japijo schreef:Ja, en wie zou die boze geest gods toch zijn?
goeie vraag!
ik weet het echt niet!
Moderator: Moderafo's
japijo schreef:hijwel schreef:japijo schreef:Ja, en wie zou die boze geest gods toch zijn?
goeie vraag!
ik weet het echt niet!
Als je in de kanttekeningen kijkt zie je dat dat de duivel is die door Gods toelating aan het werk ging in Saul
hijwel schreef:surfer schreef:Wat/wie is de duivel?
De duivel is volgens mij een door mensen bedachte figurant. Een uitstekende zondebok voor de dingen die je zelf verkeerd doet.
Volgens gelovigen vermaakt hij zich al kennelijk ??duizenden jaren met mensen op het slechte pad te brengen. Zou dat niet een keer gaan vervelen? Zeker voor iemand die erg intelligent moet zijn, de duivel is volgens de bijbel de tweede machtigste entiteit in het heelal na God.
Nu ben ik een mens, en weet dus veel minder, en ik kan me al niet voorstellen dat ik enig vermaak zou kunnen vinden in het opzettelijk misleiden van anderen.
Invincible schreef::roll:
K*Z*..?
kWeet niet of dat een goede bewoording is eigenlijk.
En G.d heeft naar mijn weten nooit een K*Z* gemaakt. G.d heeft een Morgenster geschapen/gemaakt, geen duivel.
surfer schreef:Een uitstekende zondebok voor de dingen die je zelf verkeerd doet.
surfer schreef:Volgens gelovigen vermaakt hij zich al kennelijk ??duizenden jaren met mensen op het slechte pad te brengen. Zou dat niet een keer gaan vervelen? Zeker voor iemand die erg intelligent moet zijn, de duivel is volgens de bijbel de tweede machtigste entiteit in het heelal na God.
surfer schreef:Nu ben ik een mens, en weet dus veel minder, en ik kan me al niet voorstellen dat ik enig vermaak zou kunnen vinden in het opzettelijk misleiden van anderen.
kurtyo schreef:Invincible schreef::roll:
K*Z*..?
kWeet niet of dat een goede bewoording is eigenlijk.
En G.d heeft naar mijn weten nooit een K*Z* gemaakt. G.d heeft een Morgenster geschapen/gemaakt, geen duivel.
Van oorsprong was deze engel best een schatje ja.
kurtyo schreef:Jammer dat God wel al wist dat hij zou vallen en verworden tot Satan (= kl**tz*k, of vind jij Satan ook een schatje?)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten