Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Ik las ook dat Weerman beweert dat de bijbel geschreven is op basis van of uitgaande van één leer.
Ik vind het ontzettend jammer dat iemand dat nog steeds gelooft, dat de bijbel één leer vertegenwoordigt. De bijbel verkondigt ons enkel de leer dat wij onze naaste moeten liefhebben als ons zelf en dat wij God moeten liefhebben met ons hart en met ons verstand.
In de hele bijbel kom ik het woord leer niet één keer tegen in dezelfde betekenis als men het heden ten dage uitlegt.
thespiritisinsideus schreef:ok, oproep voor iedereen die de bijbel 1 leer vindt: beargumenteer je keuze ajb, niet alleen een oneliner
Aragorn schreef:Nou jacobH, daar zal ik dan maar vast mee beginnen:
Alleen al uit het simpele feit dat wij een stuk of 5 behoudend reformatorische kerken (en dat is al een zeer specifieke stroming binnen het christendom!) hebben in Nederland, blijkt al wel dat er zoveel interpretatieverschillen kunnen zijn dat mensen niet eens meer in dezelfde kerk kunnen blijven zitten.
thespiritisinsideus schreef:goed, dan heb je zomaar het stukje waar we het al over hadden van bijvoorbeeld de sabbat als rustdag of vooral voor de mensen
er zijn stukken bekend, uit mijn hoofd koningen en kronieken, waar dezelfde veldslag in het ene boek als vloek en het andere als zegen ven god wordt genoemd.
er zijn legio voorbeelden, waarom zijn al die kerken er dan? omdat ze allemaal op 1 na n dwaalleer hebben?
thespiritisinsideus schreef:waarom weiger je uit principe nou een discussie? dat is toch echt het raarste wat ik ooit gehoord heb, nou ja, dat en dat mijn vader het songefstival had zitten kijken. je wilt toch mensen overtuigen van je gelijk lijkt me
thespiritisinsideus schreef:waarom weiger je uit principe nou een discussie? dat is toch echt het raarste wat ik ooit gehoord heb, nou ja, dat en dat mijn vader het songefstival had zitten kijken. je wilt toch mensen overtuigen van je gelijk lijkt me
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten