Berichtdoor Erna82 » 26 mei 2004 21:52
Ik had het nog nooit gedaan, maar ik vind het wel heel mooi. Ik schrijf altijd vanalles van me af en ik merk dat dit werkt, dus er zullen nog wel meer brieven geschreven worden. Ik plaats even een ingekorte versie, want de voorbeden zijn te persoonlijk.
Vader in de hemel,
Bedankt voor de dag die U me vandaag weer gegeven heb. Een dag waarop ik weer met vrienden college heb mogen volgen. En dag waar ik tegen op zag omdat ik nog zo veel dingen moest doen die ik niet zag zitten. Maar het was natuurlijk weer als altijd, zorgen om niets. Wilt U me helpen om die onrust van me af te nemen? Altijd maar het overdreven gestress, terwijl ik wel beter weet. Ik weet maar al te goed dat het allemaal wel mee zal vallen, dat is namelijk altijd zo. Maar ik loop me altijd weer gek te maken. Wilt U me helpen de rust te vinden die ik nodig heb?
Helaas ben ik helemaal niet meer blij met het mooie weer, zoals een paar dagen geleden, toen ik bijna fluitend over straat fietste. Op de een of andere manier kon ik vanochtend alleen nog maar opmerken dat de zon scheen, maar dat het vooral koud was. Waarom laat ik m’n humeur zo verpesten door iets kleins? Iets wat ik nog wel zelf in de hand heb maar er niks aan doe? Maar het zal morgen wel over zijn, want dan blijkt ook dit weer mee te vallen.
Nog steeds loop ik aan die tekst te denken die U me eergisteren liet lezen (1 Timoteüs 4:12-16). Op dat moment vergat ik even dat ik in de Bijbel zat te lezen. Het voelde alsof U rechtstreeks tot mij sprak, zodat ik vergat dat het eigenlijk Paulus was die Timoteüs schreef. Maar ik denk ook dat U mij hiermee duidelijk wil maken dat ik wel degelijk invloed kan hebben, ook al denk ik zelf dat ik niet genoeg weet en nog te jong ben.
Wilt u me helpen om Uw liefde uit te stralen in deze wereld? Een wereld die wel wat meer liefde kan gebruiken. Laat mij iets laten zien van Uw goedheid. Laat mij op die manier opvallen en zo U groot maken.
Vader, bedankt voor de mogelijkheid die U me geeft om U zo een brief te schrijven, om uit Uw Woord te kunnen lezen, om over U te kunnen praten. Ik weet dat ik fouten maak, maar U vergeeft ze telkens weer, laat me er dingen van leren en zorgt zo vaak dat het toch allemaal nog goed komt. Het is niet te begrijpen, maar U bent zo groot.
Vader, wilt U mij een goede nachtrust geven en er voor zorgen dat ik morgen weer uitgeslapen opsta en de dingen doe die ik moet doen.
Al deze dingen vraag ik niet omdat ik het verdiend heb, maar door het grote offer van Uw Zoon Jezus.
Amen.