Natuurlijke middelen om er weer boven op te komen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 19 mei 2004 15:35

joepie schreef:Volgens mij zijn jullie gewoon bang voor het onbekende.
Homeopatie werkt. Het zijn van God gegeven middelen die je kunt gebruiken.

Volgens mij zijn er ook best een hoop homeopatische middelen waarvan de herkomst bijzonder dubieus is.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 mei 2004 16:22

Snorbaarder schreef:Ik ken een stuk of wat mensen die veel homeopatische middelen gebruiken, ze zijn vaker ziek dan mij...

Aragorn schreef:Dat is natuurlijk niet echt een argument. Mijn oma gebruikt ook een hoop pilletjes enzo en is ziekelijker dan ik.. duh, anders zou ze die ook niet gebruiken..

Snorbaarder schreef:Gaat idd wel een beetje mank, maar ik heb het over een gast van mijn leeftijd.

Okay, wat een rare redenatie heb je Snorbaarder. Moet een gast van jouw leeftijd dan precies dezelfde gezondheid hebben als dat jij hebt? Je gaat juist die spullen gebruiken als je ziek bent, of een of andere kwaal hebt. Ook mensen van jouw leeftijd kunnen ziek zijn. Dus het slaat niet echt ergens op wat je zegt.

Ik zelf gebruik wel vaak homeopatische middeltjes. En ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. En hoezo een "dubieuze" herkomst? God werkt ook door zulke dingen heen.

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 19 mei 2004 18:06

Ik geloof niet in homeopathie, maar het helpt wel. Onze homeopaat is afgestudeert huisarts en heeft verder gestudeert in homeopathie. Het is niet zo dat je als je homeopathische middelen gebruikt zonder huisarts o.i.d. kan, maar ik probeer vaak wel eerst iets homeopatisch en als het niet of niet snel genoeg of niet helemaal werkt kan ik altijd nog iets homeopatisch gebruiken. Maar je hoeft er echt niet in te geloven om het medicijn zijn werking te laten doen. Onze homeopaat hangt ook geen oosterse godsdienst o.i.d. aan. Ik kan zelfs goed met haar over God en het geloof met haar praten. Ik denk dat wij de goede dingen, waaronder homeopathie, van God mogen gebruiken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 18:10

Adriana schreef:Het is niet zo dat je als je homeopathische middelen gebruikt zonder huisarts o.i.d. kan, maar ik probeer vaak wel eerst iets homeopatisch en als het niet of niet snel genoeg of niet helemaal werkt kan ik altijd nog iets homeopatisch gebruiken.

Begin je nou met homeopathie of juist niet? (Tikfoutje denk ik..)

Als je eerst homeopathie probeert en het werkt niet kan je ook wel te laat zijn, dat zou jammer wezen.. maargoed, Nederlands huisartsen zijn nou ook niet echt de meest geniale doorverwijzers, dus dat maakt ook niet zoveel uit dan.

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 19 mei 2004 18:13

Ik bedoelde dat ik dan altijd nog iets reguliers kan halen van de huisarts.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 19 mei 2004 18:38

Okay, wat een rare redenatie heb je Snorbaarder. Moet een gast van jouw leeftijd dan precies dezelfde gezondheid hebben als dat jij hebt? Je gaat juist die spullen gebruiken als je ziek bent, of een of andere kwaal hebt. Ook mensen van jouw leeftijd kunnen ziek zijn. Dus het slaat niet echt ergens op wat je zegt.[quote]

De redenatie gaat wel min of meer op, al geef ik toe, dat ik misschien een iets te ongezonde aversie heb tegen homeopathie, ligt misschien aan mensen die ik ken en die zwaar lyrisch zijn over homeopathie.
Het is nl. zo dat de "gast" waar ik het over heb voordat hij veel homeopathische middelen gebruikte minder vaak ziek was (of leek te zijn) dan nu.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

But when the trees bow down their heads,

The wind is passing by.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 mei 2004 18:45

Christa schreef:Ik geloof totaal niet in homeopathie, maar het werkt wel!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Dat is het mooiste van alles!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Heb jij het met de oren dan??? :-k :mrgreen:

Zoals ik al eerder zei, heb ik echt allerminst vertouwen in homeopathie (er werd hier gezegd dat het door God gegeven was.... nou, ik zou me er maar eens wat meer in verdiepen dan....). Ik ben apothekersassistent, ben er dus best wel in aanraking mee geweest en ook de nodige verplichte cursussen over gevolgd. Nu werk ik bij een drogist (nee, zal geen reclame maken :mrgreen: :wink: ) en kom er nog steeds mee in aanraking en ben nog steeds niet positief erover. Als we over Fytotherapie zouden praten, zou het misschien een ander verhaal worden.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 20:07

Adriana schreef:Ik bedoelde dat ik dan altijd nog iets reguliers kan halen van de huisarts.

Oke. :wink:

En what about het 2e gedeelte van m'n posting?

En rosekapje, ik weet verder ook niet wat ik ervan moet denken, heb het nooit gebruikt en weet er ook weinig vanaf.
Maar waarom zeggen sommige mensen dan toch er zoveel baat bij te hebben? Ook mensen die er aanvankelijk totaal niet in geloofden?
En ik kan me ook goed voorstellen dat de reguliere geneeskunde er niets van moet hebben omdat de werkzame stoffen moeilijk aan te wijzen zijn. Maar toch.. hoe komen die mensen er dan bij dat het wel werkt?

Just wondering.. :wink:

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 19 mei 2004 21:11

Twee weten meer dan 1. Ik heb in allebei vertrouwen, ik hou er niet zo van om zoveel van die chemische rotzooi in te nemen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2004 23:09

Misschien beetje off-topic... maar bij "natuurlijke middelen om er weer bovenop te komen" moet ik steeds denken aan koffie op een ochtend na een korte nachtrust :)

Werkt prima :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 23:22

Marnix schreef:Misschien beetje off-topic... maar bij "natuurlijke middelen om er weer bovenop te komen" moet ik steeds denken aan koffie op een ochtend na een korte nachtrust :)

Werkt prima :)

En ik baal er nog steeds van dat dat bij mij dus nooit werkt!! :x :x

*ach ja, jullie hadden kunnen verwachten dat Aragorn er gelijk misbruik van maakt als er offtopic gegaan wordt... :mrgreen: *

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 19 mei 2004 23:26

natuurproducten zijn zowieso goed. En werken ook vaak.

Is ook puur bijbels... Gods heeft de kruiden des velds niet voor niets geschapen

joepie

Berichtdoor joepie » 19 mei 2004 23:31

Snorbaarder schreef:

Volgens mij zijn er ook best een hoop homeopatische middelen waarvan de herkomst bijzonder dubieus is.

Net zoals van reguliere middelen zeker?
Zoals medicijnen tegen parkison, die ze halen uit hersencellen van embryo's.
Onderzoekt de dingen en behoud het goede.
Wat ik bedoelde te zeggen dat ze van God gegeven zijn, is dat ze gemaakt worden met dingen die God zo in de natuur laat groeien.
B.v. Calendula. En zo zijn er vele.

henk77

Berichtdoor henk77 » 19 mei 2004 23:32

ik weet zeker dat homeopatie wel helpt,allen het helpt niet altijd direct. en gemische middelen wel. maar homeopatische middelen worden bijna nooit door een apotheker getest.het grootste gros is er zelfs tegen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mei 2004 23:34

joepie schreef:
Snorbaarder schreef:

Net zoals van reguliere middelen zeker?
Zoals medicijnen tegen parkison, die ze halen uit hersencellen van embryo's.
Onderzoekt de dingen en behoud het goede.
Wat ik bedoelde te zeggen dat ze van God gegeven zijn, is dat ze gemaakt worden met dingen die God zo in de natuur laat groeien.
B.v. Calendula. En zo zijn er vele.

Ik denk dat je sowieso niet kunt zeggen dat reguliere geneeskunde wel en homeopathie niet van God gegeven zijn of andersom. Als het werkt: wees blij en dank God ervaar, dan ben je daardoor gezegend, of het nu homeopathisch of iets anders is.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 19 mei 2004 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”