Moderator: Moderafo's
Solus schreef:Ellendekennis is geen voorwaarde, maar wel altijd de weg waarlangs God Zijn volk leidt. Ellende, verlossing en dankbaarheid. Die elementen uit de catechismus moeten niet alleen voorkomen, maar er zit ook, in aanvang diezelfde volgorde in. Wel is het zo dat je in geen van drieen ooit uitgeleerd bent; dus ook als je iets van verlossing en dankbaarheid mag kennen, zal de ellendekennis zich verdiepen in de voortgang en opwas van het geestelijk leven. Denk aan Paulus: "Ik ellendig mens..." (Rom. 7) Toen wist hij heus al wel van de verlossing die in Christus Jezus is!
pugna schreef:Mattheus 9:13 Doch gaat heen en leert, wat het zij: Ik wil barmhartigheid, en niet offerande; want Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
Markus 2:17 En Jezus, dat horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
Lukas 5:32 Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaren tot bekering.
Openbaring 22:17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.
Mattheus 11:28 Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.
Zou dit misschien ellende-kennis als weg kunnen bewijzen?
Het Weermannetje schreef:Kan ik genoeg Bijbelstukken aanhalen. Lees de Bijbel maar goed door.
Het Weermannetje schreef:Why? Bovenstaande tekst is toch duidelijk genoeg? Kom maar eens met het bewijs dat het niet in de Bijbel staat!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten