Ik kom in refo-kringen nog wel eens de gedachte tegen dat ware gelovigen hun geloof niet meer zouden kunnen afvallen (bijv. omdat God dat niet zal toelaten)
Wie is het hiermee eens/oneens en waarom?
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:hun geloof wel...
maar waar jij niet meer vertrouwt op God, vertrouwt God jou nog wel!
Waar jij je beloftes niet nakomt, komt God zijn belofte nog wel na!
btw: niet een excuus!
Tabitha schreef:hijwel schreef:hun geloof wel...
okay,
ik zal even een concreet voorbeeld geven: Iemand is zijn hele leven oprecht (d.w.z waar) christen geweest, totdat hij later ontrouw wordt aan God, niet meer in de waarheid van de Bijbel gelooft en alles laat sloffen.
Is die persoon vanaf dat moment geen christen meer of is hij het nooit geweest?
Tabitha schreef:hijwel schreef:hun geloof wel...
okay,
ik zal even een concreet voorbeeld geven: Iemand is zijn hele leven oprecht (d.w.z waar) christen geweest, totdat hij later ontrouw wordt aan God, niet meer in de waarheid van de Bijbel gelooft en alles laat sloffen.
Is die persoon vanaf dat moment geen christen meer of is hij het nooit geweest?
Tabitha schreef:conclusie uit Floris/Hijwels betoog: Gelovigen kunnen wel tijdelijk van God verwijderd raken, maar niet definitief, omdat God het werk in hen niet stopt.
Ik meen dat er in Jakobus (zal even gaan opzoeken) iets staat over mensen die hun geloof 'afvallen' en God niet meer dienen.
Is dat niet in strijd met jullie visie?
Yael schreef:Hoe diep was Petrus gevallen met de verloochening dat hij Jezus niet kende? Jezus zocht hem toch ook weer op.
En David na zijn zonde met Batseba, God heeft hem toen niet laten vallen.
Iemand die Jezus kent als zijn Verlosser kan onmogelijk verloren gaan. Anders zou Jezus Verlossings werk toch niet volmaakt zijn geweest en had Hij ook niet kunnen zeggen het is volbracht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten