Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:japijo schreef:kurtyo schreef:Noem het zoals je wilt, maar je kunt er niet onderuit dat in de Bijbel NIETS staat over het feit dat we Zijn opstandingsdag als "sabbath" moeten heiligen. Of weet jij het beter? Ik vind het hypocriet om daarom die waarde aan die dag te hechten die NIET in de Bijbel staat. Jammer is dat...
Noem jij eens een andere dag dan die beter is dan Zondag? Waarom zou ik hypocriet zijn? waarom? leg eens uit?
Het gaat niet om beter, het gaat erom dat er gedaan wordt alsof de zondag door God geboden is als rustdag. Terwijl er nergens staat dat de dag van de sabbath overboord gegooid moet worden. Ik denk dat kurtyo het hypocriet vind dat men zo makkelijk met dit gebod omgaat, terwijl men wel erg fel is op allerlei andere dingen.
joepie schreef:Ik denk niet dat de dag van de sabbath overboord is gegooid.
Alleen is dat wat onder het oude testament (dus voor Christus) gedaan en gold voor de zaterdag, is nu en na Christus opstanding gaan gelden voor de zondag. Het is nog steeds de sabbath alleen dan op zondag.
We zouden natuurlijk ook gewoon de zaterdag en de zondag er voor kunnen nemen. Maar dan voldoen we weer niet aan het gebod van :Zes dagen zult u arbeiden. Alhoewel? Wie werkt er tegenwordig nog zes dagen?
joepie schreef:Het staat er niet en waarom dan toch de zondag inplaats de zaterdag dat heb ik al eerder gezegd.
Er is trouwens wel een nieuw gebod gegeven in Mattheus 22:36 Meester, wat is het grote gebod in de wet? 37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
japijo schreef:Aragorn schreef:japijo schreef:Oke. Gaan jullie allemaal maar naar jullie kerkeraad en stel ze maar onder de tucht omdat ze de geboden niet gehoorzaam zijn.
Is goed, fijn dat we je hebben kunnen overtuigen.
Nee, ik ben niet overtuigd. Ik sta erop dat de Zondag de rustdag is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten