Niemand begrijpt haar, behalve ik, omdat ik de moslimcultuur ken.
Wees eerlijk, hoe komt dit nu over?
Moderator: Moderafo's
Respect schreef:Eyzzidd het maakt niet uit met je wie je verkering heeft, iedereen is tog hetzelfde vind ik... Als je maar van elkaar houdt daar gaat het om. Wij mensen moet elkaar leren te respecteren
, dan is het ook niet raar als je met een allochtoon een relatie hebt. grtz
bloempie19 schreef:Ook vind ik het belangrijk dat ze met de nederlandse cultuur zijn opgegroeid. Want cultuurverschillen overbrug je niet zomaar.
Mariamagdalena schreef:En niemand begrijpt haar, omdat ze een agressieve man heeft en die maakt zo'n ruzie, dat de hele flat en huizen die daarachter staan (waar ik woon) er van mee kunnen genieten, en iedereen zegt; wat een stomme *censuur* dat ze bij die man blijft, ze kan toch weg gaan? Maar ze kan niet weggaan, en dat snapt niemand. Maar zij zegt zelf dat ik de enige ben die haar begrijpt omdat ik begrijp waarom ze niet weg kan gaan, scheiden, waarom zoveel dingen gevaarlijk voor haar zijn. Hollandse mensen begrijpen dat niet. Okee, Marokkaaanse mensen of Turkse begrijpen dat ook wel, maar hier in de buurt snappen ze dat echt niet.
Mariamagdalena schreef:En niemand begrijpt haar, omdat ze een agressieve man heeft en die maakt zo'n ruzie, dat de hele flat en huizen die daarachter staan (waar ik woon) er van mee kunnen genieten, en iedereen zegt; wat een stomme *censuur* dat ze bij die man blijft, ze kan toch weg gaan? Maar ze kan niet weggaan, en dat snapt niemand. Maar zij zegt zelf dat ik de enige ben die haar begrijpt omdat ik begrijp waarom ze niet weg kan gaan, scheiden, waarom zoveel dingen gevaarlijk voor haar zijn. Hollandse mensen begrijpen dat niet. Okee, Marokkaaanse mensen of Turkse begrijpen dat ook wel, maar hier in de buurt snappen ze dat echt niet.
bloempie19 schreef:Ja, maar ik heb een collega gehad, die met een marokkaan trouwde. Ze hadden een ontzettend fijne verkeringstijd. Ze gingen helemaal in elkaar op. Mijn collega voelde ook helemaal niet zo erg het verschil in culturen.
Maar vanaf de dag dat ze trouwde, veranderde alles. Ze mocht de deur niet meer uit, moest stoppen met werken en wat geisoleerd van haar eigen familie. Ook sloeg hij haar.
Na twee jaar is ze van hem gescheiden.
Ik wil echt niet zeggen, dat het bij elke allochtoon zo loopt als je met ze trouwt, maar je moet echt goed de tijd nemen om de ander en zijn cultuur te leren kennen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten