Moderator: Moderafo's
Bookman schreef: Dus conclusie? Lichaam ter beschikking stellen van de wetenschap is onbijbels
Maar tegen de tijd de opstanding der doden er is, is er van de meeste lichamen weinig meer over, zoals spirit dat ook al zei. (Valt wel mee met dat ketterse hoor.. )
Bookman schreef:Beste Aragorn,
Het vermoeden begint te rijzen dat we niet op een lijn liggen.
'k Zal altijd moeite blijven houden met deze vorm van schriftkritiek. En je doet echt je best. De anderen trouwens ook.
Toch blijf ik met veel vragen zitten. ooit liep ik in een bos, daar waren de doodgravertjes ( je weet wel die kleine diertjes) bezig een konijnenlijkje te begraven. En daar werd niet over gediscusseerd................
Ze deden het gewoon. Wij zoeken altijd nieuwe dingen. Begraven is oud. Cremeren daar begint de lol ook al af te geraken. Nu gaan we bevriezen. En voor degenen die dat allemaal niet zien zitten is er de mogelijkheid om je ter beschikking te stellen van de wetenschap. Het zal wel.
Maar toch denk ik aan de wetten onder het oude verbond. Was het niet zo, dat je je zo snel mogelijk van een lijk moest ontdoen? En dat degenen die het aangeraakt hadden onrein waren? Ik weet dat het geen opdracht in zich heeft. Het is alleen maar een opmerking.
En één belangrijk ding heb ik nog niet gelezen. Doodgaan is iets om ons diep over te schamen. Het is een gevolg van onze diepe val. En zouden we dan een beetje te pronk gaan liggen op een snijtafel? Ik geloof niet dat daar veel reden voor is. De dood is een schande. En hoort helemaal niet bij het leven, zoals je zo vaak hoort. Uit alle reacties merk ik dat er niet vanuit dat oogpunt geschreven wordt. En met respect voor ieder zijn mening, wil ik graag kwijt wat mijn gevoelens in dezen zijn.
Nou ja die zijn nu wel zo'n beetje verwoord denk ik. Ja Aragorn, ik weet het. Je hebt veel geschreven. En ik kan idd niet alles tegenspreken. Heb ik ook geen behoefte aan. Maar dit wil ik nog wel kwijt, als de Heere me uit Zijn Woord zal laten weten dat ik te bestraffen ben vanwege mijn ouderwetse visie dat mensen begraven moeten worden, dan ben jij de eerste die het te horen krijgt. Want als ik hier alles lees, dan ben ik een hopeloos ouderwets mannetje die zich nota bene zou laten begraven. Hoe komt hij op het zotte idee.....
Nou ja, ik dacht dus uit de Schrift, maar dat schijnt niet zo te zijn.
joepie schreef:Toch zou ik Aragorn willen aanraden eens het boekje te lezen van Ds Lok wat heet: Graf of Oven?
Daar staan toch wel enkele zaken in die je zouden kunnen afbrengen van de gedachte dat de oven niet verworpen kan worden op grond van de Bijbel.
Eén ding wat hij noemt is o.a. dood-door-verbranding wordt in de Bijbel weliswaar vermeld, maar steeds hetzij als bijzondere strafoefening vanwege extreme zonden, hetzij om een reeds geschonden lijk voor verdere schennis te behoeden, hetzij noodmaatregel in tijden van epidimieen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten