Het Weermannetje schreef:En ik hoop dat Gods Geest mij mag leren zoeken naar God. En ik hoop ook dat hij ook jou op de rechte manier bekeren mag en als Hij al begonnen is, mag doorwerken.
hartelijk bedankt! ik hoop dat ook!
Moderator: Moderafo's
saartje schreef:Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.
ben het met weermannetje eens, weet alleen soms niet of ik het wel écht wil
Wieowie schreef:saartje schreef:Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.
ben het met weermannetje eens, weet alleen soms niet of ik het wel écht wil
Nou ik niet. Volgens mij als God je werkelijk laat zien wat je allemaal fout doet en wie je voor Hem bent, wordt je helemaal gek!
Ik vind het veel belangrijker dat ik Christus ken. En natuurlijk zie je dan ook wel wat van wie je zelf bent. Maar dat is geen doel opzich. Niet iets om naar te verlangen ofzo.
Aragorn schreef:Inderdaad, raar dat je op ellendekennis vraagt ipv om vergeving en geloof.
Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.
John B schreef:Het gaat erom dat je door de Heilige Geest ondekt wordt aan je je zondige staat. Hoe zul je de Heere Jezus anders nodig krijgen als Borg en Middelaar voor je schuld. Ellende, verlossing en dankbaarheid.
En het is echt niet zo dat zulke mensen alleen vragen om ellendekennis. Ze weten heel goed dat ze die Borg nodig moeten krijgen en daarom vragen ze ook aan de Heere of ze klein mogen worden voor Hem.
Aragorn schreef:John B schreef:Het gaat erom dat je door de Heilige Geest ondekt wordt aan je je zondige staat. Hoe zul je de Heere Jezus anders nodig krijgen als Borg en Middelaar voor je schuld. Ellende, verlossing en dankbaarheid.
En het is echt niet zo dat zulke mensen alleen vragen om ellendekennis. Ze weten heel goed dat ze die Borg nodig moeten krijgen en daarom vragen ze ook aan de Heere of ze klein mogen worden voor Hem.
Ja oke, zal allemaal wel, maar ik vind het toch vaag dat je niet gelijk om Hemzelf vraagt.
Tabitha schreef:Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.
Wat heb je daaraan?
De Bijbel zegt jou dat jij en ik ellendig zijn, het gaat er niet of of je je zondig voelt, maar dat je zondig bent. [/b]
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten