreageert. Maar daar komen meestal alleen maar meer problemen van (zijn reactie is dan weer een steen door jouw ruit...) :wink:

Terug naar “Archief”