de Walpurgisnacht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 06 mei 2004 19:27

man, als ik dit allemaal lees over de satan en de satanskerk lijkt het me net een wolf in schaaps kleren.
Ik denk dat het allemaal misleidende leugens zijn.

Op het stukje van de site van de satanskerk staat dat ze niet in God of Satan geloven. Nou zou het misschien kunnen dat ze liegen????
Ik maak niet zo graag mensen uit voor leugenaar.

Maar wie kan er beter liegen dan de satan?

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 06 mei 2004 20:33

vast, maar dan is het aannemelijker dat boeddhisten de satan aanbidden. zij zeggen ook dat ze satan niet aanbidden, dus waarschijnlijk doen ze het juist wel. en van hen vermoedt niemand het, dus kennelijk weten ze hun leugens heel goed te camoufleren. en satan wordt ook geacht listig te zijn, dus dat klopt precies. en als hij geheim wil blijven zal hij er wel op toe zien dat zijn volgelingen zich niet 'satanist' noemen want dat loopt natuurlijk al snel in de gaten.
of misschien niet de boeddhisten, maar die nep-christenen van die andere kerk, daar zou je het helemaal niet van verwachten dus dat is nog waarschijnlijker etc. etc.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 mei 2004 20:21

toch merk ik dat sommigen het proberen te relativeren. ik denk dat het niet goed is. Walpurgisnacht, satanskerk etc.. het zijn toch zaken die niet kunnen,gevaarlijk en Godslasterlijk zijn. juist door het relativeren of afzwakken krijgen dat soort zaken meer ruimte. en dat is misschien koren op de molen van de duivel/satan of hoe je het ook noemen wilt.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2004 23:45

columbus schreef:toch merk ik dat sommigen het proberen te relativeren. ik denk dat het niet goed is. Walpurgisnacht, satanskerk etc.. het zijn toch zaken die niet kunnen,gevaarlijk en Godslasterlijk zijn. juist door het relativeren of afzwakken krijgen dat soort zaken meer ruimte. en dat is misschien koren op de molen van de duivel/satan of hoe je het ook noemen wilt.

Misschien heb je gelijk. Maar aan de andere kant moet je de mogelijkheid ook openlaten dat het allemaal niet zo is als het wordt voorgesteld. Je kunt niet ´voor de zekerheid´ maar van het slechtste uitgaan ofzo, om te voorkomen dat je het onverhoops teveel zou relativeren.
Als het minder ernstig is dan het verhaal aan het begin van dit topic, dan moet je dat ook kunnen erkennen.

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 08 mei 2004 11:24

Frost schreef:Sorry, maar als je op de website van de Satanskerk zelf kijkt staat daar onder andere dit:...

Mijn posting sluit dít gegeven van de door jou genoemde site níet uit dat de groep satanaanbiddende satanisten, ook wel satanen genoemd, in grotere getalen bestaan dan jij vermoedt. Zij het middels satanische orders, zij het middels diverse genootschappen. Dat staat er dus los van (ze zitten zelfs in de gewone kerk!). Koresh? Ik zie verschillen tussen Protestanten en Katholieke en Koresh-aanhangers. Maar door het bestaan van Katholieken en Protestanten sluit sekten zoals die van Koresh niet uit! Zo ook met satanen! Zelfs een zwarte heks is een sataan en deze orde alleen is wereldwijd zeer groot en machtig. Je herkent satanen niet, zoals je christenen ook niet qua uiterlijk en maatschappelijke postitie dikwijls niet herkent. Satanisten herken je vaak wel, zoals je bepaalde christenen qua kleding en maatschappelijke positie ook kan herkennen.

Ander vb. Iemand van de Pinkstergemeente is christen. Iemand van de Gereformeerde kerk is christen. Alleen de christen van de Pinkstergemeente is geen Refo en visa versa. Zo is dit ook met satanisten. Een satanist hoeft geen sataan te zijn. Maar een sataan is wel een satanist. Een sataan hoeft geen zwarte heks te zijn, maar een zwarte heks is wel een sataan. Het aanbidden van satan bindt hen, zoals het aanbidden van Christus de Refo met de Pinksterman/vrouw bindt.

Ga het dan niet op christelijke ´achterdocht´ (of in die orde) gooien. De Middeleeuwen zijn immers reeds voorbij, maar satan gaat wèl als een briezende leeuw tekeer (maar Christus is machtiger, Baruch Hu). Leer eerst wat het verschil is tussen een sataan en een satanist :P

Groetjes!
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 08 mei 2004 18:41

Kena,
Ben benieuwd naar je bronnen dat satanen zo'n grote invloedrijke groep vormen. Naar mijn indruk is dat op zijn best een obscuur groepje excentriekelingen, die door vrijwel niemand - inclusief de meeste satanisten - serieus genomen wordt. Net zoals vrijwel niemand David Koresh serieus neemt.

De openingspost ging over satanisten in het algemeen, en dat zij de walpurgisnacht gebruikten voor allerlei dubieuze praktijken. Dat was dus zwaar overtrokken. Het geldt niet voor satanisten in het algemeen, niet voor de Satanskerk van LaVey (die de hierarchie van 5 graden bedacht heeft); het slaat naar verluidt alleen op dat groepje satanen.

btw de moderators zien liever geen links naar satanistische sites op dit forum, dus stuur anders ff iets per pb
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"

Confucius

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 08 mei 2004 20:50

Frost schreef:Kena,
Ben benieuwd naar je bronnen dat satanen zo'n grote invloedrijke groep vormen. Naar mijn indruk is dat op zijn best een obscuur groepje excentriekelingen, die door vrijwel niemand - inclusief de meeste satanisten - serieus genomen wordt. Net zoals vrijwel niemand David Koresh serieus neemt.

Ik vermeld geen bronnen. Mijn bronnen zijn talrijk.
De openingspost ging over satanisten in het algemeen, en dat zij de walpurgisnacht gebruikten voor allerlei dubieuze praktijken. Dat was dus zwaar overtrokken.

Dat zeg jij. Jij gaat, klaarblijkelijk, nu even op één bron af. Je hebt het tegendeel niet bewezen.
Het geldt niet voor satanisten in het algemeen, niet voor de Satanskerk van LaVey (die de hierarchie van 5 graden bedacht heeft); het slaat naar verluidt alleen op dat groepje satanen.

Fout! Ik zeg niet dat alle LaVey-aanhangers satanen zijn, maar die zijn er wel. Wederom meer dan je denkt.
btw de moderators zien liever geen links naar satanistische sites op dit forum, dus stuur anders ff iets per pb

pb of mail me maar. Dan kan ik meer vertellen echter waarschuw ik wel dat ik niet alles prijs geef. Ik zit met een vertrouwenskwestie die ik nimmer schaden zal.

mvrgr.
Kena
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 09 mei 2004 00:11

??? Hoezo vertrouwenskwestie? Je kunt toch gewoon publiekelijk beschikbare bronnen noemen? Of is je bron een individu die beweert dat hij/zij tal van invloedrijke personen kent die sataan zijn? Sorry als ik dat met een korrel zout neem. Zulke komplottheoriën doen het goed in X-files, maar zijn in de realiteit wat minder geloofwaardig.
Als je niet bereid bent je beweringen te staven met feiten, kun je beter helemaal niets zeggen.

Kena schreef:
Frost schreef:De openingspost ging over satanisten in het algemeen, en dat zij de walpurgisnacht gebruikten voor allerlei dubieuze praktijken. Dat was dus zwaar overtrokken.

Dat zeg jij. Jij gaat, klaarblijkelijk, nu even op één bron af. Je hebt het tegendeel niet bewezen.

Ik heb mijn bronnen genoemd, en andere bronnen die ik gezien heb zeggen hetzelfde. Ik heb nergens iets gevonden over satanen die de genoemde praktijken bedrijven. Ik begin me serieus af te vragen of er eigenlijk wel satanen bestaan en of het geen borrelpraat is. Als jij zo goed weet dat ze wel bestaan, zou het een kleine moeite zijn om met feiten te komen, maar om onduidelijke redenen wil je dat niet. Of misschien omdat je de betrouwbaarheid van je bronnen betwijfelt?

Het geldt niet voor satanisten in het algemeen, niet voor de Satanskerk van LaVey (die de hierarchie van 5 graden bedacht heeft); het slaat naar verluidt alleen op dat groepje satanen.

Fout! Ik zeg niet dat alle LaVey-aanhangers satanen zijn, maar die zijn er wel. Wederom meer dan je denkt.

Wat is hier fout aan?
- Dat het alleen op satanen slaat?
- Of dat het niet op de Satanskerk slaat?
- Of dat het niet voor satanisten in het algemeen geldt?
En als de leer van Lavey het geloof in satan en God beschouwt als in strijd met satanisme, zie ik niet in hoe een sataan een Lavey-aanhanger kan zijn.

Confucius

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 09 mei 2004 00:59

Frost schreef:??? Hoezo vertrouwenskwestie? Je kunt toch gewoon publiekelijk beschikbare bronnen noemen? Of is je bron een individu die beweert dat hij/zij tal van invloedrijke personen kent die sataan zijn? Sorry als ik dat met een korrel zout neem. Zulke komplottheoriën doen het goed in X-files, maar zijn in de realiteit wat minder geloofwaardig.
Als je niet bereid bent je beweringen te staven met feiten, kun je beter helemaal niets zeggen.

Kom dan met een goed tegenargument, wat ik naast mijn ´ervaringen´ kan zetten. Ik heb zowel satanen als satanisten gesproken. Niet 1 keer, niet 2 keer, niet 3 keer, heel veel keren.

Ondertussen ben ik nog steeds even nuchter na wat ik gehoord, gezien en gelezen heb en dat was shockerend. Maar G'd behoedde me. Dus kom niet met rare complottheorieeën. Dat is geen excuses om mijn standpunt te beargumenteren en ze passen niet bij mijn aard :wink:

Ik heb mijn bronnen genoemd, en andere bronnen die ik gezien heb zeggen hetzelfde. Ik heb nergens iets gevonden over satanen die de genoemde praktijken bedrijven. Ik begin me serieus af te vragen of er eigenlijk wel satanen bestaan en of het geen borrelpraat is. Als jij zo goed weet dat ze wel bestaan, zou het een kleine moeite zijn om met feiten te komen, maar om onduidelijke redenen wil je dat niet. Of misschien omdat je de betrouwbaarheid van je bronnen betwijfelt?

Geen probleem als jij dit borrelpraat vindt. Ik heb je alleen gezegd mij te pb-en en te mailen als ik meer zou ´moeten´ vertellen.
Wat is hier fout aan?
- Dat het alleen op satanen slaat?
- Of dat het niet op de Satanskerk slaat?
- Of dat het niet voor satanisten in het algemeen geldt?
En als de leer van Lavey het geloof in satan en God beschouwt als in strijd met satanisme, zie ik niet in hoe een sataan een Lavey-aanhanger kan zijn.

Satanisme is, nogmaals, een breed begrip zoals het Christendom. Lees mijn postings maar terug, ik val in de herhaling en dat is niet mijn stijl *grinnik*.

Nogmaals, als je meer wilt weten, mail je of pb je me maar. De keus is aan jou en ik lig er werkelijk geen nacht van wakker hoe je over mijn ideeën denkt :P Of je me gelooft of niet. Ik weet wat ik gehoord èn gezien hebt. Ik heb daar ook wat mee gedaan. Onderwijl is dit een christelijk forum en ik heb nogmaals met vertrouwenskwesties te maken. Ik ben gewend me aan regels en afspraken te houden. Jij toch ook :wink: ?

In elk geval heb ik gepost wat ik kwijt wilde, heb naar jou geluisterd en laat het hierbij.

Hartelijke groet,
Kena
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 12 mei 2004 09:41

Kena schreef:maar Christus is machtiger

Waar maak je je dan zo druk om?

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 22 mei 2004 08:47

nog een vraagje nav wat ik eerder las, waarom zouden boeddhisten de satan aanbidden. Ik ben in de gelukkige situatie dat ik enige boeddhisten ken en tja, dat is toch niet de persoonlijke ervaring die ik met die mensen heb

en de Walpurgisnacht is ook redelijk cultureel bepaald. Om andere redenen was ik in het weekend van 30 april tot 2 mei in berlijn en daar waren grote feesten enerzijds voor de dag van de arbeid en op andere plekken voor walpurgisnacht, aangezien ik voor het eerste in berlijn was heb ik slechts weinig meegekregen van het tweede, maar erg satanisch kwam het niet over. Het lijkt daar geseculariseerd te zijn tot een volksfeest

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2004 15:06

heiden schreef:
Kena schreef:maar Christus is machtiger

Waar maak je je dan zo druk om?

:lol:

(Maar ik denk omdat Christus wel mensen nodig heeft om doorheen te werken ofzo.)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2004 12:16

Christus is sterker ja.... maar dat is geen garantie dat je als overwinnaar uit de strijd komt.... dat hangt er maar vanaf aan welke kant je staat... Om de mensen die aan de verkeerde kant staan mag je je best zorgen maken. Dat Christus zal overwinnen wil niet zeggen dat de satan geen schade kan aanrichten. Als je aan de verkeerde kant staat kan hij dat zeker.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 04 jun 2004 10:15

Ik heb er nooit zo van gehoord, maar ik vind het wel goed dat je dit onder de aandacht brengt.

Had ik het geweten, dan had ik er misschien wel aan meegedaan. Kan iemand vertellen hoe die avond geweest is? Afgelopen keer dan.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 jun 2004 10:20

Lindal schreef:Ik heb er nooit zo van gehoord, maar ik vind het wel goed dat je dit onder de aandacht brengt.

Had ik het geweten, dan had ik er misschien wel aan meegedaan. Kan iemand vertellen hoe die avond geweest is? Afgelopen keer dan.

wij hebben een ongelovelijke mooie avond gehad! waar Jezus de absolute overwinaar was!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”