Wat dit onderwerp betreft vind ik het erg moeilijk te oordelen.
En gelukkig hoef ik, hoeven wij, dat niet te doen.
Ik was eens in een begravenisdienst van iemand die zelfmoord had gepleegd. Daar werd wel gezegd dat men geloofde dat hij in de hemel is.
Een paar jaar geleden las ik een artikel over de zus van iemand die zelfmoord had gepleegd. Die geloofde dat haar zusje in de hemel zou zijn. Dat God zegt: " Ik heb je nog niet thuisgeroepen mijn kind, maar je bent van harte welkom!".
Ik weet het zelf niet en vind het heel moeilijk.
Mensen die zelfmoord plegen doen dat natuurlijk niet zomaar. Ze kunnen het heel moeilijk hebben. En vaak hebben ze geen mensen om zich heen met wie ze kunnen praten.

Nu kunnen we op het forum eeuwig gaan discussieren, maar gebruik je tijd eens om eenzame leeftijdsgenoten op te zoeken. Maak een complimentjes, dat doet iedereen goed.
Verder kun je zeker tegen mensen die net iemand zijn verloren door zelfmoord NIET zeggen dat hun geliefde in de hel is.
Beloven dat hij/zij in hemel is kan je ook niet.
Zeg dat je ervoor zult bidden, en probeer diegene ervan te weerhouden hetzelfde te doen!
joepie schreef: Ik vind dat we hier op deze site niet op Gods plaats moeten gaan willen staan. Laten we ons maar zorgen maken over hoe we zelf zalig worden, en over de ander dan maar zwijgen.
Gelukkig hoeven wij daar niet over te beslissen.
Idd Joepie, daar heb je helemaal gelijk in!
Gr. HM