Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:Ik hoorde gister dat er in veel kerken het historisch geloof word geleerd, is dat ook werkelijk zo?
hijwel schreef:Ikke21 schreef:Ik hoorde gister dat er in veel kerken het historisch geloof word geleerd, is dat ook werkelijk zo?
mooi makkelijk..
nou daar en daar denken ze dat als je alleen gelooft in jezus Christus dat je dan zalig bent. Nou dat is bij ons niet zo hoor....
brr... moet je kijken hoeveel mensen er aan het avondmaal gaan in de 'rechts' nederland. Moet je kijken hoeveel mensen Jezus niet kennen als hun persoonlijke middelaar. En dan op andere kerken gaan wijzen van: ze denk dat .. nou dat gaat niet zomaar hoor.
Laat iedereen in zijn eigen hart kijken, en zichzelf onderzoeken (waar regelmatig voor wordt opgeroepen). Hou ik van God, wil ik voor Hem leven. Kan ik zonder Hem? (en ja ik weet niet welke bijbelse maatstaf jij daar voor moet vinden)
Ik bibber van kerken die zaligmakend geloven beschouwen als het hebben van een bijbel en ik bibber van kerken die haast trots een avondmaaltafel met 10 stoelen hebben, onder het mom van wij pakken het tenminste serieus aan. (Jezus zei: Drinkt ALLEN hieruit.)
@mic schreef:niet altijd gelijk naar het andere uitsterste gaanHet Weermannetje schreef:Je kunt ook in een gemeente van 3000 man met 3000 man aan het avondmaal gaan. Daar kun je net zo goed vraagtekens bijzetten.
maar aan de andere kant, zelfs Judas ging aan het avondmaal (toch?)
Het Weermannetje schreef:Ik denk dat echt niet iedereen die in de kerk zit, zalig wordt.
Het Weermannetje schreef:Je kunt ook in een gemeente van 3000 man met 3000 man aan het avondmaal gaan. Daar kun je net zo goed vraagtekens bijzetten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten