Homos in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 29 mei 2004 22:06

En ik bedoelde ook zeker niet jou!!

Ik doelde ook niet op u reactie. Het was gewoon een opmerking algemeen.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 30 mei 2004 09:23

Columbus schreef:
Columbus schreef:
Weet je waar ik me verschrikkelijk aan erger? dat veel van de praktizerende homo's de parkeerplaatsen vervuilen langs de snelwegen en andere plaatsen. Laat ze het lekker fijn thuis doen! Je kan niet eens normaal even stoppen op veel parkeerplaatsen zonder lastig gevallen te worden tegenwoordig!
ik heb niets tegen homo's op zich, heb er zelf van heel dichtbij mee te maken maar dat gedrag wat veel homo's laten zien is werkelijk om kotsmisselijk van te worden.
dat nichterige gedrag is ook walchelijk, heel vaak als je een homostel ziet lopen moet ook idereen kunnen zien dat ze elkaar lief vinden, zo opzichtig de manier waarop dat gebeurt!
nogmaals, ik heb niets tegen homo's maar wel tegen het gedrag wat ze te vaak laten zien.

Dergelijk gedrag is zeer zeker af te keuren. En ik zeg dat niet om het goed te praten. Maar moeten ze het "thuis"doen???? :roll:
Ik denk dat je op die parkings alleen de gefrustreerde homo's tegenkomt die of getrouwd zijn, of REFO zijn.En die kunnen niemand mee naar huis nemen, dus doen ze het daar. Misschien dat het zo een beetje ontstaan is. Want in een posting van Jeroen konden we onlangs lezen dat ook REFO'S fervente bezoekers blijken te zijn van deze parkings. IK snap dat je er misselijk van wordt. Maar mensen die nergens terecht kunnen met hun gevoelens en geen last hebben van gewetensknagerij proberen waarschijnlijk op deze manier aan hun trekken te komen. :?
Toen ik vorige week uit een supermarkt kwam, stond er een jong stel van 16/17 jaar heveig te zoenen bij de uitgang. Ik had het idee dat die jongen de slokdarm van dat meisje aan het opvreten was............... :mrgreen:
Daar werd Bookman nu eens misselijk van. Maar ja dat is normaal, en zeggen we niets van, want ze zijn immers hetero? Sorry, maar ik zie me al staan. Inderdaad ja, laat ze het thuis doen...........of zou dat misschien ook een beetje dezelfde reden hebben als wat hierboven geschreven is???
Want ik denk dat er toch nog wel ouders zijn, die ook liever niet zien dat hun kinderen dit doen. En zeker niet op straat. Maar het zoekt een uitweg....Nou ja het was ook onder het bordje UITGANG. En ik was blij dat dat bordje er hing. Want ik weet niet precies waar die jongen z'n tong al was, maar ik dacht nog, straks is ie de weg kwijt.................Toch handig zo'n bordje. :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 30 mei 2004 12:25

excuus voor mijn typfout, ik bedoelde uiteraard rpf en niet lpf, chinese uitspraak ;)

en japijo, wat is nu precies je probleem? ik probeer te laten zien hoe liefdeloos er op veel plekken in christelijk nederland gereageerd wordt op homosexualiteit, ik vind dat een kwalijk iets en dat probeer ik dus aan de kaak te stellen. Als je niet tegen een beetje kritiek over je eigen clubje kan, dan ben je hier denk ik aan het verkeerde adres.

heel vaak als je een homostel ziet lopen moet ook idereen kunnen zien dat ze elkaar lief vinden, zo opzichtig de manier waarop dat gebeurt!

ik houd sowieso niet van mensen die elkaar op straat aflikken, maar gewoon hand in hand lopen, wat is daar mis mee? En even een andere vraag, wanneer ben je praktiserend homo? Als je een vriendje hebt? Als je m zoent? Als je met m in 1 bed SLAAPT? wie bepaalt de grens?

ik wil wel even zeggen dat een homo in mijn omgeving toen hij er voor uit kwam ook heel veel reacties heeft gehad van respect en medeleven. Zelfs die-hard SGP'ers die niet meteen hun mening gaven, maar gewoon luisterden naar de ervaringen en hun mening voor zich hielden, respect voor dat! There are good guys too!

en over die parkeerplaatsen, wat je daar het meest ziet zijn homo's die hun coming out niet hebben gehad en reformatorische mannen die een verzetje zoeken. Echt waar! ooit docu gezien over prostituees, zeer treurig trouwens, maar ze zeiden het allemaal

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 mei 2004 12:36

Dat van bij die parkeerplaatsen vind ik wel eng, bij ons heb je ook z'n parkeerplaats, de Bosberg, berucht om zijn berovingen en mishandelingen, trouwens.
Wij halen soms, na afloop van een optreden de terugreis niet, omdat ik de enige ben met rijbewijs, en om half 4 snachts stort ik soms in, zodat ik ff moet slapen op een parkeerplaats, al is het maar een half uurtje.
Soms durf ik het gewoon niet, zoals laatst, stopten we ergens, om ff te rusten, en achter ons zat een vent in een auto, maar wij dachten dat die ook gewoon aan her rusten was (naief als we zijn), tot een half uurtje later, toen werd ik wakker omdat er een auto voor ons stilstond. Daar kwam een oude "nette" man uit, en die ging bij die andere in de auto liggen........... echt eng, we zijn maar gauw weggereden. Wij zijn ook maar met ons 2en, en dan is het best eng snachts......... Maar ik moet soms stoppen, want ik ben 1 keer in slaap gevallen achter het stuur op de snelweg.........

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 30 mei 2004 12:41

ik kan me voorstellen dat je je dan niet echt op je gemak voelt. Aan de andere kant zijn die mensen er alleen om elkaar te ontmoeten en niet om bij jou in de auto te gaan liggen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je niet lekker ontspannen even een uurtje gaat liggen slapen

HOJO
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor HOJO » 30 mei 2004 13:20

Als christelijke praktiserende homo wil ik hier toch graag mijn bijdrage neerzetten.

Toen ik erachter kwam dat ik meer op jongens dan op meisjes viel, heb ik het er eigenlijk helemaal niet zo moeilijk mee gehad. Ik kom niet uit een gezin en omgeving waar de bijbelteksten je om de oren worden geslingerd. Ik wist niet eens dat homoseksualteit door de Bijbel zou worden veroordeeld. Het enige waar ik het moeilijk mee had was de gedachte dat ik nu anders was dan 'de rest'. Veel mensen konden wel aan mij merken dat ik niet lekker in mijn vel zat. Ik denk dat daarom de dominee een keer achter mij aan kwam en vroeg hoe het met me ging. Ik vertelde dat ik erachter was gekomen dat ik op jongens viel. Het eerste wat hij zei was: 'En denk je dat je voor God nu minder bent? God houdt van iedereen of die nou homo of hetero is'. Die zin heb ik altijd onthouden.

Ik denk dat God het veel belangrijker vind dat mensen gelukkig zijn en elkaar lief kunnen hebben. Als je als homoseksueel beperkt wordt in je leven (en als ik de discussies hier zo eens lees denk ik dat dat in bepaalde kringen zo is) wordt je daar ongelukkig van. Dat kan God nooit willen!

In een relatie tussen twee mannen of twee vrouwen komt liefde kijken. En seks is daarbij een uiting van liefde. Da's in een heterorelatie ook zo. (tenminste.. dat hoort het wel te zijn) 'Liefde tussen mensen en geluk!' Dit is voor mij de vrijbrief dat ik van een jongen mag houden en daar een relatie mee mag opbouwen. En ja: die is praktiserend!

Ik denk dat je die 'veroordelingsteksten' moet lezen als zijnde een veroordeling van het bevredigen van je lustgevoelens. En dat is iets heel anders dan wanneer er liefde tussen twee mensen bij komt kijken. Ik geef openlijk toe dat ik me ook weleens laat verleiden tot het bevredigen van mijn lusten en soms heb ik daar achteraf een naar gevoel over; soms ook niet. Maar goed... die lusten komen in het heterowereldje net zo goed voor, en daar hoor ik nooit iemand over. Ik steek mijn hand in eigen boezem; doen jullie dat dan ook!

Sommigen van jullie zullen mij vast erg kortzichtig vinden; dat moet dan maar..... Voor mij is dit een waarheid en ik voel me hier erg gelukkig bij. De gedachte dat er veel mensen met homoseksuele gevoelens zijn die er niet voor uit kunnen of durven komen om watvoor reden ook, maakt mij veel ongelukkiger.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 mei 2004 18:13

Ik denk dat het er om gaat dat je zuiver leeft. Of je nou hetero, bi of homo bent, als je trouw bent en lief denk ik dat het goed is.
Ik weet wel dat er in de homoscene in Amsterdam heel wat afgerotzooid wordt.
Men komt met z'n 2en in een bar, en de ene gaat die kant uit en de andere die. Ik weet van insiders, dat polygamie veel makkelijker geaccepteerd wordt onder mannen. En dat vind ik gevaarlijk, helemaal met de kans op aids.
ik ken ook een stel (mannen), die al 22 jaar bij elkaar zijn en nooit vreemd gaan. Maar vreemdgaan schijnt (zegt een homovriend van ons) in de gayscene makkelijker geaccepteerd te worden dan in de heterowereld........
Ik denk dat het je gevoel is, en als je toch met een vrouw trouwt, gaat dat echt niet over, en maak je die vrouw ongelukkig...........
Aan de andere kant zijn er veel mensen bi die het niet praktiseren omdat ze getrouwd zijn, en dat is volgens mij wel goed, want losbandigheid zaait ziektes en ongeluk.........

joepie

Berichtdoor joepie » 31 mei 2004 09:10

HOJO schreef:Ik denk dat God het veel belangrijker vind dat mensen gelukkig zijn en elkaar lief kunnen hebben. Als je als homoseksueel beperkt wordt in je leven (en als ik de discussies hier zo eens lees denk ik dat dat in bepaalde kringen zo is) wordt je daar ongelukkig van. Dat kan God nooit willen!

In een relatie tussen twee mannen of twee vrouwen komt liefde kijken. En seks is daarbij een uiting van liefde. Da's in een heterorelatie ook zo. (tenminste.. dat hoort het wel te zijn) 'Liefde tussen mensen en geluk!' Dit is voor mij de vrijbrief dat ik van een jongen mag houden en daar een relatie mee mag opbouwen. En ja: die is praktiserend!

Ik vind het nogal een vreemde uiting om te zeggen dat God wil dat je gelukkig wordt dus zal hij de zonde die je doet wel goed vinden.
Want het blijft een feit dat je als je als man met een man een seksuele relatie hebt je in zonde leeft.
Dat kun je uit heel de Bijbel halen. En er zijn ook genoeg teksten.
En dat we mensen hebben die van mensen van hetzelfde geslacht houden is een gevolg van de zonde en kleeft aan ons. Want bij de zondeval is bij ons de hiel vermorzelt. Dus wij lopen allemaal mank! En dat gaat pas over als Christus weer komt.
En dat je dus van een jongen houd en liefde voor hem voelt wil nog niet zeggen dat God het dus daarom maar goed vind om ook met die jongen een seksuele relatie te hebben. Dat heeft meer met ons zondig zijn te maken en de onvolkomenheid van deze wereld.
Want een liefdes relatie hoefd helemaal niet met seks gepaard te gaan.
Als je beide weet dat God dat niet wil dan kan het ook heel goed zonder.
ALs we lezen wat 1 Cor. 13 over de liefde zegt, dan vind ik daarin dus niets over :een fijne gemeenschap met elkaar hebben.
Maar hele ander dingen die met de liefde te maken hebben.

Ik ken ook een homo paar. In die zin, ze woonden wel met elkaar maar sliepen niet bij elkaar. Ze leefden in liefde met elkaar en zorgden voor elkaar. Alleen begrepen ze dat een seksuele relatie niet was zoals God het zou willen en hebben ze ook hun hele relatie tijd daartegen gevochten.
Kijk dat je dan wel in zonde kunt vallen, dat staat buiten kijf.
En dat je voor die zonde dan vergeving kunt en mag vragen ook.
Maar die zonde is niet groter of erger dan een stelletje wat voor hun trouwen met elkaar gemeenschap heeft.
Maar zeggen: omdat God voor liefde voor elkaar is, en wil dat mensen gelukkig worden is het goed. Dat is dus volgens mij niet waar.
Hij wil dat je gelukkig wordt met Hem als richtsnoer.
En dan heb je al homo een kruis te dragen. Ja, maar daarin ben je dan niet de enige met een kruis. Er zijn wat dat betrefd genoeg kruizen op te noemen. Blinden, doven, zieken, geestelijke handicap, lichamelijke handicap..enz.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2004 10:14

joepie schreef:Ik ken ook een homo paar. In die zin, ze woonden wel met elkaar maar sliepen niet bij elkaar. Ze leefden in liefde met elkaar en zorgden voor elkaar. Alleen begrepen ze dat een seksuele relatie niet was zoals God het zou willen en hebben ze ook hun hele relatie tijd daartegen gevochten.

Mochten ze dan wel zoenen? Met andere woorden: Hoe ver mag je dan wel gaan?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 mei 2004 10:50

En nog vraag ik het me af.......... want bv heterostellen (zoals wij) mogen eigenlijk alleen gemeenschap hebben om kinderen te verwekken (heb ik uit de kerk begrepen) Maar dat doen wij niet, want ik bv, ben ouder, okee, ik gebruik al sinds mijn 36ste geen voorbehoedsmiddelen meer, maar, ik heb sex met mijn man puur voor de lust en niet om nog meer kinderen te verwekken, want dat lukt toch niet meer. Dus eigenlijk zou je als heteropaar als je niet meer vruchtbaar bent ook niet mogen paren, maar bijna iedereen doet dat een paar keer per week.
Dus zijn wij dan ook geen zondaars?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 31 mei 2004 11:00

Waar staat dat dan MM?? Er staat toch ergens tot uw man zal uw begeerte zijn en met smart zult gij kinderen baren.
Volgens mij is de liefde tussen man en vrouw niet alleen bedoelt om kinderen te krijgen, zoals jij stelt. Dan had God ookwel op een andere manier kinderen kunnen laten komen dan alleen via geslachtsgemeenschap. (nja tegenwoordig ook via IVF enz..)

Ik vindt het allemaal moeilijk hoor, mag het nu wel volgens de Bijbel of niet?? Praktiserend homo zijn.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 mei 2004 11:12

Ik weet niet waar het staat, maar ik heb het door een dominee laten vertellen, misschien is het ook wel onzin en zat hij zelf met een probleem. Sex met hetzelfde geslacht mag niet volgens de bijbel, want dat deden ze toch ook in het verhaal Sodom en Gomorra? Maar je kunt het ook in het nieuwe testament nalezen, alleen waar, dat zouden we ff moeten opzoeken. Maar wie ben ik om mensen te veroordelen?
Ik heb wel voorgangers horen zeggen dat je wel homofiel mag zijn maar niet homosexueel, dus het niet mag praktiseren. Maar wie ben ik om dat tegen een homo te gaan zeggen? Ik weet zeker dat mensen er beledigd van raken...........

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 31 mei 2004 11:16

ik vind het nogal iets om te zeggen dat het een feit is dat je in zonde leeft als je een homosexuele relatie onderhoudt. Dat is namelijk een interpretatie en geen feit. Ik heb zeer veel respect voor de reactie van de dominee van HOJO, die van liefde getuigt

en mariamagdalena, wil je ajb ophouden met de extravagante levensstijl toe te passen op homo's, diezelfde dingen heb ik ook zien gebeuren in uitgaansgelegenheden waar vooral hetero's zaten, een uitbundig liefdesleven is niet exclusief voor homo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 mei 2004 11:22

thespiritisinsideus schreef:
en mariamagdalena, wil je ajb ophouden met de extravagante levensstijl toe te passen op homo's, diezelfde dingen heb ik ook zien gebeuren in uitgaansgelegenheden waar vooral hetero's zaten, een uitbundig liefdesleven is niet exclusief voor homo's

Wel!!!!!!!!!!
Ik geef 2 voorbeelden, 1 van dat en 1 van mensen die wel touw zijn, daar heb je het niet over?
Het is bekend, dat mannen een slippertje, of vreemdgaan, hoe je dat wilt zeggen, anders zien dan vrouwen. Ik weet van mannen die in hun relatie er absoluut niet mee zitten als hun man vreemdgaat. Het schijnt ook heel anders te gaan dan bij vrouwen. Veel direkter. Gewoon vragen, doen, broek dicht, en doeiiii. Bij vrouwen komt er meer aan te pas, versieren, de vrouw het hof maken, uitgebreid liefdesspel, etc. bij vreemdgaan bedoel ik. Ik zuig dit niet uit mijn duim, maar heb dit van homo's zelf gehoord. ik stond er ook raar van te kijken. Waarom denk je dat er zoveel seropositieven zijn in de gayscene???? Niet van de wcbril.........

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 31 mei 2004 11:28

thespiritisinsideus schreef:ik vind het nogal iets om te zeggen dat het een feit is dat je in zonde leeft als je een homosexuele relatie onderhoudt. Dat is namelijk een interpretatie en geen feit. Ik heb zeer veel respect voor de reactie van de dominee van HOJO, die van liefde getuigt

Net zoals het een interpretatie is als je zegt dat een homosexuele relatie geen zonde is. ALs je de Bijbel letterlijk neemt, is het voor vele personen wel een feit dat het praktiseren van homosexuele gevoelens zonde is.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Terug naar “Archief”