Brief aan God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henk77

Berichtdoor henk77 » 16 mei 2004 20:23

ok het is een forum,maar dat wil niet zeggen dta je grovetaal hier mag en kan uitslaan.
ik zou jou willen aanraden om "de brief van den apostel paulus aan de hebreen"helemaal door telezen.als iets ondeugdelijk is dan dien men elkaar hier op te wijzen. maar jou teksten stroken helmaal nergen mee.
maar zoals ik je al meerdere malen gezegd heb. ik doe mn plicht om je er op te wijzen.
maar voor God zul je heir wel rekenschap moeten afleggen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 mei 2004 20:36

ok het is een forum,maar dat wil niet zeggen dta je grovetaal hier mag en kan uitslaan.
ik zou jou willen aanraden om "de brief van den apostel paulus aan de hebreen"helemaal door telezen.als iets ondeugdelijk is dan dien men elkaar hier op te wijzen. maar jou teksten stroken helmaal nergen mee.
maar zoals ik je al meerdere malen gezegd heb. ik doe mn plicht om je er op te wijzen.
maar voor God zul je heir wel rekenschap moeten afleggen.
.

Beste Henk,
waar vind jij grove taal in dit topic en in het 'dozen'-topic? Die brief ken ik weldegelijk, maar volgens mij vind jij alles wat niet in jou straatje past heel gemakkelijk ondeugdelijk terwijl je je verder niet echt druk maakt en bekommert om gevoelens en emoties van anderen. Hypocrisie is ook niet toegestaan volgens Gods woord. Welke teksten? Geef mij voorbeelden. Echt ik nodig je uit om mijn teksten erbij te pakken en hier te posten wat je er fout aan vindt. Dan kan ik wederom gaan uitleggen dat alles draait om interpretatie en niet om een algehele opvatting dat iets 'fout' is, daar 'fout' en relatief en subjectief begrip is.

henk77

Berichtdoor henk77 » 16 mei 2004 20:46

lees die link dan eens na?
en jij met je woorden dat God je heeft terug geflikkert in het moeras,vind je dat een normale passende uitspraak hier dan?

in mijn ogen niet!
maar ga je gang als je je hier goed bij voeld.
Laatst gewijzigd door henk77 op 16 mei 2004 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 16 mei 2004 20:50

Over die link, die heb ik gelezen, twee pagina's met postings, en ik snap niet wat je bedoelt.

Over mijn teksten: dat terug geflikkerd worden: zo voel en ervaar ik het. Hoe moet ik het anders zeggen? Moet ik mijn gevoel verloochenen?
Maar dit is natuurlijk een non-voorbeeld daar het hier om een tekst gaat als in 'posting'. Terwijl ik in mijn posting doelde op: songteksten/lyrics....

henk77

Berichtdoor henk77 » 16 mei 2004 21:21

moi
Laatst gewijzigd door henk77 op 16 mei 2004 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

TR86
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TR86 » 16 mei 2004 22:35

Almachtige en trouwe Vader!

Dank u wel dat u steeds weer wil luisteren naar weglopers zoals ik. Dank u wel dat u Uw liefde steeds weer wil geven aan mensen als ik! Here, ik begrijp het niet wat u ziet in mij, maar misschien wil ik het ook wel niet begrijpen.

U bent wonderlijk, groot en heerlijk!

Here, ik wil u vergeving vragen voor mijn boosheid toen ik vanavond de kerk verliet. Ik bedoelde U niet volledig in mijn kritiek, maar was bezig mijn gelijk te halen.
Jezus Uw eer werd geschonden! U wilt immers zo graag mensen verlossen van de macht van de zonde en inwinnen voor U. Here, ik vond het zo'n doodse boel in de kerk, er ging zo weinig uit van de verkondiging. U wilt immers dat iedereen tot U komt, niet een enkele.

God, doorwaai de gemeente met Uw Geest
maak haar levend
U bent gewillig!

God, win mensen in voor U
buig hun wil om
U bent liefde!

God, geef ons een hart vol blijdschap
Het feest mag hier beginnen
en eindigt nooit!

Dank U Here dat U onder ons wilt werken. Voltooi uw werk en geef dat mensen niet karig leven van uw genade. U bent het waard! Geef dat wij onze verantwoordelijkheid zullen nemen als het gaat om Uw koninkrijk. Here we zijn vaak zo weinig bewogen met de miljoenen die U niet kennen en aan Jezus voorbij leven. Vul ons met moed en kracht en liefde om niet allen voor hen te bidden maar ook te getuigen van U zodat iedereen moet zeggen: Wat een machtig God is Hij!

Halleluja! U zij alle lof, eer en aanbidding tot in eeuwigheid!

amen
Don't you ever forget that He has given us a future and a hope

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 mei 2004 23:03

God lieve Vader,

Ik heb vandaag eerder een brief geschreven voor u op refoweb. Nu ik terug kijk zie ik dat ik te negatief over de dominee dacht. Ik heb gesproken met een hele goede vriendin van mij over de preek, zij vondt het echt enorm geweldig. Heere, ik denk dat ik te veel in de rol ben gaan zitten van de twijvelaars bij ons in de gemeente. Maar God, ik wil u bedanken voor alles wat u geeft!!!

God bedankt voor deze mooie avond! U heeft gewerkt met uw Geest, u heeft de gesprekken laten gaan over zaken die belangrijk zijn. Heere ik vindt u helemaal geweldig! Wij hebben zulke moeie gesprekken niet verdient, maar u wil ons altijd horen. We hadden afgesproken met een 1 vriendin en een vriend om het samen meer over God te gaan hebben, en daar ook voor te bidden. U heeft ons gebed verhoord God, ik wil u daar echt enorm voor danken! Jezus wilt u doorgaan in ons, Heilige Geest wilt u in ons midden zijn, Vader wilt u uw liefde zenden!

U Heere, mijn God zij alle lof en aanbidding in alle eeuwigheid!

Heere u weet precies wat in mij leeft! wilt u mijn steeds eerlijker maken tegenover u!

bedankt!

uw dienstknecht
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mei 2004 00:58

He, gaaf topic! Waarom heb ik die tot nu toe gemist? :?

Ha God,

Bestaat U?

Zo ja, dan zou ik wel eens een biertje met U willen drinken, want men zegt dat U erg veel van mensen houdt en om hen geeft. Dat lijkt me tof, zo Iemand zou ik wel beter willen leren kennen...!

Laat U nog wel iets van U horen? Please...?

Groeten,
Aragorn

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 26 mei 2004 19:36

God,

Ik merk zo weining van U de laatste maanden. Ik ontmoet geen mensen meer die mij iets van U meegeven, ik lees niks meer wat mij raakt, en als ik bid, God, zeg ik maar wat. Ik heb geen behoefte meer aan discussies over het geloof, de bijbel schiet er soms bij in, ik voel geen verlangen meer om U te zoeken, zo anders dan een half jaar geleden.
Waar bent U? Ben ik teveel bezig met mijn eigen leventje?
Ik heb het naar me zin, ik maak mooie dingen mee, ik lach een hoop af, ontmoet leuke mensen, het gaat goed. Maar er zit geen glans op zonder U.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 26 mei 2004 21:52

Ik had het nog nooit gedaan, maar ik vind het wel heel mooi. Ik schrijf altijd vanalles van me af en ik merk dat dit werkt, dus er zullen nog wel meer brieven geschreven worden. Ik plaats even een ingekorte versie, want de voorbeden zijn te persoonlijk.

Vader in de hemel,

Bedankt voor de dag die U me vandaag weer gegeven heb. Een dag waarop ik weer met vrienden college heb mogen volgen. En dag waar ik tegen op zag omdat ik nog zo veel dingen moest doen die ik niet zag zitten. Maar het was natuurlijk weer als altijd, zorgen om niets. Wilt U me helpen om die onrust van me af te nemen? Altijd maar het overdreven gestress, terwijl ik wel beter weet. Ik weet maar al te goed dat het allemaal wel mee zal vallen, dat is namelijk altijd zo. Maar ik loop me altijd weer gek te maken. Wilt U me helpen de rust te vinden die ik nodig heb?

Helaas ben ik helemaal niet meer blij met het mooie weer, zoals een paar dagen geleden, toen ik bijna fluitend over straat fietste. Op de een of andere manier kon ik vanochtend alleen nog maar opmerken dat de zon scheen, maar dat het vooral koud was. Waarom laat ik m’n humeur zo verpesten door iets kleins? Iets wat ik nog wel zelf in de hand heb maar er niks aan doe? Maar het zal morgen wel over zijn, want dan blijkt ook dit weer mee te vallen.

Nog steeds loop ik aan die tekst te denken die U me eergisteren liet lezen (1 Timoteüs 4:12-16). Op dat moment vergat ik even dat ik in de Bijbel zat te lezen. Het voelde alsof U rechtstreeks tot mij sprak, zodat ik vergat dat het eigenlijk Paulus was die Timoteüs schreef. Maar ik denk ook dat U mij hiermee duidelijk wil maken dat ik wel degelijk invloed kan hebben, ook al denk ik zelf dat ik niet genoeg weet en nog te jong ben.
Wilt u me helpen om Uw liefde uit te stralen in deze wereld? Een wereld die wel wat meer liefde kan gebruiken. Laat mij iets laten zien van Uw goedheid. Laat mij op die manier opvallen en zo U groot maken.

Vader, bedankt voor de mogelijkheid die U me geeft om U zo een brief te schrijven, om uit Uw Woord te kunnen lezen, om over U te kunnen praten. Ik weet dat ik fouten maak, maar U vergeeft ze telkens weer, laat me er dingen van leren en zorgt zo vaak dat het toch allemaal nog goed komt. Het is niet te begrijpen, maar U bent zo groot.

Vader, wilt U mij een goede nachtrust geven en er voor zorgen dat ik morgen weer uitgeslapen opsta en de dingen doe die ik moet doen.
Al deze dingen vraag ik niet omdat ik het verdiend heb, maar door het grote offer van Uw Zoon Jezus.
Amen.

Hans Soet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Hans Soet » 26 mei 2004 21:55

Hi forummers,

Dit topic heb ik echt met verbazing zitten lezen. Op zoiets zou ik dus nooit komen. Maar hiermee keur ik het niet af hoor, alleen zou ik zo niet tot God spreken, dat doe ik liever met bidden, (hoewel ik dat ook veel meer moet doen :oops: )

Maar ik herken wel een hoop dingen uit verschillende brieven. vragen waar ik mee zit enzo.

afiijn aju,
Hans

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 22:22

Aragorn schreef:He, gaaf topic! Waarom heb ik die tot nu toe gemist? :?

Ha God,

Bestaat U?

Zo ja, dan zou ik wel eens een biertje met U willen drinken, want men zegt dat U erg veel van mensen houdt en om hen geeft. Dat lijkt me tof, zo Iemand zou ik wel beter willen leren kennen...!

Laat U nog wel iets van U horen? Please...?

Groeten,
Aragorn

Nou Aragorn,

Dit is ook niet een standaardgebed wat ze in de gergem doen volgens mij? of kom je niet uit de gergem?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2004 23:13

Nee, dat klopt, het is ook een persoonlijk gebed wat mijn gevoel op het moment dat ik het schreef weergaf. Net als bij de rest van de gebeden in dit topic, als je even terugleest zie je dat het allemaal niet echt standaard-gergem-gebeden zijn.

Maar nee, ik zit niet in de gergem. Ik kom uit de oud. gergem. en sinds een poosje verkeer ik in een hervormde gemeente in hersteld verband, hoewel ik eigenlijk principieeel tegen afscheidingen ben. Het kan verkeren.. :wink:

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 26 mei 2004 23:17

Aragorn schreef:Nee, dat klopt, het is ook een persoonlijk gebed wat mijn gevoel op het moment dat ik het schreef weergaf. Net als bij de rest van de gebeden in dit topic, als je even terugleest zie je dat het allemaal niet echt standaard-gergem-gebeden zijn.

Maar nee, ik zit niet in de gergem. Ik kom uit de oud. gergem. en sinds een poosje verkeer ik in een hervormde gemeente in hersteld verband, hoewel ik eigenlijk principieeel tegen afscheidingen ben. Het kan verkeren.. :wink:

OK, zie het niet als commentaar hoor. Kwam gewoon in me op.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2004 23:39

Nee, is prima! :D

Terug naar “Archief”