wie ben jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 mei 2004 14:40

Het Weermannetje schreef:En ik hoop dat Gods Geest mij mag leren zoeken naar God. En ik hoop ook dat hij ook jou op de rechte manier bekeren mag en als Hij al begonnen is, mag doorwerken.

hartelijk bedankt! ik hoop dat ook!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 13 mei 2004 15:46

Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.

ben het met weermannetje eens, weet alleen soms niet of ik het wel écht wil
Psalm 25:2 (ber.)

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 13 mei 2004 17:00

saartje schreef:
Het Weermannetje schreef:Ik zou graag willen dat God mij ontdekte wie ik ben en hoe ellendig ik ben.

Nou ik niet. Volgens mij als God je werkelijk laat zien wat je allemaal fout doet en wie je voor Hem bent, wordt je helemaal gek!
Ik vind het veel belangrijker dat ik Christus ken. En natuurlijk zie je dan ook wel wat van wie je zelf bent. Maar dat is geen doel opzich. Niet iets om naar te verlangen ofzo.
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 17:16

Inderdaad ja.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 14 mei 2004 16:13

Wieowie schreef:
saartje schreef:

Nou ik niet. Volgens mij als God je werkelijk laat zien wat je allemaal fout doet en wie je voor Hem bent, wordt je helemaal gek!
Ik vind het veel belangrijker dat ik Christus ken. En natuurlijk zie je dan ook wel wat van wie je zelf bent. Maar dat is geen doel opzich. Niet iets om naar te verlangen ofzo.

Weet je waarom mensen dat zeggen? Dat geeft een stukje herkenning. Kijk en als men hun ellende kent, dan komt de rest vanzelf wel (zeggen ze). En, als de bekering met de ellende begint... dan wordt het door anderen overgenomen, en kan men erover praten.... (dan hoor je erbij, zeggen ze... :roll: )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2004 16:15

Inderdaad, raar dat je op ellendekennis vraagt ipv om vergeving en geloof.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 14 mei 2004 16:18

Aragorn schreef:Inderdaad, raar dat je op ellendekennis vraagt ipv om vergeving en geloof.

Dat is nou het rare, maar die mensen 'vinden' dat. Zo gaat de 'echte' bekering. Maar... volgens mij is die bekering de omkeer tot God, tot Jezus... toevlucht nemen en pleitten op het volbrachte werk op Golgotha. Toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2004 16:23

Al begint de bekering daar misschien mee, is het nog raar dat je daarom vraagt en het niet gelijk bij de kern "aanpakt".

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 14 mei 2004 16:28

Aragorn schreef:Al begint de bekering daar misschien mee, is het nog raar dat je daarom vraagt en het niet gelijk bij de kern "aanpakt".

Maar zo zijn die mensen. Ze zijn echt niet te volgen gewoon en ook absoluut niet bijbels... daarom snap ik er ook niks van.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 15 mei 2004 12:37

Wat heb je daaraan?
De Bijbel zegt jou dat jij en ik ellendig zijn, het gaat er niet of of je je zondig voelt, maar dat je zondig bent. [/b]
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 15 mei 2004 19:37

Het gaat erom dat je door de Heilige Geest ondekt wordt aan je je zondige staat. Hoe zul je de Heere Jezus anders nodig krijgen als Borg en Middelaar voor je schuld. Ellende, verlossing en dankbaarheid.
En het is echt niet zo dat zulke mensen alleen vragen om ellendekennis. Ze weten heel goed dat ze die Borg nodig moeten krijgen en daarom vragen ze ook aan de Heere of ze klein mogen worden voor Hem.

TR86
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TR86 » 15 mei 2004 20:29

Who I am?

Door de genade van mijn Here en Zaligmaker Jezus Christus ben ik een nieuw mens en daarvoor ben ik Hem eeuwig dankbaar. Hij heeft mij verlost. Hoewel ik me heel erg herken in de strijd zoals Paulus die ooit verwoordde ben ik verzekerd dat niemand en niets mij zal kunnen scheiden van de liefde van God, die in Christus Jezus is!
Don't you ever forget that He has given us a future and a hope

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 mei 2004 21:14

John B schreef:Het gaat erom dat je door de Heilige Geest ondekt wordt aan je je zondige staat. Hoe zul je de Heere Jezus anders nodig krijgen als Borg en Middelaar voor je schuld. Ellende, verlossing en dankbaarheid.
En het is echt niet zo dat zulke mensen alleen vragen om ellendekennis. Ze weten heel goed dat ze die Borg nodig moeten krijgen en daarom vragen ze ook aan de Heere of ze klein mogen worden voor Hem.

Ja oke, zal allemaal wel, maar ik vind het toch vaag dat je niet gelijk om Hemzelf vraagt.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 15 mei 2004 21:31

Aragorn schreef:
John B schreef:Het gaat erom dat je door de Heilige Geest ondekt wordt aan je je zondige staat. Hoe zul je de Heere Jezus anders nodig krijgen als Borg en Middelaar voor je schuld. Ellende, verlossing en dankbaarheid.

Ja oke, zal allemaal wel, maar ik vind het toch vaag dat je niet gelijk om Hemzelf vraagt.

Natuurlijk vragen ze om Hem! Hij is de enige grond waarop wij moeten zalig worden. Ik erken het gevaar dat we een bekommerd leven gaan stellen als grond. Ds. L. Vroegindeweij geeft in deze samenspraakdat ook aan. (Titel Het verkeerde fundament ). Daarom moeten we meer en meer bidden zoals David dat deed in psalm 25.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 17 mei 2004 18:00

Tabitha schreef:

Wat heb je daaraan?
De Bijbel zegt jou dat jij en ik ellendig zijn, het gaat er niet of of je je zondig voelt, maar dat je zondig bent. [/b]

Psalm 51 vers 19:
"De offeranden Gods zijn een gebroken geest; een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God, niet verachten."

Dat heb je eraan.

Terug naar “Archief”