Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 25 mei 2004 12:43

Ik denk dat die persoon dan nog op je weg geplaatst is, alleen niet voor je bestemd als man/vrouw.
Maar ik vraag me dan dus wel af of die twee ook echt elke avond dat ze samen waren samen hebben gebeden en gelezen uit de Bijbel.

Als ik kijk naar de verkering van mijn dochter die twee keer een jongen had waarvan ze dacht dat het de ware was, maar waar toch wel telkens het struikelblok was dat ze niet samen baden en uit de Bijbel lazen voor ze gingen slapen. Dus ze hadden niet samen een fundering gelegd die het ook zou kunnen houden.
Ik heb denk ik weleens eerder aangegeven de tekst: psalm 127:1 Als de HERE het huis niet bouwt, tevergeefs zwoegen de bouwlieden daaraan; als de HERE de stad niet bewaart, tevergeefs waakt de wachter.

En daar geloof ik in.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 12:45

Oke, was ik even benieuwd naar omdat ik wel met m'n vriendin kon bidden en bijbellezen en het toch uitgegaan is.

Al denk ik verder nooit in termen van de ware, dat vind ik een beetje naief.

joepie

Berichtdoor joepie » 25 mei 2004 12:53

Er zit altijd wel een gevaar in als we zeggen dat God die persoon dus voor jouw bestemd heeft. Je kan tenslotte heel gemakkelijk je wens maken als Zijn wil. Maar daarom hoefd het nog niet Zijn wil te zijn.
En ik hoor het ook vaak gebruiken door jongelui die verkering krijgen met een buitenkerkelijke jongen/meisje.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 13:04

Hm, ik geloof dat ik sowieso niet zo erg geloof in mensen die God voor je bestemd zou hebben. Nuja, achteraf kun je natuurlijk altijd zeggen dat degene die je hebt ook degene was die God wilde dat je zou hebben, maar je kunt er verder niets mee.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2004 13:12

Aragorn schreef:Hm, ik geloof dat ik sowieso niet zo erg geloof in mensen die God voor je bestemd zou hebben. Nuja, achteraf kun je natuurlijk altijd zeggen dat degene die je hebt ook degene was die God wilde dat je zou hebben, maar je kunt er verder niets mee.

Als je nuchter nadenkt, kom je op deze gedachtes. Maar soms voelt het gewoon wel zo alsof je voor elkaar gemaakt bent en ik kan je zeggen dat het heel bijzonder is om iemand te ontmoeten die zo goed bij je past als Borkdude bij mij ;) Tuurlijk, wij maken ook weleens ruzie, maar dat zal meer mensen overkomen als ze met z'n tweetjes een heel weekend op elkaars lip zitten. Overigens is dat volgens mij gewoon een kwestie van wennen, na twee dagen in elkaars gezelschap en een uitbarsting verder hebben we meestal nergens meer last van en hebben we weer de grootste lol. En wat is het dan vervelend als je weer uit elkaar moet... maar ik begin af te dwalen ;) weer on topic!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 13:14

Lalage schreef:
Aragorn schreef:Hm, ik geloof dat ik sowieso niet zo erg geloof in mensen die God voor je bestemd zou hebben. Nuja, achteraf kun je natuurlijk altijd zeggen dat degene die je hebt ook degene was die God wilde dat je zou hebben, maar je kunt er verder niets mee.

Als je nuchter nadenkt, kom je op deze gedachtes. Maar soms voelt het gewoon wel zo alsof je voor elkaar gemaakt bent en ik kan je zeggen dat het heel bijzonder is om iemand te ontmoeten die zo goed bij je past als Borkdude bij mij ;)

O, dat zal ik zeker niet ontkennen! En tuurlijk is het een tof gevoel "we are meant to be".. 8)

Maar je kunt toch moeilijk bepalen of God nu die persoon voor je bestemd heeft, ALS God dat uberhaupt doet.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 13:22

Ik geloof er wel in. M'n vriend en ik zeggen wel eens tegen elkaar dat we het gevoel hebben dat we voor elkaar gemaakt zijn. We passen zo perfect bij elkaar! :D
En God heeft Eva toch ook voor Adam gemaakt? Ze waren dus voor elkaar gemaakt. Ik geloof dat dat nu nog steeds zo is.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joepie

Berichtdoor joepie » 25 mei 2004 13:34

Ik geloof er zeker ook in.
Hij heeft tenslotte heel mijn leven in Zijn hand.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 25 mei 2004 13:40

bloempie19 schreef:Ik geloof er wel in. M'n vriend en ik zeggen wel eens tegen elkaar dat we het gevoel hebben dat we voor elkaar gemaakt zijn. We passen zo perfect bij elkaar! :D
En God heeft Eva toch ook voor Adam gemaakt? Ze waren dus voor elkaar gemaakt. Ik geloof dat dat nu nog steeds zo is.

Precies, ik geloof er ook in. Mijn vriend en ik zeggen precies hetzelfde als jij en je vriend bloempie.
We passen zo goed bij elkaar, ik geloof zeker dat God ons voor elkaar gemaakt heeft.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 14:45

Maar ligt het ook niet heel erg aan wat je er samen van maakt? En bestaat DE ware, of zijn er meer potentiele waren?

joepie

Berichtdoor joepie » 25 mei 2004 14:47

Aragorn schreef:Maar ligt het ook niet heel erg aan wat je er samen van maakt? En bestaat DE ware, of zijn er meer potentiele waren?

Nee De ware voor de rest van je leven met die persoon, maar ik geloof ook dat er als één van de twee komt te overlijden er zeker weer een ware op je pad kan komen.

Maar volgens mij is dit vreselijk of topic :wink: :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 14:49

Ja, da's waar, zal er wel ff een nieuw topic over openen. :wink:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 25 mei 2004 16:44

Aragorn schreef:Maar ligt het ook niet heel erg aan wat je er samen van maakt? En bestaat DE ware, of zijn er meer potentiele waren?

Meerdere, als je het mij vraagt. Je hebt elke keer weer de keuze: blijft zij de ware of niet?

Maar das idd off-topic. Ik wou alleen ff zeggen dat ik praktisch met mijn huidige ware in de praktijk samenwoon (aangezien het deurtje uit, gang uit, gang in, deurtje in is), slechts het slapen plegen wij gescheiden te doen. Werkt prima. En over de kat op het spek binden:
het spek wordt ook door katten niet zo heet gegeten als het wordt opgediend (oftewel: het hoeft geen opgebonden zaak te zijn, je kunt ook streven naar ontbinding; oftewel: je kunt van het spek blijven of niet, of je er opgebonden wordt doet minder ter zake)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 18:13

Gershwin schreef:

Meerdere, als je het mij vraagt. Je hebt elke keer weer de keuze: blijft zij de ware of niet?

Precies, dat denk ik ook.

Kom het hier:topic over de ware ook maar even vertellen. :wink:

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 15 jun 2004 23:33

Aragorn schreef:
Gershwin schreef:

Precies, dat denk ik ook.

Kom het hier:topic over de ware ook maar even vertellen. :wink:

Wie de ware voor jou is, is afhankelijk van waar je leeft op deze wereld en wie je tegenkomt. Ik denk echter wel dat God er voor zorgd dat jij jou ware tegenkomt

Terug naar “Archief”