Meant to be -> bestaat de ware?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Meant to be -> bestaat de ware?

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 14:51

Naar aanleiding van een offtopic discussie in het topic over samenwonen hier maar verder.

Denken jullie dat DE ware bestaat? Geloven jullie dat God mensen voor elkaar maakt?

En zoja, waarom maakt Hij dan niet iedereen voor elkaar?

Ik denk dat de ware niet bestaat, maar dat er gewoon een aantal personen zijn die min of meer bij je passen, waar je op de een of andere manier chemie mee hebt zegmaar. En of het dan een ware wordt is helemaal afhankelijk van wat je er samen van maakt.

Goed, spui je mening!

bloempie
Majoor
Majoor

Re: Meant to be -> bestaat de ware?

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 15:10

Aragorn schreef:Denken jullie dat DE ware bestaat? Geloven jullie dat God mensen voor elkaar maakt?

Ja, ik zal even quoten wat ik in het andere topic al heb geschreven:
bloempie19 schreef:Ik geloof er wel in. M'n vriend en ik zeggen wel eens tegen elkaar dat we het gevoel hebben dat we voor elkaar gemaakt zijn. We passen zo perfect bij elkaar! :D
En God heeft Eva toch ook voor Adam gemaakt? Ze waren dus voor elkaar gemaakt. Ik geloof dat dat nu nog steeds zo is.

Aragorn schreef:En zoja, waarom maakt Hij dan niet iedereen voor elkaar?

Ik geloof dat het zo is, dat ieder mens in zijn leven een kruis meekrijgt om te dragen. En dat kan bij sommige mensen zijn, dat ze zonder partner door het leven moeten.
Ik geloof dat alles voorbestemd is. Al voordat ik gemaakt was, besliste God dat mijn vriend en ik bij elkaar horen.
Maar er zijn ook mensen die hun leven lang alleen zijn. Ik geloof ook zeker dat dat van te voren in Gods plan beslist lag.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 25 mei 2004 15:11

Eyzz :wink: Ik geloof wel dat de ware bestaat!! Waarom zou ik het niet geloven..mensen zijn voor elkaar voorbestemd. lterzzz :P
Respect 4-all

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 15:14

bloempie19 schreef:
Aragorn schreef:En zoja, waarom maakt Hij dan niet iedereen voor elkaar?

Ik geloof dat het zo is, dat ieder mens in zijn leven een kruis meekrijgt om te dragen. En dat kan bij sommige mensen zijn, dat ze zonder partner door het leven moeten.

Ik doelde vooral op mensen die iemand getroffen hebben waarmee ze bij nader inzien toch beter niet hadden kunnen trouwen.
Dan heeft God dus niet iedereen voor elkaar bestemd!

(Btw: als ik verliefd ben geloof ik natuurlijk ook vast en zeker dat diegene op dat moment de ware is en dat we voor elkaar gemaakt zijn.. :D Maar dat is dan met DIE persoon op DAT moment, en dat hoeft niet altijd te blijven gelden)

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 25 mei 2004 15:18

Jeyz... :) Je kan van elkaar houden en mischien al getrouwd zijn, maar dat hoeft nog niet de ware te zijn, die komt mischien later in je leven. Nadat je het bijvoorbeeld hebt uitgemaakt... grtzz :wink:
Respect 4-all

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 15:23

Inderdaad, dan blijkt dus dat God toch een ander plan met jouw leven heeft, dan dat jij zelf in gedachten had.
En terwijl ik mijn vorige bericht schreef, dacht ik ook: misschien zijn mijn vriend en ik niet voor elkaar gemaakt. Misschien trouwen we wel nooit met elkaar (hoewel ik me dat niet voor kan stellen, of één van ons moet overlijden).
Ik denk ook niet dat ik nu kan zeggen: Ik ben voor mijn vriend gemaakt. Dat kan ik pas over 40 jaar zeggen, als ik terugkijk op mijn leven.
Maar dat mensen voor elkaar gemaakt zijn, daarvan ben ik overtuigd. Alleen al omdat ik niet in toeval geloof. Ik ontmoet niet toevallig de ware. Dat is besturing.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 15:24

Maar, het is dus ook door God bestuurd als je de verkeerde tegen het lijf loopt en daarmee een rothuwelijk tegemoet gaat?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 mei 2004 15:24

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 25 mei 2004 15:27

De duivel is ook machtig..
Respect 4-all

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 15:36

Als je de verkeerde tegen het lijf loopt, dan kom je daar vaak in je verkeringstijd al wel achter. Dan kun je het dus nog uit maken.
Maar je kunt ook je oogkleppen op houden en doen of jullie wel voor elkaar gemaakt zijn en hopen dat het beter wordt als jullie getrouwd zijn. Dan krijg dus een rothuwelijk ja.

Ik denk ook dat het heel belangrijk is dat je aan God vraagt of je voor elkaar bestemd bent. Ik heb heel vaak getwijfeld of mijn vriend en ik bij elkaar hoorden. In het begin ging het helemaal niet goed tussen ons. We hadden nooit diepgaande gesprekken met elkaar, maakten rotopmerkingen naar elkaar. Ik voelde ook al een hele tijd geen vlinders meer als ik hem zag. Ik heb toen aan God gevraagd wat Zijn wil was, of ik er een punt achter moest zetten, of dat we door moesten gaan.
Toen ik de keer daarop mijn vriend zag, werd ik opeens zo ontzettend verliefd! Ik smolt van binnen gewoon en alle rotopmerkingen die hij had gemaakt kon ik vergeven en vergeten. Ook m'n vriend werd helemaal verliefd.
En daarna bleef God in onze relatie werken. We kunnen nu onwijs goed met elkaar praten, zijn helemaal naar elkaar toegegroeid. We lachen samen, hebben dezelfde humor en we genieten echt van elkaars aanwezigheid.
Ik geloof echt dat dit van God is, en dat het Gods antwoord op mijn vraag is of we bij elkaar horen of niet.
Wat denk ik ook heel belangrijk is, is dat je aan God vraagt wat Hij wil. Ik geloof dat er tegenwoordig zoveel huwelijken stranden, omdat er vaak geen ruimte meer is voor God. Maar zolang die er wel is, en God heeft jullie voor elkaar bestemd, dan geloof ik dat Hij Zijn zegen geeft.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 mei 2004 15:36

Ja, ik weet zeker dat de ware bestaat. Wel grappig wat aragorn zegt:
Btw: als ik verliefd ben geloof ik natuurlijk ook vast en zeker dat diegene op dat moment de ware is en dat we voor elkaar gemaakt zijn.. Maar dat is dan met DIE persoon op DAT moment, en dat hoeft niet altijd te blijven gelden)

Vanaf de eerste keer dat ik Daan gezien en gesproken heb, wist ik: dat is 'm, die wil ik :mrgreen: Even serieus, ik wist echt al na een maand of 3 dat hij de ware voor me is! Dat waren toen niet de verliefde gevoelens, maar een zeker weten. Dat blijkt wel, want we zijn alweer 3 jaar bij elkaar \:D/

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 15:37

janneke schreef:Ja, ik weet zeker dat de ware bestaat. Wel grappig wat aragorn zegt:
Btw: als ik verliefd ben geloof ik natuurlijk ook vast en zeker dat diegene op dat moment de ware is en dat we voor elkaar gemaakt zijn.. Maar dat is dan met DIE persoon op DAT moment, en dat hoeft niet altijd te blijven gelden)

Vanaf de eerste keer dat ik Daan gezien en gesproken heb, wist ik: dat is 'm, die wil ik :mrgreen: Even serieus, ik wist echt al na een maand of 3 dat hij de ware voor me is! Dat waren toen niet de verliefde gevoelens, maar een zeker weten. Dat blijkt wel, want we zijn alweer 3 jaar bij elkaar \:D/

Ja, dat is zo, het gevoel dat je ook echt voor elkaar bestemd bent, wordt ook alleen maar sterker als je langer bij elkaar bent.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 mei 2004 15:39

Aragorn schreef:Ik denk dat de ware niet bestaat, maar dat er gewoon een aantal personen zijn die min of meer bij je passen, waar je op de een of andere manier chemie mee hebt zegmaar. En of het dan een ware wordt is helemaal afhankelijk van wat je er samen van maakt.

Agrees.
Wat een onzin dat er 1 'ware' zou zijn voor ieder. Echt zo'n sprookjes gedachte.. Die wordt beaamt door mensen die hevig in love zijn.

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 mei 2004 15:40

of wordt tegengesproken door mensen die t gewoon niet meezit...

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 25 mei 2004 15:43

now :P ik kan niet zeggen dat ik hevig in love ben of eenzaam haha :wink: laterzz
Respect 4-all

Terug naar “Archief”