RPGtB schreef:Er staat in de bijbel dat wie zichzelf van het leven beroofd geenszins het konikrijk Gods zal beereven.
Waar staat dat dan??? Heb ik nog nooit gelezen.
Moderator: Moderafo's
nee, dat kon hij ook niet want Jezus werd op dat moment vastgehouden. En hij had wel degelijk berouw + het geld waar hij heel zijn leven zo dol op geweest was (zijn afgod), gooide hij van zich af.Judas zag zijn kwaad wel in, maar hij vluchtte er niet mee tot Jezus en je leest ook niet dat hij zoals Petrus bittere tranen van berouw huilde.
Nadat hij zich van hem afgekeerd was, kwam hij tot zelfontdekking. Het verraad van Jezus was daarvoor nodig, zou je kunnen zeggen. Ga ook eens na, wat een overwinning voor God dit zou zijn!Maar dan had Judas de toevlucht tot Jezus moeten nemen en hij keerde zich juist van hem af
zoals gezegd, dat kon hij niet. Trouwens, alle discipelen waren in verwarring en wisten niet wat hen overkwam. Petrus is inderdaad wel vastgehouden door God.want dan had God hem vastgehouden en was Judas ondanks zijn zonden of juist door het grote verdriet over zijn zijn zonden tot de Heere gevlucht
waar staat dat dan? Dan toch pas na de opstanding. Petrus verkeerde echter ook in de gezegende positie dat zijn verlochening door Christus voorzegd was, met daarbij de troost:' Ik heb voor u gebeden, dat uw geloof niet ophouden zal'.Kon Judas niet tot de Heere vluchten??????? En waarom niet, Petrus deed dat toch ook.
nee, uiteraard. Zelfs de discipelen wisten eigenlijk niet wie Christus precies was. En Judas had helemaal drie jaar lang met zijn ogen dichtgelopen. Hoe kon hij tot God naderen en vragen om vergeving?Wij nemen toch ook in het gebed de toevlucht tot de Heere.
En daarvan lezen we niets bij Judas. Hij keerde niet terug tot God.
Niet als je geen zicht op Christus hebt, idd. Maar vergeet niet, met oprecht berouw is de vrijmaking al begonnen.Dat hij berouw had is wel duidelijk, maar berouw hebben over de zonde maakt je niet zalig.
ik mag over het berouw van Judas niet oordelen. Maar om het af te schrijven is minstens zo gewaagd als om te zeggen dat het oprecht was. Dus ik weet het niet. Ik weet wel, dat toen ik die opmerkingen van G. McDonald las, daar redelijk blij van werde denkt werkelijk dat als Judas oprecht berouw had dat hij dan vervolgens zich zelf van het leven beroofde?
Ja, maar nu praat je als gereformeerde met heel veel kennis en achtergrond. Deze dingen wisten de discipelen toen nog niet. En Judas zeker niet, want die maakte zich vooral druk om het bijhouden van de kas.En als je zegt dat de vrijmaking al begint met oprecht berouw, moet je de Heere Zijn werk wel af laten maken, en niet eigenhandig een eind aan je leven maken.
Dan moet je het van de Heere verwachten en in afhankelijkheid van Hem leven.
RPGtB schreef:
Er staat in de bijbel dat wie zichzelf van het leven beroofd geenszins het konikrijk Gods zal beereven.
Waar staat dat dan??? Heb ik nog nooit gelezen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten