thespiritisinsideus schreef:mensen, kijk nou eens, het enige wat hij probeert duidelijk te maken na alle ophef over moslims en homo's, ze van gebouwen af sodemieteren enz, dat er in de bijbel ook redelijk onvriendelijke dingen over staan. En aangezien er stapels christenen zijn die homosexualiteit niet veroordelen en daar een bijbelse onderbouwing voor hebben haal ik uit deze post de positieve conclusie dat er dus probably ook minder dogmatische moslims zijn die hetzelfde doen en zich dus verzetten tegen de dogmatische fundamentalisten waar de islam op het moment door wordt geteisterd
en het is kijk naar jezelf, niet kijk naar je eigen
(..)
hmm, ik ken ook homo's in orthodoxe christelijke kringen en als het eerste wat je vader na je emotionele coming out zegt is: nu heb ik geen zoon meer, en je vervolgens nooit meer wil zien, dan kan je nog bijna beter van een gebouw afgesodemieterd worden, zeker als iedereen in je omgeving zo reageert
Maar dat is op basis van bekrompenheid en liefdeloosheid, niet op basis van de bijbel!! (hoewel dergelijke mensen die hun kinderen afstoten daar misschien wel punten mee denken te scoren bij God)
Ik verdedigde de bijbelse kijk op homo's en onze omgang met homoseksuele mensen.
Dus bekritiseer mijn mening op basis wat ik over de bijbelse gezichtspunten zeg en niet met: maar er zijn christenen die....daar heb ik niets mee te maken wat andere ''christenen'' doen en laten.
Op basis van de bijbel kan er geen boek verschijnen dat je homo's mag doden of verachten. Op basis van de Koran misschien ook niet, maar toch is dergelijk boek verschenen. Terecht dat iets soortgelijks in opspraak komt.
Als een man die elke zondag naar de kerk gaat met zijn bijbel onder zijn arm, thuis zijn dochtertje misbruikt, dan zegt dat toch niets over de bijbel? bijvoorbeeld over de tekst dat je je ouders gehoorzaam moet zijn? Of wel soms?
Daarmee lijkt me ook niet dat een man die ieder zondag netjes naar de kerk gaat en zijn zoon, die homofiel is, harteloos heeft verjaagt, op basis van teksten waarin profeten pittige uitspraken doen over seksuele uitspattingen tussen mannen, t je daarmee een oordeel kan vellen over de bijbel danwel over de algemeen christelijke visie. Ik voel me niet geroepen dergelijke mensen te verdedigen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King