Aragorn schreef:Eh, Juliah, dacht je dat er achter regulier geneeskunde geen hele methode zit? De (wetenschappelijke) methode (zoals destijds volgens mij door Descartes geintroduceerd) vormt zelfs de basis van de manier waarop de reguliere geneeskunde kennis vergaart!
En waarom is homeopathie niet goed dan? Ik kan het niet beoordelen heb er geen ervaring mee, evenmin als dat ik veel ervaring met reguliere geneesmiddelen heb, maar het schijnt toch zo te zijn dat het mensen helpt die in het reguliere circuit niet geholpen leken te kunnen worden...
Ik had het anders moeten formuleren, maar wat ik dus bedoel is dat er achter de homeopathie een denkwijze zit die strijdig is met het christelijk geloof. De verdunning zou magische kracht krijgen. Het schudden en verdunnen op een speciale manier zou de waterige oplossing kracht geven. Ze zeggen ook, als je het verdund wordt de werking sterker, maar denk na, als je wilt dat limonade zoeter smaakt moet je er meer suiker in doen.
De reguliere geneeskunde is op bewijzen gebaseerd. Nogmaals, daar heb ik geen twijfels over, want het is allemaal wetenschappelijk bewezen en gecontroleerd.
@ Joepie: De reguliere geneeskunde biedt niet voor elke kwaal een oplossing. We gebruiken tegenwoordig heel veel geneesmiddelen, we kennen niet meer het natuurlijk verloop van een ziekte, sommige ziekten gaan vanzelf over, of je nu medicijnen gebruikt of niet.
En nog 1 keer voor alle duidelijkheid: Homeopathie en kruidengeneeskunde zijn niet hetzelfde!
Kruiden worden ook wel in de reguliere geneeskunde gebruikt, bijvoorbeeld Valeriaan voor spanning, vingerhoedskruid voor het hart en Sintjacobskruid voor geestelijke spanningen. Dit is wetenschappelijk bewezen.