wat vinden jullie van deze stellinck?
Is dat mogelijk? zo ja, is dat wenselijk? Waarom wel/niet?
Moderator: Moderafo's
Tabitha schreef:wat vinden jullie van deze stellinck?
johannes1 schreef:Tabitha schreef:wat vinden jullie van deze stellinck?
mogelijkheid zie ik niet. de partijen zitten niet op 1 lijn.
waarom niet? Het zijn beiden partijen die zeggen Bijbelse politiek willen voeren.
CU kan iets rechtser worden, SGP misschien iets socialer (en uiteraard vrouwenstandpunt afschaffen! )
johannes1 schreef:waarom niet? Het zijn beiden partijen die zeggen Bijbelse politiek willen voeren.
CU kan iets rechtser worden, SGP misschien iets socialer (en uiteraard vrouwenstandpunt afschaffen! )
SGP is standvastig en de CU wil nog al graag water bij de wijn doen. waarom denk je niet aan samengaan van CDA en CU?
johannes1 schreef:Tabitha schreef:wat vinden jullie van deze stellinck?
Aragorn schreef:johannes1 schreef:Tabitha schreef:wat vinden jullie van deze stellinck?
Een veelvoorkomende misvatting bij mensen uit de gereformeerde gezindte: "om samen te werken/gaan moet je het in ALLES met elkaar eens zijn..."![]()
Maar ik denk idd dat de CU beter bij het CDA zou passen dan bij de SGP. Het CDA staat qua politieke kleur volgens mij een beetje tussen SGP en CU in..
Aragorn schreef:Het is alleen de vraag wat het op gaat leveren. Bij de fusie tussen RPF en GPV is het aantal zetels er ook niet echt op vooruit gegaan en ik kan me zo voorstellen dat een bepaalde groep SGP-stemmers het dan niet meer verantwoord vindt om uberhaupt te stemmen omdat er geen zuivere partij meer zou zijn.
(Stupide gedacht, maar misschien heb je weleens gehoord van de "In´t Spoor"-stroming?)
Tabitha schreef:Aragorn schreef:Het is alleen de vraag wat het op gaat leveren. Bij de fusie tussen RPF en GPV is het aantal zetels er ook niet echt op vooruit gegaan en ik kan me zo voorstellen dat een bepaalde groep SGP-stemmers het dan niet meer verantwoord vindt om uberhaupt te stemmen omdat er geen zuivere partij meer zou zijn.
(Stupide gedacht, maar misschien heb je weleens gehoord van de "In´t Spoor"-stroming?)
Tja..wat het oplevert weet je niet en daar kom je denk ik alleen achter door achterban te peilen.
Ik vind het wel vreemd dat de CU/SGP in Europees/lokaal verband wel met elkaar door 1 deur kunnen en dat landelijk ineens niet meer zou kunnen.
'k heb wel eens van intspoor gehoord ja. Ik reken hun bladen tot een van de beste amusementsbladenAlleen die titels al: Vrouwen, blijft thuis! ('t liefst al breiend achter 't aanrecht
)
denk dat het op lange termijn (20-30 jaar) toch niet te vermijden is dat sgp en christenunie samen gaan,
* de ontzuiling neemt toe, daarbij hoort de wisselvalligheid van kiezers, ook in orthodoxe kringen
* eventuele verhoging van kiesdrempel/wijzigingen kiesstelsel
alleen zullen daar dus wel een aantal drempels voor moeten worden genomen en het is de vraag hoever vooral de sgp daarin wil gaan..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten