Christa schreef:Er ligt weer een opdracht voor volgend jaar, dat we de Heere moeten smeken of er nog mensen toegelaten mogen worden op de Theologische School van de GG. Laten we bovendien God danken dat er nog 1 is aangenomen!
BAH!!!!
Ik kan hier echt niet tegen hoor!
laten we bidden of er volgende keer meer aangenomen mogen worden?
Ga toch weg! Nog meer bidden, denk je nou echt dat er niet genoeg gebeden is? Denk je nou echt dat God niet wil dat er meer studenten worden toegelaten? God wil heel graag dat er meer dominees komen in de ger. gem! Maar wat kan God er aan doen dat er een paar mensen aan de hoofd van Zijn gemeente staan die de dienst uitmaken?
God wil echt niet dat de curatoren beslissen op grond van hun eigen belevingen dat er maar een paar mogen worden toegelaten?
Ik heb gebeden tot God, en velen met mij. God heeft ons gehoord, en heeft ons ook willen verhoren. Maar God kon ons niet verhoren, omdat de duivel zo sterk in de curatoren werkt. de duivel is de enige die wil dat onze gemeente naar de kalote gaat! Hij zoekt daarvoor de meest sluwe wijze uit! Hij laat ons denken dat het Gods wil is dat er maar 1 wordt toegelaten. Nou ik geloof er niks van! God is zo niet!
God stelt geen stomme voorwaardes voordat je zijn dienaar mag worden!
Ik ben echt boos op die lui daar (curatoren)! Er moet gewoon wat gaan gebeuren daar i.p.v. dat we volgende keer weer gaan bidden tot God of hij wil werken in deze mensen. God weet wel dat wij willen dat er meer worden toegelaten, maar zolang wij er niks aan doen, gaat er ook niks gebeuren! Dus laat Christus in ons grote werken doen, zodat het vuur van de Heilige Geest rond zal gaan in onze gemeente! En laat Christus in ons de curatoren er van overtuigen dat ze Gods koninkrijk niet op het oog hebben!
sorry crista (maar ik moest dit gewoon ff kwijt)