Moderator: Moderafo's
thespiritisinsideus schreef:nee, ik doe niet denigrerend over de SGP, ik geef hoog op (al blijkt dat nu dus redelijk onterecht te zijn) over de integriteit van de SGP'ers, maar hun idealen zijn absoluut niet de mijne en het verschil tussen CU en SGP zijn op sociaal-economisch vlak, wat toch de belangrijkste politieke dimensie is, levensgroot, niet fuseren dus
Aragorn schreef:Tabitha, wat zou eigenlijk het nut zijn van een fusie tussen SGP en CU?
Electoraal succes? Neuh, eerder het tegenovergestelde. Te weinig onderlinge verschillen? Misschien, maar de achterbannen van beide partijen willen geloof ik niet echt bij elkaar horen.
Of iets anders?
Het Weermannetje schreef:Aha, want je kunt ook gewoon beweren dat die doelstellingen van jou gewoon niet te verwezenlijken zijn.
Tabitha schreef:Het Weermannetje schreef:Aha, want je kunt ook gewoon beweren dat die doelstellingen van jou gewoon niet te verwezenlijken zijn.
Dat van mij zijn geen doelstellingen, maar argumenten om te fuseren.
[quote="thespiritisinsideus]en abortus, ik ben niet tegen
thespiritisinsideus schreef:ja, dat vermoedde ik al, ik vind het ook een vreselijk dillemma en kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik er zelf niet aan zou moeten denken, ondanks de onmogelijkheid hiervan ivm mijn vermeende mannelijkheid, maar ik vind niet dat ik die overtuiging aan anderen mag opleggen en natuurlijk zijn er de cliche voorbeelden van verkrachting e.d. ik ken mensen die abortus hebben laten plegen en hoe moeilijk ze het daar ook mee hebben, ze hebben wel de jiste keuze gemaakt denk ik
weermannetje schreef:Oke, maar ze zijn niet te verwezenlijken.
Het Weermannetje schreef:Dan kunnen we ook fuseren met PvdA en VVD...![]()
![]()
Tabitha schreef:Het nut:
1. Je werkt als broeders en zusters (als de SGP tenminste dat vrouwenstandpunt verandert) met elkaar samen i.p.v dat je je als 2 ortodoxe christelijke partijen gaat profileren als tegenovergesteld aan de ander.
2. De SGP/CU lieden zijn minder zwaar belast. Die kereltjes bij de SGP hebben het nu super druk en bij de CU waarschijnlijk ook.
3. Je kunt als een sterkere eenheid opereren, doordat je groter bent.
Overigens heb ik niet gezegd dat de CU en de SGP moeten fuseren, maar heb ik alleen de stelling verdedigd, omdat bijna iedereen tegen was.
thespiritisinsideus schreef:ik heb the silent scream ook gezien, vond het smerig en stemmingmakend en ben heel boos op mijn godsdienstleraar geworden, dat ie die gedraaid heeft, omdat het geen gebalanceerd beeld geeft, maar goed, das niet ontopic
en ontopic, inderdaad het leuke feit doet zich hier voor dat twee orthodoxe partijen allebei de bijbel op een andere manier uitleggen
en of ze echt groter worden? CU is ook niet groter geworden na fusie GPV en RPF
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten