hoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 16 dec 2002 09:35

Misschien wordt de geloofsvrijheid bedoeld? Dat je door gewoon door jezelf te zijn wel naar een kerk kunt gaan omdat je je daar betrokken voelt. Alleen zou er een belemering kunnen zijn doordat er een streng verplichte kledingcode is.

Iedereen is vrij om te kiezen waar hij of zij naar kerk wil! Dus als je dat een belemmering vindt, kies je een kerk waar dat anders is. Mij persoonlijk lijkt het meer om het gepredikte woord te gaan. En wat dan de regels van de kerk aangaat, pas ik me gewoon aan.

In feite is het niet belangrijk wat je aanhebt, maar als je geld hebt om je netjes(!) aan te kleden waarom zou je het dan niet doen?

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 16 dec 2002 09:38

Sorry ik wist niet dat je hier alleen maar mag reageren als je een 'echte refo' bent

Dit noemen ze woorden verdraaien! :mrgreen:
Groetjes terug, :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 16 dec 2002 09:39

Je snapt het echt niet he!
Want nu kunnen we weer gaan discusieren wat dan netjes is!
Ik persoonlijk heb liever iemand in zijn nette spijkerbroek dan een jongedame in haar te korte rok en truitje.
Maar wel met een hoed op!

Het gaat om het HART !

Merel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Merel » 16 dec 2002 09:42

Ik persoonlijk heb liever iemand in zijn nette spijkerbroek dan een jongedame in haar te korte rok en truitje.
Maar wel met een hoed op!

Praat je nu jezelf niet tegen?

joepie

Berichtdoor joepie » 16 dec 2002 09:48

Als je goed op had gelet niet.

Natuurlijk vind iedereen wel iets, de 1 vind een hoed netjes, de ander heeft weer liever een neete spijkerbroek dan een kort rokje, en zo kunnen we eeuwig door blijven zeuren en daardoor het wezenlijke uit het oog verliezen.

Hoe wil God dat we komen?

sirvienta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sirvienta » 16 dec 2002 09:56

ik draag wel een hoed.
Mijn ouders zeggen dat het in de bijbel staat.
ik denk nog na wat er nou eigenlijk ECHT staat, want ik lees dat je een hoofdbedekking moet dragen (als vrouw) als je bidt of profeteert!
Zie je nog mensen die dit doen?
Volgens mij is het allemaal een b-yje verschoven naar de verkeerde plek.
Zie je wel eens een vrouw die op straat evangeliseert met een hoed/ pet hoofdbedekking op?
Ik weet dat jullie nou lachen om dees opmerking maar lees eens wat er staat!
ik moet er nog allemaal ff diep over nadenken!
bye,
sirvienta
liefs van jullie forum-zusje --> sirvienta 's back again!!

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 16 dec 2002 10:43

Joepie:
Laten we het zo doen:
Aanstaande zondag gaan we naar de kerk. Jij met je man in spijkerbroek, zonder hoed, en als je je hoed op doet , je man in jaquet. Ik in een lange rok, van de markt of Esprit, weet ik nog niet,
met een van mijn 56 hoeden op, en mijn man natuurlijk in een pak met strop! Onderweg naar de kerk kom ik een hoer tegen, die geef ik een euro want ze zijn arm. Jij komt die hoer ook tegen en geeft haar een spijkerbroek, want ze is nog naakt ook. Dan ga jij rechtsaf naar jouw kerk, ik ga linksaf. Vervuld van de discussie over hoeden op het refoweb gaan we verder naar kerk. Je komt jouw kerk binnen, de kerkenraad in spijkerbroek, en groet jouw vriendinnen in spijkerbroek.
Ik kom in mijn kerk waar mijn kerkenraad in zwart pak zit, en groet mijn vriendinnen in lange rokken. Dan slaan we de bijbel open. De preek gaat vanmorgen over naastenliefde. oei, denk jij, en oei denk ik. Wat zitten we eigelijk te zeuren over hoeden en kleding?
Jouw dominee zegt: Kent u God al? Is Hij het belangrijkste in uw leven?
Mijn dominee zegt: Bent u al bekeerd tot God, is Hij het belangrijkste in uw leven? Dan zegt jouw dominee: Hebt u uw naaste lief? en dan zegt mijn dominee: hebt u uw naaste lief? oeioei, denken we weer.
Vervuld van gedachten lopen we weer naar huis. De hoer zit lekker in jouw warme spijkerbroek van mijn euro een gevulde koek te eten. Dan komen we thuis, we starten meteen de computer op, gaan naar favorieten, refoweb, religie, topic hoeden.
En wat schrijven we dan? Ik dit: Joepie wat lopen we toch te zeuren over hoeden en kleding. Wat maakt het eigenlijk uit? Jij gaat op jouw manier naar de kerk, en ik op mijn manier. Dat we God leren kennen is toch veel belangrijker? Laten we elkaar in onze waarde laten. En de dominee zei ook nog: hebt uw naaste lief als uzelven, dus Joepie, ik hou van je. Of je nu wel of geen hoed ophebt. :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 16 dec 2002 10:57

Jou verhaal erom heen vind ik de grootst mogelijke onzin.
Het gaat niet om wat wij vinden maar hoe wil God het!
En dan zonder die onzin die jij schrijft want je denkt nu een goed antwoordt verzonnen te hebben waarin je mij in mijn waarde laat. Maar hieruit blijkt dat je dus niets begrepen hebt van mijn reacties en alleen maar wilt lezen want je denkt te moeten lezen.
En zo een ander voor gek denkt te zetten, maar je zet alleen jezelf dus voor gek.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 16 dec 2002 11:11

No sense of humor!
Maar hieruit blijkt dat je dus niets begrepen hebt van mijn reacties en alleen maar wilt lezen want je denkt te moeten lezen.

kaats ik terug!
En zo een ander voor gek denkt te zetten, maar je zet alleen jezelf dus voor gek.

zucht...

Merel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Merel » 16 dec 2002 11:33

Ik vind het wel een mooi verhaaltje! Beetje satirisch bedoeld misschien?

Jou verhaal erom heen vind ik de grootst mogelijke onzin.
Het gaat niet om wat wij vinden maar hoe wil God het!

Dat is dus het einde van het verhaal! Dus toch gelijkgestemde zielen?

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 16 dec 2002 11:52

misschien ist meer een generatiekloof. :D

joepie

Berichtdoor joepie » 16 dec 2002 11:56

Welke generatiekloof????

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 16 dec 2002 12:56

Zijn er verschillende dan? :lol:

joepie

Berichtdoor joepie » 16 dec 2002 13:05

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij denkt dat er een generatie kloof is tussen ons?

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 16 dec 2002 15:05

nou, soas je praat, sou ju mun moeder kunne wese!

je bent toch niet stiekem mijn moeder he??? :|

Terug naar “Archief”