Hoi Wilke,
Jij: Maar ik kreeg eerlijk gezegd wel de kriebels als ik veel van je stukjes lees.
Dat doet me goed, ik kriebel graag een beetje
Jij: Je gaat zo van jouw gevoel en van jouw behoeften uit en je geeft de indruk dat God jou wel oke vindt.
Dat laatste heb ik in ieder geval nooit bedoeld. Ik geloof absoluut dat God van mij houdt, maar als ik dan zie wat ik er van maak, begrijp ik daar eerlijk gezegd niets van. Wel heb ik inderdaad gesproken over mijn gevoel en mijn behoefte. Maar daarin sta ik niet alleen. Iedereen in deze discussie deed dat t.a.v die twee diensten.
Ik zal proberen mezelf nog eens te verduidelijken. Ik geloof niet dat je je hele kerkgang op moet hangen aan je gevoel. Als je m'n stukjes goed gelezen hebt zul je opgemerkt hebben dat ik in ieder geval 1x op een zondag naar de kerk ga. Of ik daar nu wel of niet behoeft aan heb, ik ga gewoon. Waar ik m'n vraagtekens bij heb is die norm van 2x op een zondag. Zeker als men op zo'n punt anderen gaat oordelen heb je aan mij een slechte

Er is tot nu toe geen enkel bijbels argument aangedragen voor die 2x. Men heeft het alleen over wat men 'vindt' en 'denkt'. Nou mag men vinden en denken wat men wil, maar het gaat me te ver dat 'vinden' als norm op te leggen aan anderen.
Jij: Er is toch geen mens die God zoekt!!
Maar als God jou gevondend heeft, hoop ik toch van harte dat je wel lust krijgt om Hem te zoeken...
Jij: De term gearriveerd Chrisendom zal je toch wel eens gehoord hebben
Inderdaad en ik vind het uiterst ongepast dit soort etiketten hier uit te delen.
Groet,
Klaas