Homos in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 29 mei 2004 13:23

thespiritisinsideus schreef:hmm, ik ken ook homo's in orthodoxe christelijke kringen en als het eerste wat je vader na je emotionele coming out zegt is: nu heb ik geen zoon meer, en je vervolgens nooit meer wil zien, dan kan je nog bijna beter van een gebouw afgesodemieterd worden, zeker als iedereen in je omgeving zo reageert

Dit zijn hopelijk incidenten??? :(
Ook in ortodox-christelijke kringen worden acties voor emancipatie van homo's gehouden, o.a door EO
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 29 mei 2004 13:33

Nee Thabita dat zijn geen incidenten. Dat gebeurd heel vaak. En dan de ouders klagen als ze hun zoon af zien glijden in een wereld vol van homosex. Moeders en vaders gaan in praatgroepen, of lozen hun ei op de mannen- of vrouwenvereniging.
En zoonlief is buitengekieterd, liefdeloos. En dat gebeurd niet eenmalig.
Ik ken er verschillende, en dat zo'n jongen dan z'n geloof in God en de kerk verliest, dat vinden ze echt onbegrijpelijk.......... :(

Die ouders hebben nodig wat ze tegen hun kinderen uitgebraakt hebben, dat hij zou krijgen als hij in die weg doorgaat. :shock:
Maar het probleem ligt dat er niet gepraat wordt.
Sommige kinderen vertonen al heel vroeg dit homofiele gedrag. Sta ze bij, eer ze ontsporen!!!!!!!!!!!!!!!
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 29 mei 2004 13:38

Bookman schreef:Nee Thabita dat zijn geen incidenten. Dat gebeurd heel vaak. En dan de ouders klagen als ze hun zoon af zien glijden in een wereld vol van homosex. Moeders en vaders gaan in praatgroepen, of lozen hun ei op de mannen- of vrouwenvereniging.
En zoonlief is buitengekieterd, liefdeloos. En dat gebeurd niet eenmalig.
Ik ken er verschillende, en dat zo'n jongen dan z'n geloof in God en de kerk verliest, dat vinden ze echt onbegrijpelijk.......... :(

Die ouders hebben nodig wat ze tegen hun kinderen uitgebraakt hebben, dat hij zou krijgen als hij in die weg doorgaat. :shock:
Maar het probleem ligt dat er niet gepraat wordt.
Sommige kinderen vertonen al heel vroeg dit homofiele gedrag. Sta ze bij, eer ze ontsporen!!!!!!!!!!!!!!!

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Is dit niet alleen zo binnen een bepaalde hoek binnen het christendom?? :?
Ik ken nl. (voor zover ik weet) geen homo's.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Gast123

Berichtdoor Gast123 » 29 mei 2004 13:44

mmm,

Mijn schoonmoeder zei altijd: de man is het hoofd en de vrouw is het nekje. En als het nekje draait, draait het hoofd mee. Vond ik leuk gevonden.

Wat homofilie betreft: Het wordt zeker afgekeurd in de bijbel.
Het lijkt me moeilijk genoeg om homofiele gevoelens te hebben en ook nog eens te weten dat homofiel gedrag door God wordt afgekeurd. Let wel: het is het gedrag dat niet door de beugel kan. Het lijkt mij dat God de mens zelf niet afkeurd.

Groetjes van Anny

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 29 mei 2004 14:27

grom, anny het is maar zeer de vraag of god dit gedrag afkeurt, er zijn dus nogal wat christenen die met flink goede argumenten beargumenteren dat er in de bijbel niets staat wat impliciet homosexualiteit veroordeelt, wel homosexuele orgieen, tempelprostitutie en polygamie, maar dat is vanzelfsprekend.

en Tabitha, schattingen varieren tussen 10 en 20% van de bevolking die homosexueel is, wat zegt het dan over het milieu waar jij je in begeeft, dat je geen een homo kent? Is er in jouw omgeving ruimte om met een coming-out te komen? Staat niet iedereen al klaar met zijn oordeel?

http://www.ship-of-fools.com/Features/f ... intro.html

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 29 mei 2004 15:31

thespiritisinsideus schreef:mensen, kijk nou eens, het enige wat hij probeert duidelijk te maken na alle ophef over moslims en homo's, ze van gebouwen af sodemieteren enz, dat er in de bijbel ook redelijk onvriendelijke dingen over staan. En aangezien er stapels christenen zijn die homosexualiteit niet veroordelen en daar een bijbelse onderbouwing voor hebben haal ik uit deze post de positieve conclusie dat er dus probably ook minder dogmatische moslims zijn die hetzelfde doen en zich dus verzetten tegen de dogmatische fundamentalisten waar de islam op het moment door wordt geteisterd
en het is kijk naar jezelf, niet kijk naar je eigen
(..)
hmm, ik ken ook homo's in orthodoxe christelijke kringen en als het eerste wat je vader na je emotionele coming out zegt is: nu heb ik geen zoon meer, en je vervolgens nooit meer wil zien, dan kan je nog bijna beter van een gebouw afgesodemieterd worden, zeker als iedereen in je omgeving zo reageert

Maar dat is op basis van bekrompenheid en liefdeloosheid, niet op basis van de bijbel!! (hoewel dergelijke mensen die hun kinderen afstoten daar misschien wel punten mee denken te scoren bij God)

Ik verdedigde de bijbelse kijk op homo's en onze omgang met homoseksuele mensen.
Dus bekritiseer mijn mening op basis wat ik over de bijbelse gezichtspunten zeg en niet met: maar er zijn christenen die....daar heb ik niets mee te maken wat andere ''christenen'' doen en laten.

Op basis van de bijbel kan er geen boek verschijnen dat je homo's mag doden of verachten. Op basis van de Koran misschien ook niet, maar toch is dergelijk boek verschenen. Terecht dat iets soortgelijks in opspraak komt.

Als een man die elke zondag naar de kerk gaat met zijn bijbel onder zijn arm, thuis zijn dochtertje misbruikt, dan zegt dat toch niets over de bijbel? bijvoorbeeld over de tekst dat je je ouders gehoorzaam moet zijn? Of wel soms?
Daarmee lijkt me ook niet dat een man die ieder zondag netjes naar de kerk gaat en zijn zoon, die homofiel is, harteloos heeft verjaagt, op basis van teksten waarin profeten pittige uitspraken doen over seksuele uitspattingen tussen mannen, t je daarmee een oordeel kan vellen over de bijbel danwel over de algemeen christelijke visie. Ik voel me niet geroepen dergelijke mensen te verdedigen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 29 mei 2004 16:08

ik vel ook zeker geen oordeel over de bijbel, ik vind de bijbel een buitengewoon nuttig en inspirerend boek. Feit is wel dat je met een bepaalde inslag erin kan lezen dat homosexualiteit fout is en tja, dan komen dat soort dingen dus wel voor. Dat zegt niks over de bijbel, maar wel over de interpretatie die mensen, vaak met steun van predikant, uit de bijbel halen

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 29 mei 2004 16:11

thespiritisinsideus schreef:grom, anny het is maar zeer de vraag of god dit gedrag afkeurt, er zijn dus nogal wat christenen die met flink goede argumenten beargumenteren dat er in de bijbel niets staat wat impliciet homosexualiteit veroordeelt, wel homosexuele orgieen, tempelprostitutie en polygamie, maar dat is vanzelfsprekend.

en Tabitha, schattingen varieren tussen 10 en 20% van de bevolking die homosexueel is, wat zegt het dan over het milieu waar jij je in begeeft, dat je geen een homo kent? Is er in jouw omgeving ruimte om met een coming-out te komen? Staat niet iedereen al klaar met zijn oordeel?

Klopt volgens mij niet, een liefdevolle relatie tussen man en vrouw wordt in de bijbel tientallen malen geprezen en nooit tussen man en man/ vrouw en vrouw. Als iemand mij een tekst kan aanwijzen die er op duidt dat alleen buitensporige homofile wordt veroordeeld dan zie ik die graag.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 29 mei 2004 16:14

haha, snorbaarder functioneert als mijn persoonlijke secretaresse, thanx dude

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 29 mei 2004 16:17

thespiritisinsideus schreef:ik vel ook zeker geen oordeel over de bijbel, ik vind de bijbel een buitengewoon nuttig en inspirerend boek. Feit is wel dat je met een bepaalde inslag erin kan lezen dat homosexualiteit fout is en tja, dan komen dat soort dingen dus wel voor. Dat zegt niks over de bijbel, maar wel over de interpretatie die mensen, vaak met steun van predikant, uit de bijbel halen

Hoe dan ook staat de opspraak van de Islam ten aanzien van Homo's momenteel, met name naar aanleiding van een nogal agressief en wreed boek, niet op 1 lijn met de bijbelse visie op Homofelie en homoseksualiteit.
DAt is wel wat ik uit Alims stuk proef: de moslims zijn in opspraak, maar kijk eens naar de bijbel.
En daar reageer ik, en een aantal anderen op door te zeggen dat het net even een ander verhaal is. Enja, door eerst naar ons zelf te kijken.

Daarmee wil ik geen veroordeling uitspreken over de vele moslims die zich niet kunnen vinden in de overtuiging van een paar Imams die vinden dat je homo's van een dak af mag sodemieteren en dat zelfs in een boek vermelden zonder enigige kanttekening.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 29 mei 2004 16:20

en dus kan je niet alle christenen over een kam scheren met een christelijke dominee die dankt dat er in zijn gemeente geen homo's zitten (in mijn woonplaats, randdebiel) en een politicus die homofilie gelijkstelt aan misdaad

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 29 mei 2004 16:20

thespiritisinsideus schreef:en Tabitha, schattingen varieren tussen 10 en 20% van de bevolking die homosexueel is, wat zegt het dan over het milieu waar jij je in begeeft, dat je geen een homo kent? Is er in jouw omgeving ruimte om met een coming-out te komen? Staat niet iedereen al klaar met zijn oordeel?

Op 1 of andere bizarre manier kunnen mensen ook homofiel worden terwijl ze dat niet zijn. Zo steekt homofilie vaak de kop op in gevangenissen en zeeschepen, plekken waar mannen vaak lang op elkaar zitten zonder vrouwen.
Overigens geef ik direct toe dat ook in 1 van de mileus waar ik me veel in begeef het heel moeilijk is er voor uit te komen dat je homofiel bent en dat is fout. Degenen die alle christelijke bladen en kranten lezen zullen echter moeten toegeven dat het nu al makkelijker moet zijn om uit te komen voor je geaardheid dan pakweg 5 jaar geleden, althans, dat lijkt mij.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 29 mei 2004 16:22

thespiritisinsideus schreef:en dus kan je niet alle christenen over een kam scheren met een christelijke dominee die dankt dat er in zijn gemeente geen homo's zitten (in mijn woonplaats, randdebiel) en een politicus die homofilie gelijkstelt aan misdaad

Jemich :shock:
Die hebben Jezus echt niet begrepen. :|

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 29 mei 2004 16:25

de tweede was leen van dijke, jarenlang leider van de lpf, de eerste was dominee van der kraan, voorganger in de hervormde kerk van Bleskensgraaf.
interessant dat je tot die conclusie komt over Van Dijke, iemand waar ik veel waardering voor had tot hij dit soort onzin ging fulmineren

in het geval van gevangenissen en zeeschepen denk ik, als ik het zo mag formuleren, dat veel mannen hun behoefte om hun leuter ergens in te slingeren niet meer kunnen beheersen en bij gebrek aan vrouwen is het dan een man, tenzij iemand homosexueel is natuurlijk, dan is het anders

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 29 mei 2004 16:41

thespiritisinsideus schreef:de tweede was leen van dijke, jarenlang leider van de lpf

Mis ik een woordspeling, ben ik fout geïnformeerd? Leen van Dijke was naar ik meen van de RPF.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

Terug naar “Archief”