Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 19 mei 2004 11:22

Ik denk dat je mensen geen vloeken in de mond mag geven... :? :roll: :shock:

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 19 mei 2004 12:14

De zondekennis moet zo diep zijn dat je er mee naar Jezus gaat, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik denk dat dit een heel goeie opmerking is, Yael. Het gaat er God om dat jij tot Hem komt. Daarbij gebruikt Hij vaak ellendekennis. Je moet de ellende echter nooit als iets heilzaams zien vóór de verlossing. Zolang een zondaar buiten Christus is, toornt God op hem omdat hij nog steeds Zijn Zoon tot een leugenaar maakt.
Het is dus klare Unsinn om te stellen dat God de genade alleen de ellendige aan zou bieden, dan zou dit een bepaalde waardigheid in zich hebben. Bovendien, hoe kan God verwijten dat je Zijn Zoon niet hebt aangenomen als het niet voor jou was bedoeld???? Voorbeeld van een verwijt is Joh. 3:11 "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan. Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?"
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 mei 2004 12:19

Weermannetje,

Ik denk dat je op moet houden met die onzinnige post. (ik roep ook iedereen ook op om alleen op weermannetje in te gaan als hij vragen stelt vanuit z'n hart stelt. )

Waarom? omdat er nu al 25 paginas gevuld zijn met wat weermannetje nou eigenlijk vindt van het aanbod van genade. Je haalt elke opmerking onderuit met een niet bijbels onderbouwde argumenten. Ik wil jou (weermannetje) graag vragen om jou bijbelse visie te geven op het aanbod van genade. volgens mij heb je die al gegeven, maar ik heb je toen opgeroepen om deze bijbels te onderbouwen. Omdat het gewoon niet bijbels is.

aan jou de eer.

Het Weermannetje schreef:Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.

oke dus graag alleen een bijbelse onderbouwing.

Ik wens je verder nog veel sterke, en Gods onmisbare zegen!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 20 mei 2004 11:34

jacobH schreef:Beste Weerman,

Ik hoorde vandaag dit.

zou jij dit eens willen luisteren en zeggen waarom dit niet waar zou zijn.

Het gaat om het volgende mp3 bestandje

http://www.ktvision.nl/POL/preken/Vreugdenhil_Levend_Geloof_02_Levend_geloof.mp3

Het stuk wat ik bedoel begint na ongeveer 16 minuten en 20 seconden. het betreffende stukje duur ongeveer 7 minuten tot het citaat van Calvijn.

Uiteraard mogen andere het ook luisteren.

Ik ben heel benieuwd hoe je dit gaat weerleggen.

Met vr gr

JacobH

ik zou hier graag antwoord op hebben. Het punt van hijwel vult dit overigens aan.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 09:23

12 Schep mij een rein hart, o God! en vernieuw in het binnenste van mij een vasten geest.
13 Verwerp mij niet van Uw aangezicht, en neem Uw Heiligen Geest niet van mij.
14 Geef mij weder de vreugde Uws heils; en de vrijmoedige geest ondersteune mij.
15 Zo zal ik de overtreders Uw wegen leren; en de zondaars zullen zich tot U bekeren.
16 Verlos mij van bloedschulden, o God, Gij, God mijns heils! zo zal mijn tong Uw gerechtigheid vrolijk roemen.
17 Heere, open mijn lippen, zo zal mijn mond Uw lof verkondigen.
18 Want Gij hebt geen lust tot offerande, anders zou ik ze geven; in brandofferen hebt Gij geen behagen.
19 De offeranden Gods zijn een gebroken geest; een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God! niet verachten.
20 Doe wel bij Sion naar Uw welbehagen; bouw de muren van Jeruzalem op.
21 Dan zult Gij lust hebben aan de offeranden der gerechtigheid, aan brandoffer en een offer, dat gans verteerd wordt; dan zullen zij varren offeren op Uw altaar.

Sorry, jakobH, kan het helaas niet beluisteren.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 mei 2004 10:08

Het Weermannetje schreef:12 Schep mij een rein hart, o God! en vernieuw in het binnenste van mij een vasten geest.
14 Geef mij weder de vreugde Uws heils; en de vrijmoedige geest ondersteune mij.
15 Zo zal ik de overtreders Uw wegen leren; en de zondaars zullen zich tot U bekeren.
16 Verlos mij van bloedschulden, o God, Gij, God mijns heils! zo zal mijn tong Uw gerechtigheid vrolijk roemen.
18 Want Gij hebt geen lust tot offerande, anders zou ik ze geven; in brandofferen hebt Gij geen behagen.
19 De offeranden Gods zijn een gebroken geest; een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God! niet verachten.
21 Dan zult Gij lust hebben aan de offeranden der gerechtigheid, aan brandoffer en een offer, dat gans verteerd wordt; dan zullen zij varren offeren op Uw altaar.

Sorry, jakobH, kan het helaas niet beluisteren.

waarom niet?
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 10:34

Doet het niet.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 mei 2004 10:41

Het Weermannetje schreef:Doet het niet.

die link werkt bij mij wel hoor. Hij zou het gwoon moeten doen.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 24 mei 2004 12:23

Het Weermannetje schreef:12 Schep mij een rein hart, o God! en vernieuw in het binnenste van mij een vasten geest.

Wat wil je hiermee precies zeggen?
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 12:34

God vragen om genade, zondaar weet dat hij zondig is. Weet ook dat het alleen van Gods kant nog kan komen.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 mei 2004 12:41

Het Weermannetje schreef:God vragen om genade, zondaar weet dat hij zondig is. Weet ook dat het alleen van Gods kant nog kan komen.

wie zou dit ontkennen?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 12:42

Kennis van zonde komt van God.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 12:42

jacobH schreef:
Het Weermannetje schreef:God vragen om genade, zondaar weet dat hij zondig is. Weet ook dat het alleen van Gods kant nog kan komen.

wie zou dit ontkennen?

Zelfs Aragorn niet... :mrgreen:

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 mei 2004 12:45

Het Weermannetje schreef:Kennis van zonde komt van God.

en dus.... ga je wachten totdat je kennis krijgt?

jammer voor je maar dat verteld de wet je. En die heb je vast al eens gehoord.

Waarschijnlijk verbreekt de wet jou harde hart niet. Maar geef daar aub God niet de schuld van.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 24 mei 2004 12:51

Desondanks pleit David toch op Gods beloften: "Een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God! niet verachten". Het is tot meerder eer van God als Hij een zondaar genadig is, daar pleit David op. Doe dat nou ook es. Zo van: U belooft dat ieder die tot U komt niet uitgeworpen zal worden (Joh. 6:37), hier ben ik dan, werp mij alstublieft dan niet uit, want dat zou tegen uw belofte zijn! U belooft eveneens dat een ieder die bidt, ontvangen zal, een ieder die zoekt vinden zal, die klopt, opengedaan zal worden, als ik dan tot U bid, geldt die belofte ook mij, en ofschoon ik het niet waard ben, zult U mij toch geven waar ik om bid: om Uw Heilige Geest, om geloof.

Terug naar “Archief”