Moderator: Moderafo's
Pfff, wat wordt er precies bedoeld met van eeuwigheid gerechtvaardigd?
En is het belangrijk? Ik bedoel: het gaat er toch om dat je gerechtvaardigd bent of dat nu van eeuwigheid is of niet?
We zijn toch gerechtvaardigd van af het moment dat we zijn wedergeboren? Zie 2e hoofdstuk van de brief aan Efeze.
Bookman schreef:Aragorn zegt:Pfff, wat wordt er precies bedoeld met van eeuwigheid gerechtvaardigd?
En is het belangrijk? Ik bedoel: het gaat er toch om dat je gerechtvaardigd bent of dat nu van eeuwigheid is of niet?
Is wel degelijk belangrijk. De oudvaders noemen het het stuk waarbij de kerk staat of valt. En er is veel over geschreven. De schrift spreekt alleen van een rechtvaardiging door het geloof.
Pugna schrijft:We zijn toch gerechtvaardigd van af het moment dat we zijn wedergeboren? Zie 2e hoofdstuk van de brief aan Efeze.
Kijk daar word ik blij van. Heel onbevangen wordt het neergeschreven. Dat is de zuivere leer in dat opzicht! Bedankt Pugna
Aragorn schreef:Hm, maar uitverkoren worden is toch lijdelijk lijkt me. Ik word uitverkoren, dat doe ik niet zelf. Dus is het passief.
Hoe zie jij een actieve uitverkiezing dan (vanuit de kant van de mens).
Loezje schreef:Japijo, waar begint God dan? Bij het aanbieden van het geloof? Of bij het aanbieden van de genade?
Maar daarvoor heeft Hij toch eerst de keuze gemaakt wie Hij dat wel en wie Hij dat niet zal gaan aanbieden?
Volgens mij sla je een paar stukjes over...?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten